Stel je persoonlijke vraag #34

Lust jij rauwe bleekselderij?

• Ja heerlijk
  • Wel oke
  • Liever niet
  • Nee gadverre

0 stemmers

Heeft de situatie met Oekraïne invloed op je gemoedstoestand?

• Ja
  • Eerder wel dan niet
  • Eerder niet dan wel
  • Nee

0 stemmers

Zou jij nu er versoepeld is graag een volle kroeg in gaan?

• Ja, heerlijk
  • Ja, maar wel onwennig
  • Nee liever niet

0 stemmers

Hoe laat stond je vanochtend op?

• Voor 7
  • Rond 8
  • Rond 9
  • Rond 10
  • Rond 11
  • Ik lig nog

0 stemmers

2 likes

Maar ik was wel al om half 8 wakker :rage:. Uitslapen is ook niet meer wat het geweest is

4 likes

Rond tien uur, maar ik was al wel om 07:15 wakker gemauwd door dezelfde buurkat als vorige week (cc @Gelatelli)

1 like

Haha, betweter boven betweter :stuck_out_tongue: Je hebt idd gelijk

@Mimosa ik zou dan eerder zeggen dat het wel Brute blijft, maar dat dat gewoon de standaardversie van die naam in het Frans is (net zoals ze Guillaume maken van Willem, en Gaultier van Walter, rare lui)

3 likes

Haha ik was gisteren nog in een gesprek aan het zeggen hoeveel ik van bleekselderij met appelsien hou op de manier hoe mn vader het maakt :grin:

1 like

Bleekselderij is een perfecte natuurlijke lepel om een bakje hummus mee leeg te lepelen :ok_hand:

6 likes

Of heksenkaas :grimacing:

2 likes

Oh goeie!

2 likes

Hahaha ja dit is ook mijn tactiek maar dan wel met zoveel humus dat ik de bleekselderij niet meer proef. Ik eet het enkel omdat ik deze periode heel gezond moet eten en het goed is voor mijn lever, anders had ik het wel gelaten

1 like

Ik vind bleekselderij heerlijk, maar gruwel van die vreselijke draden dus eet het niet.

4 likes

Toch jammer van die wereldoorlog

Ik twijfel over de indeling van mijn keuken, dus ik gooi hem hier even in.

Ik heb twee vrij grote lades in m’n keuken en ik heb een keukenkast boven het aanrechtblad met drie planken. Ik denk dat ze qua inhoud wel vergelijkbaar zijn. Ik heb nu m’n etensvoorraad met vooral houdbare dingen (o.a. blikken, zakken met mixen, pakjes) in de lades, maar ik gooi steeds dingen bovenop en raak dan het overzicht van wat ik heb kwijt. Ik heb borden en schalen e.d. in de keukenkastjes staan.

Hoe hebben jullie dit ingericht? En wat denken jullie dat handiger is?

• Ik heb de voorraad in de lades en de borden in de kastjes en dit is handiger
  • Ik heb de voorraad in de lades en de borden in de kastjes en andersom is handiger
  • Ik heb de borden in de lades en de voorraad in de kastjes en dit is handiger
  • Ik heb de borden in de lades en de voorraad in de kastjes en andersom is handiger

0 stemmers

Ja, ik heb een wilde zaterdagavond dat ik hier over aan het nadenken ben.

8 likes

Omdraaien kan wel handig zijn, alleen dan zit je weer met dat je nieuwe spullen voor de oude spullen zet en dna daar het overzicht kwijt bent. Ik zou dan met bakken oid werken (kast of lade voor de voorraad) en heel strikt toepassen dat je niets boven op elkaar zet of voor elkaar zet.

Al denk ik dat dit ook gewoon hoort bij de vloek van een keuken hoor. Net als dat wanneer het hele aanrecht netjes en mooi leeg is je binnen een dag wel weer een stapeltje ergens hebt liggen op dat aanrecht van spullen.

1 like

Ik heb meerdere lades dus geen van de opties is van toepassing op mij, maar ik merk wel dat er veel kruimels e.d. in de la met mijn borden enz vallen. Met kastjes zal dat niet echt gebeuren. Ik heb ook een deel van de voorraad in een la. Daar heb ik verschillende bakken in en dan per bak een soort “categorie”. Dus het is semi overzichtelijk, want ik weet dat ik pasta moet zoeken in de bak met past/rijst/etc. En tomatenblokjes bijvoorbeeld in de bak met blikken. Wel is dit niet alle voorraad dus ook niet super vol, de rest van de voorraad ligt in een andere grotere kast.

2 likes

Ik heb voorraden in een lade én in kastjes. Ik vind de lade overzichtelijker, want in een kastje zie je niet goed wat achterin staat.

1 like

Wel oke maar hij houd van videobellen en dat vind ik zo ergerlijk. Ik gooi liever iemand op de luidspreker zodat ik ondertussen mn eigen ding nog kan doen. Als we dan videobellen heeft hij echt een big smile en ik vind het helemaal irritant en ongemakkelijk.

Bel jij met vrienden vaker om praktische redenen zoals, het plannen van een afspraak, tijdstip etc. Of gewoon voor de fun.

• Vaker om een praktische reden
  • Vaker gewoon omdat we het leuk vinden

0 stemmers

Bij mij is het meestal ’ hoi, ja ik ben er zo’ ok tot zo’ doei’. Heb ook véél liever real life.

Haha :smile: wie beeindigd het telefoongesprek doorgaans het eerst? Jij of de ander aan de tel.?

• Ik
  • De ander
  • Weet ik niet, heb meer optie nodig

0 stemmers

1 like

Ik heb een paar vrienden die me wel eens bellen om te kletsen. En een vriendin belt me alleen als we hebben afgesproken en ze wilt weten waar ik ben haha

2 likes

Ja die laatste ben ik echt. Anders heb ik zoiets van huh waarom zou ik je bellen, ik kan je ook appen en dan kan je antwoorden wanneer jij wil. Ik verafschuw ook vrienden die zeggen, ‘bel me’ ‘ik wil ff bellen’. Wie zegt dat dat kan. Ga weg. Maar dat zijn vaak mannelijke vrienden en die hebben de wereld sowieso niet begrepen.

3 likes

Welke smaken thee lust je?

• Earl grey
  • Groene thee
  • Engelse melange
  • Rooibos
  • Witte thee
  • Kamille
  • Verse muntthee
  • Gember
  • Fruitsmaken (aardbei,bosvruchten…)
  • Sterrenmix