Stel je persoonlijke vraag #34

Haha, ik vergeet dat altijd aan te passen!

Opnieuw, niet anoniem:

Zie je jezelf in het algemeen als een zelfverzekerd persoon?

• Ja, ik ben tha bomb!
  • Eerder wel dan niet
  • Eerder niet dan wel
  • Nee

0 stemmers

En op dit moment?
Zou je jezelf op dit moment zelfverzekerd noemen?

• Ja, natuurlijk ik ben echt tha bomb!
  • Eerder wel dan niet
  • Eerder niet dan wel
  • Nope

0 stemmers

2 likes

Misschien moet jij maar in topics als wjekw blijven posten. Waar je weinig schade aan kunt richten. Dit is niet best meid.

3 likes

Ja, box of shame voor mij. Ik heb speciaal voor jou toch nog mijn best gedaan en het is gelukt om het aan te passen :blush:

1 like

Nav het radiospelletje ā€˜verdubbel je salaris’ op Q: de kandidaat moet 10 vragen beantwoorden, alle tien goed: je wint je maandsalaris. Aantekening hierbij is wel dat je vooraf op de radio je werk, evt bedrijf en salaris moet vertellen.

(Los van je of je mee zou doen aan dit spelletje) zou je op landelijke radio je salaris delen?

• Ja hoor geen probleem
  • Nou liever niet maar voor (kans op) geld, ok vooruit
  • Nee zeg

0 stemmers

1 like

Ik vind dat moeilijke gedoe over geld/salarissen zo irritant. Werkt ongelijkheid alleen maar in de hand, zeg gewoon wat je verdient.

Sorry dit heeft verder niet veel met jouw vraag te maken

50 likes

Ik stem nu nee omdat ik nog niet weet wat ik nou eigenlijk ga verdienen :joy:

4 likes

Ik deel je mening, ik ga niet op radio vertellen dat ik een uitkering krijg.

2 likes

Er is maar 1 partij die er baat bij heeft om er geheimzinnig over te doen en dat is je baas. Ik vind het juist chill om met collega’s onderhandelingstactieken te bespreken, go get 'em

19 likes

Zou jij andermans salaris gebruiken als argument tijdens jouw eigen salarisonderhandeling? En die andere is in dit geval wel een collega van je.

Dus stel dat jij weet dat iemand met een zelfde functie meer verdiend, of als iemand een ander salaris heeft in een andere functie, maar dat staat totaal niet in verhouding tot jouw functie + salaris.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Been there, got the salarisverhoging.

22 likes

Lekker!
Maar doe je dat dan heel subtiel, of echt: Ik weet toevallig dat Truus X verdiend, daarom moet mijn salaris minimaal Y zijn.

Ik heb op nee gestemd omdat ik het een gare reden vindt en je het beste bij jezelf kan houden. Maar beetje subtiel moet kunnen wel.

Ik niet gekregen trouwens. Echt een kutbaas. Maar daarom werk ik daar ook niet meer.

6 likes

Haha nee, niet subtiel. Ik wist dat ik vier tredes lager was ingeschaald dan een paar collega’s die later begonnen (vermoedelijk omdat mijn aanstelling een haastklus was) en had die informatie mee naar het gesprek, evenals statistieken uit de Loonwijzer. Toen ben ik naar dezelfde trede als de collega’s gegaan :muscle:

Ik zit inmiddels zelf soms aan de andere kant van de tafel en krijg deze vraag ook wel eens gebaseerd op het salaris van collega’s in dezelfde functie. Vind ik niet raar.

5 likes

In eerste instantie niet, maar het is wel altijd mijn plan B. Vorig jaar daarom het argument er toch maar in gegooid nadat plan A mislukte. Plan B overigens ook, maar dat maakt niet uit :joy:

1 like

Ik mezelf ook heel erg

4 likes

Ik wil niet met mijn limburgs accent op de radio

5 likes

Ik heb met iedereen die nog salarisonderhandelingen moet doen op m’n werk overlegd hoe ik aan m’n salaris ben gekomen en hoeveel het is. Go besties :muscle:t2:

En dan hoor ik dus ook weer dat mijn baas tegen een heeft gezegd: ja maar banaan heeft een hogere vooropleiding dus vandaar, dat heb jij niet. En tegen mij zei hij: nee dat is geen reden voor verhoging.

5 likes

Zo’n onzin. Ook dat ā€œja maar collega b heeft meer werkervaringā€. OkĆ© maar ze doet haar werk super slecht?

2 likes

Die mensen hebben het hooguit 1 minuut over je, zien je verder niet, kennen je niet en hebben het niet over jou als persoon.
Ik zou het verdubbelen (om vervolgens alles bij de gemeente in te leveren 🄲)

word altijd misselijk van ā€œeen marktconform salarisā€ :nauseated_face:

32 likes