Gelukkig zijn inmiddels bijna alle ziekenhuizen rookvrij. Ik ben opgeleid toen verschillende longartsen en cardiologen in de pauzes voor het ziekenhuis aan het roken waren en ondertussen de een na de andere patiënt groette. Totaal ongeloofwaardig ben je dan in de spreekkamer.
Doe eens niet anoniem
4 weken
Ja dat zou ik wel echt bizar vinden. Dat dat nog zo kort geleden is ook
Nee met maar ik laat ze wel daar achter
Mss mis ik wat, maar wat is daar erg aan?
Als de kindjes gewoon bij opa en oma zijn? Of is er specifiek iets met Zuid-Afrika?
Ik hoef zelf gewoon niet zo nodig naar Zuid-Afrika, maar een ander land zou ik gewoon heen gaan. Snap ook niet waarom ik de vraag zo precies neem want ik heb geeneens kinderen en als ik ze had zou ik vermoedelijk een vakantie van langer dan twee weken nodig hebben. Per maand.
Haha ja daarom was ik ook nieuwsgierig. Of mensen het niet vinden kunnen omdat je kinderen hebt of omdat Z-A specifiek niet aanspreekt/ een probleem is.
4 weken vakantie per maand om bij te komen van je kids lijkt me acceptabel
Ik heb zelf gerookt en ben gestopt (meermaals ) dus weet hoe verslavend het is. En heb meerdere familieleden die na +25 jaar gestopt zijn. Het kan dus wel. Als longarts snap ik echt niet dat je blijft roken. Je ziet elke dag de ellende die het veroorzaakt. Lastig om dan te genieten van je sigaret lijkt me.
Mij ging het om de afstand en tijd die het kost om terug te komen als er wat is, gevoelsmatig vooral. Ik zou Europa niet verlaten als mn kind in Nederland is.
Maakt niet uit waar heen maar ik zou het niet doen want dan mis ik haar (m’n dochter) teveel
Bij die longarts vind ik er wat van bij de andere 2 niet echt totdat je met ze gepraat hebt.
Als de tandarts rn de dieetiste er zelf gewoon geen zin in hebben dan heb ik mn twijfels of ze wel achter hun vak staan.
Maar er kan vanalles aan de hand zijn waarom iemand dik is of een slecht gebit heeft.
Overigens is er een gezegde die ik nu verkeerd ga zeggen maar “Bij een loodgieter thuis lekt het” ofzoiets. Ik vraag me af waarom we bij bijna alle banen dat snappen tot het om gezondheid gaat dan moet je ineens het perfecte voorbeeld zijn.
Ben jij bezig met carrière maken?
- Ja
- Nee
0 stemmers
En net iets anders gesteld:
Heb je de ambitie om steeds een stapje verder te komen qua werk?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik maak mezelf dan liever van kant
Ik vind een leven lang leren ontzettend belangrijk en mijn vakgebied is super interessant, dus ja. Zelfs al zou ik er niet in salaris op vooruit gaan, dan zou ik alsnog de ambitie hebben om verder te komen. Ik kan niet wachten om weer een studie te gaan doen haha.
Op mijn gewone baan (ict helpdesk) ben ik totaal niet bezig met carrière maken maar ik besteed veel van mijn vrije tijd aan mijn eigen werk (illustraties) wat wel mijn passie is!
Mijn doel is om langzaam aan mijn kantoor baan voor dat in te ruilen, ik hoop dat ik dit jaar iig van full-time naar 3 of 4 dagen per week kan gaan zodat ik meer tijd heb voor mijn eigen bedrijfje.
Ah dit herken ik wel ja, bij mijn baan ben ik er ook niet mee bezig omdat ik eigenlijk wel weet dat het niet echt bij mij past, maar ik hoop wel ooit van mijn hobby mijn werk te maken, dus daar ben ik wel mee bezig.
@anon43983847 snap ik! Mezelf ontwikkelen vind ik ook belangrijk maar bij mijn werk kan ik vaak geen gebruik maken van wat ik zelf aan kennis opdoe. Ik geef les en ben dus grotendeels gebonden aan een curriculum. En als studeren niks zou kosten, zou ik ook dolgraag nog een andere opleiding doen!
Edit @Totoro ja die drive heb ik ook helemaal niet, dat soort cursussen met als eigenlijke doel om maar verder te komen klinken vooral doodvermoeiend.
Gewoon chill leven en je ding doen is ook een ambitie
Ik zie het juist andersom: ik heb geen dingen zoals plannen en trajecten nodig omdat ik in mijn werk inspiratie vind om steeds te ontwikkelen en er zoveel creativiteit in kwijt kan, die ontwikkeling gaat vanzelf, het voelt heel natuurlijk. Ik heb geen specifieke ambities, ik zie wel hoe het loopt.
Dat is niet negatief tegenover mensen/banen die wel baat hebben bij die plannen en trajecten maar het is gewoon niet van toepassing op wat ik doe en de manier waarop ik werk.