Ik label hier niemand en als anderen zichzelf willen labelen is dat prima.
M’n autistenmatties weten dat ik een hekel heb aan gissen wie stiekem iets heeft.
de hele straat zet zijn kliko altijd op de stoep voor ons huis (hoekhuis) dus ik zie vanzelf wanneer het weer nodig is, echt chill
Nou dat ben je wel degelijk aan het doen. Mijn punt is eigenlijk in dit geval dat je moet oppassen voor hypercorrectie.
Ik noem hier niemand iets, maar leg de link tussen hsp en neurodiversiteit die veel mensen bewust of onbewust negeren/herkennen.
De binfluencers hier zetten hun vuilnisbak de avond van te voren buiten. Dat mag technisch gezien niet, maar wel handig ik hoef alleen ‘s ochtends naar buiten te kijken om te weten welke bak naar buiten moet.
“Ik geloof wel zeker dat een groot deel van de vrouwen met hsp (die ik op internet zie posten) autisme of adhd (of iets in die richting) hebben”
Ik diagnosticeer niemand hiermee, maar ik snap dat dat wel zo over kan komen.
Het is ook een lastig iets waar een dunne scheidingslijn tussen ligt
Maar het is ook weer niet zo dat je die diagnose zo makkelijk krijgt. Hoogsensitief zijn is niet het enige, je moet echt wel aan meer kenmerken voldoen wil je de diagnose autisme krijgen. Dat zal je zelf ook wel weten, maar nu klinkt het net alsof alle mensen die zich in hoogsensitiviteit herkennen zich ‘‘even moeten laten diagnosticeren’’. Bovendien, als je niet aan voldoende kenmerken voor de diagnose ASS voldoet, wil dat dus ook weer niet zeggen dat je niet (over)gevoelig voor prikkels kunt zijn. Of zou je volgens jou dan eerder de diagnose ASS moeten krijgen? Dat je aan minder kenmerken zou hoeven voldoen zeg maar?
Edit: Oh beetje spuit 11, sorry
Ik denk altijd G$(#@()#@ shit ik moet die kliko nog neerzetten (vuilniswagen komt vrij “vroeg”) en dan sprint ik in m’n pyjama naar buiten om nog op tijd te zijn voor de wagen.
En m’n buren nemen ook altijd mijn kliko mee terug dat vind ik wel heel schattig altijd
Daar ben ik met je eens. Ik vind als je nergens last van hebt en slechts een beetje overprikkeld raakt (als in wat sneller moe dan de meeste mensen na een drukke dag) dat je echt niet hoeft laten testen. Maar als je lang klachten hebt en erover twijfelt dan zou ik het zeker doen. Vooral als je hulp nodig hebt. Misschien komt er autisme uit, misschien wat anders.
Overigens niet alleen autisten kunnen overprikkeld raken. Als je een burn-out hebt gehad of een hersenschudding of iets dergelijks ben je ook vaak gevoeliger voor prikkels. Maar dat is wat anders dan mensen die zichzelf als hoogsensitief beschouwen.
Mijn partner en ik zijn de enige in de straat (misschien wel buurt?) die oud papier aan de straat zetten. Maar duidelijk geen binfluencers want we hebben nog niemand beinvloed.
Heb jij corona wel eens als smoes voor iets gebruikt?
Bijvoorbeeld dat je een afspraak hebt afgezegd met de smoes “ik heb corona”.
- Ja, vaker dan 1 keer
- Ja, 1 keer
- Nee, niet van plan ook
- Nee, maar kan nog gebeuren
0 stemmers
Als ik dit lees ben ik zo blij dat er in mijn wijk alleen ondergrondse containers staan.
Wow, heftige taalfout
Briefje erop terug plakken met als antwoord :nee
Ik zie al helemaal voor me hoe iemand driftig zo’n briefje aan het typen is op de computer. Of ze hebben een voorraadje liggen en rennen er meteen mee naar buiten als iemand z’n container een seconde te laat heeft opgehaald.
Ohh nee ik vind het echt heel chill dat ik niet meer met een vuilniszak in de lift moet en het gewoon voor de deur kan weggooien en het nog wordt opgehaald ook!
En GFT/papier scheiden is ook super makkelijk daardoor
Goede reden om de container zo lang mogelijk te laten staan.
Wat overdreven om dit al na 1 dag op je container te plakken zeg
Telt klachten faken ook?
Ik heb altijd gezegd dat ik het zou willen doen, en nu we zelf in een traject zitten (zonder enige donatie verder) merk ik zelf ook hoe pijnlijk een onvervulde kinderwens is. Als een eitje van mij dat mogelijk kan oplossen, dan draag ik graag bij. De misschien zit 'm er in dat ik nooit echt heb nagedacht over lange termijn consequenties, dat zou ik natuurlijk eerst doen.