Stel je persoonlijke vraag #36

De discussie wordt voortgezet vanaf Stel je persoonlijke vraag #35 - #5119 door Ferngully.

Eerdere discussies:

5 likes

@Dazed Ik bedacht me nog een nummer waarvan ik de cover beter vind dan het origineel.

Jealous Guy is origineel van John Lennon en hoewel de muziek prachtig is, vind ik zijn stem / manier van zingen in dit nummer wat zeurderig en dat staat me tegen.

Dan heb ik liever de versie van Roxy Music. Bonuspunten voor de synthesizer en Bryan Ferry. :hot_face:

4 likes

@FrauHelga Hier ben ik het heel erg mee eens!

8 likes

Hallelujah heeft heel veel mooie versies. Ik vind de origineel van Leonard Cohen tien keer niks.

4 likes

Elke keer krijg ik weer kippenvel bij Hurt. Ik vind het zo bijzonder hoe hij terugkijkt op zijn leven, hoe toepasselijk de tekst is. Zijn stem is rauwer, niet meer zo melodieus en vol zoals vroeger, en je merkt aan alles dat hij de dood al in de ogen kijkt. Meesterlijk mooi vind ik het.

14 likes

Van hetzelfde album
If you could read my mind

Dan zit ik echt te janken hoor

7 likes

Ja prachtig inderdaad. Ik heb het album waar ie opstaat op plaat en daar luister ik echt graag naar. Staan best veel covers op en alles is mooi :heart:

5 likes

Zo mee eens, die van Leonard Cohen duurt veel te lang.

De mooiste vind ik de versie van de Shrek soundtrack, van Rufus Wainwright.

@dazed Ook Personal Jesus? Prachtige cover, maar Depeche Mode is mijn favoriete band ooit (helaas sinds eergisteren wel minus 1 bandlid, rip Andy Fletcher) dus het origineel van DM is mijn favoriet. Maar Johnny Cash heeft hem ook heel goed gecoverd.

4 likes

Ja die staat er ook op, prachtig inderdaad. Ik heb niet echt uitgesproken iets met Depeche Mode maar de cover is wel zodanig anders dan het origineel dat ik niet durf te zeggen welke ik beter vind

2 likes

Ja shoot me, ik heb een enorme hekel aan al die covers van moderne nummers die dan klassiek gemaakt worden. Zoals The Baseballs toen ineens heel populair waren met allerlei covers:

Kan daar niet naar luisteren, zo kut vind ik het.

MAAR ik kwam deze cover een keer tegen en sorry, ik vind hem zoveel mooier dan die van No Doubt. Eigenlijk omdat haar stem gewoon veel beter is dan die van Gwen.

Vooral de laatste minuut.

13 likes

@Dazed Sia’s versie van California Dreamin’ en Madcon’s versie van Beggin

5 likes

omg ja WALGELIJK dit.

vind dat ook zo die caro emerald stijl ik word iebelig van die muziek man

22 likes

Echt janken toen zij back to back 4 hits had die allemaal hetzelfde klonken.

Zelfde tijd was Duffy heeeel populair, dat vond ik nog ergere oortyfus. (Wheeeeeeen iiiiiiiiiiiiiiii get to warwick avenueeeeeeeeeeeeeeee)

Blij dat ze allebei snel uit de hitlijsten verdwenen na een jaar of zo en we nooit meer iets horen :v:t3:

10 likes

Deze cover van Tom’s Diner vind ik veeel vetter dan het origineel

En ook een cover van Wicked Game van Peter and Kerry, of bedoelde jij deze ook @Dazed ?

11 likes
5 likes

Ik blijf echt OBSESSED met de stem van die tweede jongen waar je echt een beer van een vent bij verwacht, echt heeel erg aantrekkelijk somehow

4 likes

heb jij favoriete dansfilmpjes?

  • ja van vroeger
  • ja van recenter
  • ja van vroeger en recenter
  • nee

0 stemmers

show meee

1 like

Nee dat is nog weer een andere! Wel benieuwd, ik ben net de deur uit en ben m’n oortjes vergeten maar ik ga luisteren als ik thuis ben

4 likes

Deze ja :black_heart:

Alles van marco y sara op youtube

1 like