Stel je persoonlijke vraag #34

Ik ga al 6 jaar oprecht elke dag met plezier naar werk en dat is voor mij het allerbelangrijkste. Dat staat boven carrière of een mega hoog salaris.

Tuurlijk, elke euro extra is welkom en ik zou ergens anders vast meer kunnen verdienen… maar dat hoeft voor mij (op dit moment) niet.

10 likes

M’n vader werkte in een bepaalde sector die me interessant leek en toen er een soort opleidingstraject kwam heb ik gesolliciteerd en toen ben ik aangenomen. Werk er nog steeds :tipping_hand_woman:

4 likes

Door een paar jaar consultancy, zo veel verschillende organisaties van binnen gezien en verschillend soort opdrachten gedaan. Toen 't ergens echt heel leuk was en goed paste in de ontwikkeling die ik wilde maken, ben ik blijven hangen.

Ik beheer de financiële afdeling hier, maar ben bouwkundige en zo ben ik hier ook begonnen als technisch tekenaar hahaha
Hoezo carrière switch.

2 likes

Anders, ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt

9 likes

Hierop aansluitend, wanneer wist jij welke baan je zou willen:

• Basisschool
  • Middelbare school
  • Tijdens eerste studie
  • Tijdens tweede/derde studie etc
  • Weet het nog steeds niet
  • Anders…

0 stemmers

Ik riep al vanaf de eerste klas vd middelbare school dat ik advocaat wilde worden. Heb uiteindelijk ook rechten gestudeerd maar ben geen advocaat. Kwam er na 2 stages achter dat ik dat toch niet wilde. Al komt mijn huidige werk inhoudelijk wel redelijk overeen.

4 likes

Basisschool: stewardess
Middelbare school: arts of politicus
Eerste studie: iets bij een bank of bij de EU
Tweede studie: beleidsadviseur in specifieke sector waar mn studie op richtte

Uiteindelijk iets heel anders gaan doen (weggehaald) dat niks met mijn studies te maken heeft.

9 likes

Pas toen ik een soortgelijke baan had, bijna 10 jaar na mijn afstuderen (in een ander vakgebied).

1 like

Het lijkt me zo leuk om van je hobby je werk te kunnen maken! Wou echt dat ik creatiever was of überhaupt een hobby had :joy: word altijd zo blij als ik iemand hoor zeggen dat hen dat gelukt is, echt super leuk

6 likes

Ik vond mijn eerst baan na mijn opleiding verschrikkelijk en toen maar gesolliciteerd voor een soort zelfde baan maar in een compleet andere sector en heb het prima naar mijn zin maar 1 keer in de zoveel maanden heb ik wel altijd een soort ‘is dit het nou crisis’

2 likes

Basisschool: kraamverzorgster
Middelbare: Fotograaf
Opleiding: Fotovakschool
Baan: Landelijke Eenheid (grijze politiedienst)

13 likes

Ik wist op de basisschool al dat ik dokter wilde worden. Maar op de middelbare school heel erg getwijfeld om rechten te gaan studeren en advocaat te worden. Na de middelbare eenmaal uitgeloot voor studie geneeskunde en ben toen biologie gaan studeren want wilde toen opeens bioloog worden (@anon50301661 :wink: ).

4 likes

bellen met je partner

• love it
  • ja gewoon leuk
  • neutraal
  • niet zo leuk
  • hate it
  • nvt

0 stemmers

Ik vind het namelijk geen kont aan eigenlijk. Ben uiteraard graag bij hem, maar bellen, nee. Vind het met vriendinnen wel super gezellig!

2 likes

Ja ik snap dit echt goed. In mijn lange afstandrelatie belde we vaak 2 keer per week, maar het voelde toch ergens ongemakkelijk aan. Leuk om elkaar weer te spreken, maar wel echt anders dan bij vriendinnen

4 likes

Ik vind bellen met iedereen stom. Ik bel alleen wanneer het moet, dus naar instanties of klantenservice of huisarts oid

16 likes

Haha ja! Ik ben net terug van vakantie waarin we wel belden, maar gewoon, korte, niet zo heel boeiende (bijna zakelijke) gesprekken. Vriendinnen hadden echt precies hetzelfde met hun vriend, vond dat wel toevallig! Ben gewoon veel liever gewoon samen. Terwijl ik met vriendinnen echt uren aan de lijn kan hangen.

2 likes

Het is nog niet te laat!

4 likes

Hahaha ja gek he!

Ik weet nog dat ik dit ook deelde met een collega en die vertelde dat ze na jaren relatie een half jaar in het buitenland ging studeren en bellen met haar vriend ook super ongemakkelijk was. Terwijl ze elkaar dus al jaren kende.

Toen voelde ik me er wel beter om :sweat_smile:

2 likes

Ik las op Refinery29 altijd Money Diaries en toen ging het over iemand die iets interessants deed en toen dacht ik nah dat lijkt me leuk en zo is de bal gaan rollen

6 likes