Stel je persoonlijke vraag #35

De discussie wordt voortgezet vanaf Stel je persoonlijke vraag #34 - #5199 door Whoopdidoo.

Eerdere discussies:

7 likes

@Salinger Ja, zoals ik het zie hangt vliegschaamte samen met de impact van vliegen op het milieu.

2 likes

Die tweede reden heb ik nog nooit gehoord maar doet me denken aan mijn eigen vliegervaring. Ik weet nog dat ik aankwam en dat ik helemaal gedesoriënteerd was en me ‘ongezond/onnatuurlijk’ voelde omdat de plek waar ik was niet overeen leek te komen met de tijd dat ik op pad was. Werd toen niet begrepen dus fijn dit te lezen.

3 likes

Voel jij je meer levend als je oncomfortabel bent?

  • Ja
  • Nee
  • Goh geen idee

0 stemmers

2 likes

Heb dat wel als ik heel boos ben, of heel verdrietig! Dus weet niet of je daar op doelt?

4 likes

Bedoelde eigenlijk meer bijvoorbeeld opgepakt als een sardientje in een vliegtuig, ben dan altijd hyperbewust van m’n bestaan als je zo’n voet in je rug hebt, je knie vastzit en je rug begint te zeuren.

Ja dan voel ik me echt heel aanwezig en levend

9 likes

Ik voel mij meer bewust dan levend. Ik kan mij ook niet heugen wanneer ik mij niet levend voel.

8 likes

Ik voel me dan idd wel heel bewust van mezelf, maar zou het niet levend noemen. Dat voel ik me meer op zorgeloze dagen dat ik in het zonnetje buitenloop en alles meezit. Of als ik een wijntje op heb en met vrienden ben.

13 likes

Oh nee, dat niet! Wel als ik dus echt sta te schreeuwen van boosheid, of keihard moet janken. Dan denk ik, ja dit is kut, maar je voelt je wel zo lekker levend.

2 likes

Matzes?

  • Ja lekker
  • Nee niet lekker

0 stemmers

Zoet of hartig belegd?

  • Zoet
  • Hartig

0 stemmers

3 likes

aan de zoet stemmers: wat doe je erop? lijkt me echt goor

1 like

Gezouten roomboter met suiker haha, ken het eigenlijk niet anders.

52 likes

roomboter en poedersuiker :drooling_face::drooling_face:
weet niet of het iets traditioneels is maar zo at ik ze vroeger altijd, nu eet ik ze meestal kaal maar heel soms nog met dat beleg en dat is zooooo lekker

6 likes

Jaaaaa Matzes met boter en suiker, das echt een en al Pasen :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

4 likes

@Diamonds of n andere kenner van het Jodendom, is het Joodse Pesach traditie met boter en suiker of vernederlandst pasen?

1 like

Chocoladepasta met boter of hagelslag met boter. Pindakaas is ook lekker.

5 likes

heb je wel eens matzoballensoep op?

  • ja lekker
  • ja niet lekker
  • nee wil ik wel
  • nee wil ik niet
  • ken ik niet

0 stemmers

en matzah brei?

  • ja lekker
  • ja niet lekker
  • nee wil ik wel
  • nee wil ik niet
  • ken ik niet

0 stemmers

en babka

  • ja lekker
  • ja niet lekker
  • nee wil ik wel
  • nee wil ik wel door seinfeld!1
  • nee wil ik niet
  • ken ik niet

0 stemmers

1 like

Niet als ik in een vliegtuig zit, maar meer als ik weer eens door regen moet fietsen met tegenwind, of een bergwandeling doe of hard aan het sporten ben ofzo. Meer bij oncomfortabele inspanning dan door iets anders.

5 likes

ja ik moet eigenlijk effe een keer uitzoeken of er ergens in Mokum traditioneel Joods gegeten of afgehaald kan worden, wil ook matzeballensoep weer eten

maar zo niet kom ik het bakseltopicje wel even crashen

Harcamel is/was een joods restaurant. Regelmatig in t nieuws geweest omdat het weer eens aangevallen was. Ik weet alleen niet of t nog bestaat en ook niet of t echt traditioneel is

5 likes