Tsja niet in elke ‘hometown’ staat het Internationaal Strafhof…
Nog even verder met Rusland:
Zijn jullie bang dat het nog meer uit de hand loopt en we hier ook oorlog krijgen?
- Ja, heel erg
- Ja, een beetje
- Nee
0 stemmers
Naar welk ander Internationaal Strafhof wil je hem sturen dan?
Oh ik zie de opmerking ‘the Hague is waiting for you’ niet als ‘is waiting for your bomb’. Hij schiet ook niks op met een bom op Den Haag.
Idd, het is gewoon een verwijzing dat hij gestraft gaat worden voor zijn daden.
Ik snap je wel denk ik. Bij die enge man wil je eigenlijk gewoon onopgemerkt blijven en je ‘verstoppen’. Kan me voorstellen dat dit kan voelen als een provocatie waar jij mee opgezadeld zit terwijl je dat niet wilde.
Omdat ik zelf niet zo goed weet hoe ik met andermans angsten om moet gaan: wat voor reactie had je gewild?
Jij post het alsof het super random is dat een niet Hagenees dit heeft geschilderd, er wordt alleen gezegd dat het een vrij logische statement is. Heeft verder niks te maken met jouw angst bagatelliseren…
Alsof Poetin hiervoor niet wist waar het Strafhof is gevestigd
Ah ik ben hier als Nederlander (niet-Hagenees) juist trots op! Zag ook dat verkeersborden alleen nog naar Den Haag leiden. Is toch een van de belangrijkste instituten wereldwijd.
Misschien begrijp ik niks van angsten, want in heb er geen last van, maar ik vind dit wel een beetje de oorlog naar je toe trekken hoor…
Haha is goed, want ‘hebbik niks mee te makeee’ is normaal met elkaar in gesprek gaan Geeft niet bepaald het idee dat je er zelf nou zo serieus in staat.
Ja sorry mijn laatste opmerking was ook wel een beetje lullig.
Ik word er persoonlijk gewoon een beetje gek van dat op social media er zoveel aandacht is voor ‘mental health’ rondom de oorlog terwijl er een heel fucking land in lichterlaaie staat. Ik hoef dan geen ruimte voor mijn eigen gevoelens daarover.
Maar dat hoef ik nu niet op alleen jou te richten natuurlijk, dus sorry.
Het is toch verder niet gek dat mensen bang zijn voor oorlog in ons land (of andere dingen daarbij horend). Dat mensen die leven in een direct oorlogsgebied het mega zwaar hebben en het superheftig is, wil toch niet zeggen dat wij dan hier niet bang mogen zijn?
Het is geen wedstrijd wie het het zwaarste heeft toch?
(Niet per se voor jou dit hoor, meer algemeen)
Welkom op ff.
Nee klopt, maar ik vind het op dit moment gewoon kwalijk dat er zoveel aandacht uitgaat naar hoe mensen in een nu nog veilig land zich voelen.
Tuurlijk mag je daarbij je gevoelens hebben, maar ik vind het zo vaak om ik ik ik draaien.
Nou ja, er is wel een verschil tussen angst voor oorlog zonder dat daar een rationele reden voor is (er is echt geen enkele aanwijzing dat Poetin Nederland wil aanvallen) en de angst die je voelt op het moment dat je stad gebombardeerd wordt.
Ken jij de I AM MUZZY reclame van vroeger? ‘Nee dit zijn geen Engelse kinderen, maar Nederlandse kinderen’
- Ja
- Nee
- Komt me vaag bekend voor
0 stemmers
Als ik klaag en daarna zeg: ach, ik mag niks zeggen want…, dan zegt mijn moeder bovenstaande quote in het Nederlands: je mag heus klagen want ieder voelt zijn eigen leed het zwaarst.
Vind ik alrijd mooi ook om te zeggen als iemand vindt dat hij niet mag klagen. Ik vind dat iedereen mag klagen.