Stel je persoonlijke vraag #34

Eerst wel. Maar sinds ik bevallen ben, zou ik het liefst stoppen met werken en full time trophy wife worden

21 likes

Same. Behalve het bevalverhaal dan. Heb geen kind. Maar verder same.

6 likes

Et tu, Grace?!

4 likes

Kijk nou uit nescio anders komt @virve je weer vertellen dat ze jouw frans vervelend vind.

11 likes

Is Latijn sgat. En Frans nu je het zegt, oeh sudden realisation!

9 likes

image

Godver, moest hier hardop om lachen.

36 likes

Mijn baas zei een keer dat ik de minst ambitieuze persoon in het bedrijf was maar dat ik de beste werknemer was.

Ik moet daar altijd nog om lachen half belediging, half compliment :joy:

26 likes

Weet jij al op welke partij je gaat stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen?

• Ja
  • Twijfel nog
  • Nog niet over nagedacht
  • Nee
  • Ik ga niet stemmen

0 stemmers

Als er partijen zijn waar je bij de landelijke verkiezingen niet op zou stemmen (bijvoorbeeld omdat ze erg christelijk zijn of gewoon achterlijk zijn of wat voor reden dan ook), zou je daar bij de gemeenteraadsverkiezingen wel op stemmen?

• Ja dat vind ik geen probleem als ik me kan vinden in het verkiezingsprogramma van de betreffende gemeente
  • Nee dan zou ik er ook bij de gemeenteraadsverkiezingen niet op stemmen
  • Geen idee man

0 stemmers

Eerste keer dat ik serieus aan het kijken ben op wie ik ga stemmen. Waarschijnlijk niemand want tot nu toe noemt iedere partij tiny houses als woonoplossing voor starters. Ga gvd zelf maar in een veredeld schuurtje wonen.

6 likes

Nav de stemwijzer kwam ik erachter dat er in mijn gemeente eigenlijk maar een linkse partij meedoet dus de keuze is snel gemaakt :woozy_face:

2 likes

Waarom zou je niet stemmen. Gemeenteraadsverkiezingen zijn eigenlijk nog belangrijker dan de landelijke, want het gaat over je eigen leefomgeving, etc

21 likes

Als je niet in Nederland woont bv🤷

2 likes

Ja duh, dat is logisch. Maar in de poll zitten niet alleen maar Belgen of mensen die ergens anders wonen

3 likes

uiteraard is dit niet de oplossing die de woningmarkt gaat redden, maar het zou daadwerkelijk wel wat kunnen verlichten. er zijn overigens écht veel mensen die graag in een tiny house zouden willen wonen maar gemeentes geven er vaak weinig gehoor aan. daarnaast is het een veel duurzamere oplossing dan meteen megacomplexen en nieuwe vinexwijken aan te leggen.

Geen zin om me erin te verdiepen, woon hier nog niet lang en voel me niet geroepen om te bepalen of te beslissen over deze gemeente.

4 likes

Ja er zijn echt genoeg redenen. En ik dacht dat er nog best wat minderjarigen op dit forum zitten.

2 likes

Jonger dan 18? Volgens mij niet hoor.

3 likes

Ik vind het geen oplossing, maar eerder het probleem verschuiven. De jongeren die je nu in een tiny house propt, willen daar gok ik over max 5 jaar weer uit. Dan is er toch alsnog geen woning voor ze? Daarnaast is het, in mijn gemeente in ieder geval, de bedoeling dat ze maar tijdelijk zijn dus dat lijkt me niet zo duurzaam.
En nog een irritatiepunt (maar dat zal misschien alleen in mijn gemeente zijn) is dat geen enkele partij het nader uitwerkt. Wat wordt de huurprijs, hoe lang mag je daar wonen, hoe gaan ze het terrein dat grenst aan een industrieterrein inrichten, komen er regels met zoveel woningen dicht bij elkaar etc.

Vind die laatste vraag best lastig! Er zijn partijen waar ik uit principe niet op stem (SGP, PVV bv) maar de gemeenteraad gaat over zulke andere topics dan de regering dat ik niet zou uitsluiten een hele andere keuze te maken dan bij de landelijke verkiezingen. Dus een partij waar ik landelijk ook niet snel op zou stemmen. Weet ook helemaal niet wat hier speelt want wonen hier niet zo lang, en wonen tegen de rand van een andere gemeente aan waar we dus veel meer merken van het beleid dan onze eigen gemeente.

5 likes

Dan zullen ze gewoon heel kinderlijk zijn haha

3 likes

Verkiezingen in mijn gemeente waren door een fusie al eind vorig jaar.

1 like