Stel je persoonlijke vraag #35

Ik (geschiedenis) toen ook niet, maar ik weet wel nog hoe dat in mijn hoofd bleef zitten en achteraf vond ik het eigenlijk debiel dat we dit zonder waarschuwing te zien kregen. Vooral ook die verkrachtingsscene, vind het zo naïef als een docent dat zomaar laat zien. Ik hoede geen trigger warning voor elke scheet maar dit was echt shockerend materiaal.

2 likes

Ja, ik vind zeker van wel. Nu ik zo nadenk is dat bij mij nooit gedaan, terwijl wij best heftige dingen moesten bekijken (over huiselijk geweld, misbruik etc), al werd er vgm ook wel vanuit gegaan dat je er tegen kon omdat je er in je beroep ook mee te maken kan krijgen.

Overigens ben ik ooit door een filmpje op school bij ehboles van een reanimatie achter gekomen dat daar een preverbaal trauma lag. Ik vond het echt verschrikkelijk om te zien met alle gevolgen van dien, maar daardoor kwam ik er wel achter dat dat trauma er zat en kon ik daar emdr voor volgen.

Ik drink geen koffie maar ik kan veel energy drinken zonder iets te merken :woman_shrugging: Ja beetje droge bek want mierzoet. Maar ik kan daarna nog gewoon slapen, geen hartkloppingen of iets. Telt dat :smiling_face_with_tear:

8 likes

Ik heb twee keer waterpokken gehad. Mijn broer is drie jaar ouder dus ik kreeg het als baby en later nog een keertje. Zo leuk om geen enig kind te zijn :smiling_face_with_tear:

1 like

Hahahah same, einde van een avond stappen deed ik altijd nog ff redbull erin en dan kwartier later lag in ik bed en direct weg.

Wordt wel hyper van koffie en redbull maar kan ook gewoon slapen.

2 likes

Ik heb het nooit (bewust) gehad. Ik hoop echt dat ik het gewoon toch stiekem heel mild heb gehad, ik wil het niet als volwassen krijgen.

2 likes

Bij mij gewoon hele avond wodka red bull :smiling_face_with_tear: maar dat was pre-corona en pre-30. Nu ontbijt ik alleen met energy als ik naar kantoor moet :smirk:

2 likes

Ik denk dat je les totaal niet meer functioneel is als je niet even stilstaat bij de ernst en noodzaak van je beelden

6 likes

Enneagram persoonlijkheidstypes

  • Onzin
  • Zoooo interessant

0 stemmers

Ik kreeg het op m’n 18e pas, echt 2 weken goed ziek van geweest

2 likes

Ik heb het met collega’s wel eens gedaan en dat was heel nuttig. Als je het niet te letterlijk neemt kun je je collega’s beter begrijpen en elkaars kwaliteiten beter benutten.

6 likes

Een docent van mij heeft hier laatst een discussie over gestart tijdens een werkgroep, omdat trigger warnings wel juist gebruikt moeten worden (sommige mensen hadden het voor een vrij licht onderwerp gebruikt) omdat ze anders hun betekenis verliezen en ik ben het daar wel mee eens en dat er dus goed naar de inhoud gekeken moet worden. Maar als het bijv. heel grafisch is o.i.d. vind ik zeker dat een trigger warning gebruikt moet worden

3 likes

(Nog?) niet gehad. Ons gezin woonde toen ik klein was in het buitenland en ik heb er daar ooit een prik voor gekregen, maar ik geloof dat je dan ook nog een aantal jaar later een booster had moeten krijgen, en die heb ik dus nooit gehad. Misschien binnenkort maar eens naar informeren :stuck_out_tongue:

2 likes

Weet ik niet, omdat mijn ouders zich niet kunnen herinneren dat ik het gehad heb?? :sweat_smile: maar heb het wel gehad want heb op antistoffen geprikt toen ik zwanger was.

1 like

Heb jij een nummer (of meerdere) waarvan je een cover mooier/leuker/beter vindt dan het origineel?

  • Nee, covers zijn altijd minder
  • Vast wel maar ik kom er zo niet op
  • Ja, één nummer en ik ga je nu vertellen welke
  • Ja, meerdere en ik ga je nu vertellen welke
  • Geen idee/ik luister geen muziek

0 stemmers

Om m zelf ook te beantwoorden: o.a. deze cover van Beautiful Stranger van Madonna

En ik heb een zwak voor covers van Wicked Game, sowieso die van Corey Taylor maar er is ook een hele maffe met kinderstemmetjes erin enzo die ik heel chill vind

4 likes

Ik vind de versie van Miley Cyrus van Jolene fantastisch.

30 likes

Jaa heel erg mee eens!

2 likes

Johnny Cash - Hurt.
Beter dan het origineel van Nine Inch Nails. Eerlijker, rauwer, oprechter. Prachtig lied.

22 likes

Het verschilt bij mij per dag welke versie van Proud Mary ik het mooist vind

1 like

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Stel je persoonlijke vraag #35 (Deel 16).