Ik vind een leven lang leren ontzettend belangrijk en mijn vakgebied is super interessant, dus ja. Zelfs al zou ik er niet in salaris op vooruit gaan, dan zou ik alsnog de ambitie hebben om verder te komen. Ik kan niet wachten om weer een studie te gaan doen haha.
Op mijn gewone baan (ict helpdesk) ben ik totaal niet bezig met carriĆØre maken maar ik besteed veel van mijn vrije tijd aan mijn eigen werk (illustraties) wat wel mijn passie is!
Mijn doel is om langzaam aan mijn kantoor baan voor dat in te ruilen, ik hoop dat ik dit jaar iig van full-time naar 3 of 4 dagen per week kan gaan zodat ik meer tijd heb voor mijn eigen bedrijfje.
Ah dit herken ik wel ja, bij mijn baan ben ik er ook niet mee bezig omdat ik eigenlijk wel weet dat het niet echt bij mij past, maar ik hoop wel ooit van mijn hobby mijn werk te maken, dus daar ben ik wel mee bezig.
@anon43983847 snap ik! Mezelf ontwikkelen vind ik ook belangrijk maar bij mijn werk kan ik vaak geen gebruik maken van wat ik zelf aan kennis opdoe. Ik geef les en ben dus grotendeels gebonden aan een curriculum. En als studeren niks zou kosten, zou ik ook dolgraag nog een andere opleiding doen!
Edit @Totoro ja die drive heb ik ook helemaal niet, dat soort cursussen met als eigenlijke doel om maar verder te komen klinken vooral doodvermoeiend.
Gewoon chill leven en je ding doen is ook een ambitie
Ik zie het juist andersom: ik heb geen dingen zoals plannen en trajecten nodig omdat ik in mijn werk inspiratie vind om steeds te ontwikkelen en er zoveel creativiteit in kwijt kan, die ontwikkeling gaat vanzelf, het voelt heel natuurlijk. Ik heb geen specifieke ambities, ik zie wel hoe het loopt.
Dat is niet negatief tegenover mensen/banen die wel baat hebben bij die plannen en trajecten maar het is gewoon niet van toepassing op wat ik doe en de manier waarop ik werk.
Hahaha ja dat laatste, ik was ook in SHOCK toen ik dat las. ERIN ik vond het zo vies en ik besloot dan ook dat ik dat nooit ging doen!
Ik heb ook geen bepaalde ambities, maar ik wil wel werk dat interessant is voor mij en waar ik een beetje voor moet nadenken en dus moet leren. Als werk te makkelijk is, is het moeilijk lang vol te houden. Dus voor mij is dat steeds een stapje verder, maar over een functie of salaris heb ik echt geen ambitie.
Maar jij hebt dat dus gewoon in je huidige baan? Dat is echt fijn. Ik hoop dat nu ook eindelijk gevonden te hebben.
Bedrijf
Damn, dat was me niet eens op gevallen
Nee omdat ik 2 weken echt lang vindt dat iemand anders voor mijn kinderen moet zorgen
als @LeviOHsa een linkedin bro was geweest had ze gezegd āik ben ook CEO van een bedrijfā
Is er iets bijzonders in maart? Ik zie veel ja-stemmers
Ikzelf ben in maart altijd wel weer toe aan vakantie. Kerst is alweer zo lang geleden haha
De voorjaarsvakantie. Ik heb verlof maar maar 2 dagen voor een lang weekend.
Vind het echt rude dat volwassenen niet meer alle vakanties zoals op de basisschool hebben. Waarom zo gierig
Ik heb aan de binnenkant zoān draaiknop ipv een sleutelgat, echt irritant want ik vergeet dat altijd dicht te draaien
Hoe ben je erachter gekomen wat voor werk je leuk vindt?
- Via via in het bedrijf waar ik al werkte (door bijvoorbeeld verhalen van collegaās die dat andere werk deden)
- Loopbaancoach
- Per toeval een vacature gevonden voor iets dat bij mān opleiding past en dat bleek heel leuk te zijn
- Ik weet niet welk werk ik leuk zou vinden
- Anders, namelijkā¦
0 stemmers
Doe je dat werk nu ook?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Weet ik nog niet
Helemaal vergeten erbij te zetten, staat er nu bij!
Via een vriendin die heel enthousiast vertelde over werken in haar sector leek die sector me ook heel fijn (sociale economie), en een tijdje later kwam er toevallig een functie vrij in mijn vakgebied in de organisatie waar zij werkt. Dus voor nu is dit echt mijn droombaan, maar ik sluit niet uit dat dat ooit verandert