Stel je persoonlijke vraag #34

@Evert @mikselke In deze test of in hsp over het algemeen? En dan het feit dat er een naam aan gegeven wordt neem ik aan? of een beetje dat special snowflake idee?
Het schijnt wel wetenschappelijk bewezen te zijn dat de hersenen van die mensen anders werken. Maar dat is wel bij meer dingen zo.
Zelfs mijn vriend die houd van grote hardstyle feesten etc heeft als uitslag hsp. Lijkt me niet dat je dat kan waarderen als je dat hebt.

Sorry, maar als iemand denkt dat 'ie HSP heeft, heeft ie eerder een ADHD/autisme test nodig dan een vaag labeltje.

Deze test is ook een verkapte autismetest. Al die vragen krijg je ook bij je diagnosticering.

Maar ja, die labels zijn niet hip

16 likes

Vind je mensen over het algemeen mooier met full face makeup?

• Ja
  • Eerder wel dan niet
  • Eerder niet dan wel
  • Nee

0 stemmers

1 like

Beetje lipstick, naatuurlijke oogschaduw, blush en mascara vind ik het mooist. Gewoon 10 minutenwerk

7 likes

De optie die ik als uitslag kreeg mist: misschien

Zelf denk ik van niet.

2 likes

Ik heb dus nog nooit lasagne gemaakt :nerd_face: en vraag me af of die lasagnevellen garen in de oven? Ook als je een kutoventje hebt (combi magnetron)? Of moet je ze van te voren wel eerst koken?

@babushkababy ik heb te snel gestemd haha maar ik vind mensen puur natuur vaak mooier dan met make up. Al die meiden bij expeditie robinson ook, puur natuur met wat goede invloed van de zon en dan zitten ze in die studio vol gemake uped en dan denk ik echt ZONDE!

3 likes

Als het goed is garen ze door het vocht van de saus, maar ik heb geen combi magnetron

2 likes

Die test zelf slaat sowieso op puin en laat geen ruimte voor nuance. Maar verder ook wat Evert al zegt :grimacing:. En ieders brein werkt toch weer net anders? Daarom zijn mensen ook verschillend maar HSP is geen erkende aandoening voor zover ik weet en ik lees wel vaker dat er best ‘zwaar’ over gesproken wordt terwijl ik dan denk: het is geen officieel erkend iets, misschien is een bezoek aan een zorgprofessional handig :upside_down_face:.

6 likes

Nee, want een doorsnee magnetron laat watermoleculen trillen, makkelijker gezegd: je kookt je lasagne. Je kunt inderdaad alleen bakken in een oven of in een combinatiemagnetron op de bakstand.

3 likes

NEE ZEG STEL JE VOOR! Je wilt toch niet dat mensen jouw aandoening niet cool vinden?

4 likes

Ik heb hier echt heel weinig meningen over haha, ik kan mensen zowel met als zonder (veel) make-up heel mooi vinden. Bij sommige mensen kan een full face een beetje ‘out of place’ voelen maar bij anderen staat het juist heel logisch. Zeker ook als uiting van creativiteit kan ik make-up heel erg waarderen, maar dat betekent niet dat ik mensen zonder make-up minder mooi vind.

8 likes

Thanks ik wil ook zo’n lekkere dikke saus dus dacht al voor de zekerheid voorkoken. Gedver had ik nu maar die verse gekocht :confused:

wat vind je viezer

• plas in het zwembad
  • pleister in zwembad

0 stemmers

5 likes

Uhhhl allebei :sick:

6 likes

Not to brag, maar ik kreeg “je bent hoogstwaarschijnlijk niet hoogsensitief”

5 likes

wie is enger

• thierry baudet
  • freek jansen
  • wibra van haga

0 stemmers

2 likes

Ik ook.

Ik was niet verrast

3 likes

Same

Ik kan gewoon goed tegen harde geluiden enzo, vind stilte veel kutter eigenlijk.

3 likes

Aangezien dit niet het je-moet-kiezen-topic is weiger ik te kiezen

5 likes

Controversiële mening:

Hoogsensitieve mensen zijn autisten die het zonder hulp redden.

15 likes