Stel je persoonlijke vraag #34

Drink je (in je koffie) liever

• koemelk
  • plantaardige melk

0 stemmers

2 likes

Koekje bij de koffie

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Ik ben zelf barista en als het niet bizar druk is is decaf haver (of andere melk) in onze setup totaal geen extra moeite, alleen in de spits is het soms jammer omdat je minder makkelijk kan combineren met andere bestellingen. Ik judge sowieso niet, sta alleen soms te vloeken als ik in de gigadrukte een bon heb met een dirty chai met sojamelk, een decaf haver cappuccio en een matcha latte met amandelmelk :smiling_face_with_tear:

Ik drink zelf meestal decaf haver flat whites trouwens hahaha

13 likes

Hoezo is dat meer werk dan? Is toch een kwestie van een ander pak ‘melk’ pakken

1 like

Ik neem aan dat je anders gewoon 1 groot kannetje kan warm maken en opschuimen en nu dan dus 3 keer een klein kannetje en schoonmaken tussendoor.

2 likes

maar bijv een decaf havercapu maakt toch geen verschil met een decaf capu met koemelk?

Niet helemaal, want je kan voor meerdere drankjes tegelijk melk opschuimen. Als ik meerdere koffies met dezelfde soort melk heb kan ik een grote kan melk opschuimen en dat verdelen over meerdere kopjes, maar als het allemaal een andere soort melk is moet ik veel vaker kleine beetjes inschenken en opschuimen. Zelfde verhaal met koffie, een kleine cappuccino gaat 1 shot espresso in en meestal is je machine ingesteld op twee shots tegelijk. Als ik er twee normale cappuccino’s heb kan ik 1 keer koffie zetten, dan zet ik er gewoon twee kopjes onder. Maar als ik 1 normale cappuccino en 1 decaf heb moet ik twee keer koffie zetten.

Edit: en dan heb je nog alle drankjes die sowieso wat meer werk zijn, voor een chai latte bijvoorbeeld schuim ik zowel chai als melk op, voor een matcha latte moet je in de weer met poeder en een matcha whisk, etc. Superleuk hoor, maar dat gecombineerd met ook nog verschillende soorten melk in de koffie kan er wel voor zorgen dat je heel veel handelingen moet doen voordat je een bestelling afhebt

9 likes

Ik denk dat m’n klanten meelezen, dit was de eerste bon die ik kreeg nadat ik dit betoog had gepost

65 likes

Iew ‘haverdrink’ klinkt echt als een soort optimel met havervlokken of zo haha

8 likes

Ieuw die Breaker!

1 like

Ik heb alleen wel eens gegrinnikt toen iemand voor mij in de rij bij Julia’s een cafeïnevrije dubbele espresso bestelde.

13 likes

Heb jij gedoneerd aan de Giro555 actie voor Oekraïne, of een andere organisatie die hier hulp verleent? (Geen oordeel, gewoon benieuwd)

• Ja, aan Giro555
  • Ja, aan een andere organisatie (welke?)
  • Nee, ben dit nog wel van plan
  • Nee, ga ik ook niet doen

0 stemmers

1 like

Ik had vrij snel na het uitbreken van de oorlog in Oekraïne geld gedoneerd aan het Rode Kruis (voordat giro 555 voor Oekraïne in het leven was geroepen) dus ik ga niet nu nog een keer doneren. Dus niet omdat ik niet achter giro 555 an sich sta

4 likes

Door deze vraag net ff via Tikkie gedoneerd! Ideaal dit!

5 likes

Omg is dit echt een ding?

2 likes

Ik kijk heel soms in what my kid eats en meestal ben ik dan horrified

13 likes

Via UNHCR. Wilde eerst een andere maar dan moest je toestemming geven dat ze je zouden bellen, en toen ben ik verder gaan zoeken :joy:

6 likes

hahaha ik wist niet dat dit bestond

5 likes

Ik eerst ook niet want ik heb zwanger/kind op negeer maar iemand stuurde me een keer een link

1 like

Wow, die prijs :upside_down_face:
Maar dat zal voornamelijk komen door de extra’s?

3 likes