Stel je persoonlijke vraag #34

Ik vind het voorbeeld van de longarts in deze reeks wel anders dan de andere 2. Dik zijn of slechte tanden hebben zijn ook gewoon dingen die niet per se door je eigen toedoen komen en waar je ‘pech’ mee kunt hebben, misschien eet die dietist wel hartstikke gezond en flost de tandarts braaf iedere dag etc. Het roken daarentegen is een bewuste en actieve handeling.

25 likes

Verslaving is ook een ziekte, je bent ooit zelf wel begonnen natuurlijk, maar ja, als dat als tiener was ofzo

4 likes

Maar je kan ook stoppen hè. Niet makkelijk maar het kan wel.

Ja tuurlijk! Maar een aardig groot deel van de stoppogingen lukt niet toch? Heb geen cijfers paraat ofzo hoor, en ikz ou het ook wel echt kwalijk vinden als een longarts het gevaar van roken dan wegwuift ofzo, maar als iemand serieuze stoppogingen doet maar het niet voor elkaar krijgt zou ik daardoor iemand niet minder serieus nemen.

4 likes

Hm ja true idd. Heb notabene zelf heel lang gerookt en vele verwoede stoppogingen gedaan dus weet hoe lastig t is. Had een soort beeld in mijn hoofd van een arts die heel laconiek doet over roken, maar dat is heel anders natuurlijk dan iemand die wel echt serieuze stoppogingen doet (en het roken hopelijk verbergt voor zijn of haar patiënten).

Gelukkig zijn inmiddels bijna alle ziekenhuizen rookvrij. Ik ben opgeleid toen verschillende longartsen en cardiologen in de pauzes voor het ziekenhuis aan het roken waren en ondertussen de een na de andere patiënt groette. Totaal ongeloofwaardig ben je dan in de spreekkamer.

5 likes

Doe eens niet anoniem

2 likes

4 weken

14 likes

Ja dat zou ik wel echt bizar vinden. Dat dat nog zo kort geleden is ook

5 likes

Nee met maar ik laat ze wel daar achter

3 likes

Mss mis ik wat, maar wat is daar erg aan? :eyes:

Als de kindjes gewoon bij opa en oma zijn? Of is er specifiek iets met Zuid-Afrika?

6 likes

Ik hoef zelf gewoon niet zo nodig naar Zuid-Afrika, maar een ander land zou ik gewoon heen gaan. Snap ook niet waarom ik de vraag zo precies neem want ik heb geeneens kinderen en als ik ze had zou ik vermoedelijk een vakantie van langer dan twee weken nodig hebben. Per maand.

6 likes

Haha ja daarom was ik ook nieuwsgierig. Of mensen het niet vinden kunnen omdat je kinderen hebt of omdat Z-A specifiek niet aanspreekt/ een probleem is.

4 weken vakantie per maand om bij te komen van je kids lijkt me acceptabel

13 likes

Ik heb zelf gerookt en ben gestopt (meermaals :rofl:) dus weet hoe verslavend het is. En heb meerdere familieleden die na +25 jaar gestopt zijn. Het kan dus wel. Als longarts snap ik echt niet dat je blijft roken. Je ziet elke dag de ellende die het veroorzaakt. Lastig om dan te genieten van je sigaret lijkt me.

2 likes

Mij ging het om de afstand en tijd die het kost om terug te komen als er wat is, gevoelsmatig vooral. Ik zou Europa niet verlaten als mn kind in Nederland is.

6 likes

Maakt niet uit waar heen maar ik zou het niet doen want dan mis ik haar (m’n dochter) teveel :pleading_face:

7 likes

Bij die longarts vind ik er wat van bij de andere 2 niet echt totdat je met ze gepraat hebt.
Als de tandarts rn de dieetiste er zelf gewoon geen zin in hebben dan heb ik mn twijfels of ze wel achter hun vak staan.

Maar er kan vanalles aan de hand zijn waarom iemand dik is of een slecht gebit heeft.

Overigens is er een gezegde die ik nu verkeerd ga zeggen maar “Bij een loodgieter thuis lekt het” ofzoiets. Ik vraag me af waarom we bij bijna alle banen dat snappen tot het om gezondheid gaat dan moet je ineens het perfecte voorbeeld zijn.

8 likes

Ben jij bezig met carrière maken?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En net iets anders gesteld:
Heb je de ambitie om steeds een stapje verder te komen qua werk?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

6 likes

Ik maak mezelf dan liever van kant

7 likes