Stel je persoonlijke vraag #34

Het is tenminste geen cirkeldiagram

6 likes

Ik nijg erna om weer op dezelfde partij te stemmen als de landelijke. Heb gister eens alles bekeken en doorgelezen, SGP, FVD en PVV zou ik sowieso niet op stemmen. Nooit. Wat ik vooral belangrijk vind (ook tijdens de landelijke) is de woningmarkt (zoals hoop ik iedereen) en het milieu. Maar in mijn gemeente lijken ze de klimaatdoelen te willen negeren?

3 likes

En hoezo maar 2? Deze huismoeke het ze allemaal.

3 likes

Dat lukte me helemaal niet om aan te passen, kreeg een foutmelding

1 like

Ja merci, een spoortje twijfel plaagde mij al

1 like

Maak jij een onderscheid tussen ‘nat’ en ‘droog’ eten als je denkt aan waar je trek in hebt?

• Ja
  • Nee
  • Waar heb je het over meid

0 stemmers

Context: mijn man heeft het hier altijd over en zegt dat het heel normaal is. Maar nat kan dus zoet en hartig zijn maar droog ook. Soms vraagt hij ook of ons avondeten nat of droog is en ik heb geen idee wat ik dan moet antwoorden (tenzij het soep is).

4 likes

Ik snap hier niks van :sweat_smile: heb je een voorbeeld wat dan nat is of droog (excl. soep)

4 likes

Nee als ik trek heb dan is het of zoet of hartig.

Misschien wel in hard of zacht. Zoals krokante chips of een zacht broodje.

16 likes

@waschbier ja ik snap het ook niet helemaal maar chips en nootjes en brood en dat soort dingen zijn droog. Nat is pasta met saus, olijven, alles wat vloeibaar is natuurlijk.

Maar ik moet het ook telkens vragen wat dan nat en droog is hoor.
Want pasta met tomatensaus is nat en pasta aglio e olio is droog.

@Soy.peor ja zoet en hartig vind ik normaal en misschien nog crunchy ofzo maar daar houdt het wel bij op.

@Totoro oh wat grappig! En wat schaar jij onder welke categorie?

3 likes

Ohh ja dit klinkt wel logisch. Ik denk er eigenlijk nooit zo over na, ik heb gewoon zin in zoet/zout/e.d. of in iets specifieks

3 likes

Niet als droog/nat, maar bijvoorbeeld wel crunchy vs chewy. Textuur is wel net zo belangrijk als smaak voor mij!

2 likes

Wet vs dry food?
Ik niet maar mijn kat wel - en dat is ook de associatie die ik ermee heb, brokjes of paté :stuck_out_tongue:

23 likes

Die vertaling klopt niet helemaal, toch?

Het betekent ‘Ook gij, Brutus’, niet ‘En jij, Brutus’. Dan zou het: ‘Toi (of vous) aussi, Brute.’ moeten zijn.

2 likes

Muffins met zo’n vloeibare kern
  • Jaaaaa lkkr
  • Niet fave maar wel ok
  • Oh nee nee nee
  • Ik ken dit nie

0 stemmers

3 likes

Volgens mij is vooral de grote vraag of dit nat of droog eten is

49 likes

Haha nou mijn man zei vol overtuiging dat ik degene was die raar was omdat ik eerder trek heb in hartig of zoet dus ik ging even googlen om te bewijzen dat ik de normale in deze relatie ben en ik zei al ‘alleen honden en katten maken het verschil tussen nat en droogvoer’.

Ik snap ook zijn opvoeding niet hoor. Hij weet bijvoorbeeld ook niet hoe zuur smaakt en ik heb het hem al laten proeven maar hij snapt het alsnog niet. Ik ga dus echt even met ons kind heel duidelijk ervoor zitten.

17 likes

Het enige nadeel hiervan is dat er na het eten meer chocola op m’n handen en gezicht lijkt te zitten dan dat er ĂŒberhaupt in die muffin zat

1 like

En gewoon Brutus ipv Brute want Frans heeft geen naamvallen zoals het Latijn.

5 likes

Hier precies zo, ik vraag soms heb je zin in hartig of zoet en dan snapt hij dat verschil niet. Zelfs niet als ik probeer uit te leggen van ja hartig is meer zout en zoet meer suiker etc. Hij zegt ook stop maar want ik snap het toch niet of vergeet het weer. Hij had ook nog nooit een kiwi of mango ofzo op toen we een relatie kregen. Die opvoeding

6 likes

Kijk, we komen er wel!

Ik hou van dit soort informatie! Het origineel Brute vond ik passender in het Frans dan het Nederlandse Brutus. Ik heb nooit Latijn gehad, wist niet van de naamvallen.

2 likes