Stel je persoonlijke vraag #35

Ik vraag me af of anderen dit ook hebben maar ik droom vaak dat ik iemand anders ben, nooit dezelfde persoon, altijd nieuw. Die dromen zijn later moeilijk te herinneren want er gebeurt super veel en heeft ook een onlogische volgorde.

Wanneer ik wel als mezelf droom realiseer ik vaak dat ik droom en wordt het een lucide droom of word ik wakker.

3 likes

Wow dit is boeiend! Ik herken dit niet, maar misschien anderen wel? Voor jou is dus juist jezelf zijn een trigger om lucide te dromen (of om wakker te worden).

4 likes

Ik:

51 likes

Ik ben echt tot 3x toe in slaap gevallen toen ik Inception probeerde te kijken 🫠

3 likes

Haha ja ik denk dan zoiets van “heyyy wacht eens even, ik heb helemaal geen kind” (of iets anders wat niet klopt) en dat is vaak genoeg.

Niet zo zeer echt dromen duiden, maar ik ga soms wel na waarom ik nou zoiets gedroomd kan hebben en meestal is het wel iets wat afgeleid is van wat ik die dag heb meegemaakt of iets wat me verteld is of wat ik gelezen heb ofzo, soms iets heel kleins of triviaals, wel grappig hoe dat werkt

4 likes

:open_mouth: Ik kan me voorstellen dat dat inderdaad heel naar is. Word je dan wakker als dat gebeurt?

3 likes

Niet de laatste tijd, maar ik heb (vermoedelijk??) een piep overgehouden aan een heftige verkoudheid een jaar of 7 á 8 jaar terug. Was toen echt superverkouden, had verstopte oren, kreeg een piep en die is nooit meer weggegaan. Kan natuurlijk toeval zijn dat ik gehoorschade heb opgelopen die samenviel met een verkoudheid, maar eerlijk gezegd lijkt me dat toch wat sterk omdat ik niet de indruk heb dat ik een slecht gehoor heb. Ik heb er gelukkig niet heel veel last van en ik kan het tegenwoordig ook wel goed wegfilteren. Hoor het wel als ik rustig zit zonder omgevingsgeluid of als ik het erover heb (zoals nu) en als ik gestrest ben heb ik er ook meer last van. Ik ben geen dokter en weet het verder ook niet, maar ik denk dat het dus een foutje is in mijn brein die de piep heeft onthouden en ‘niet meer kan loslaten’.

Wow ik wist niet dat je een kind had! Compleet gemist denk ik. Jij bent oa ook iemand die ik al jarennnn “ken” dus heb dit ergens gemist haha

4 likes

Ik wilde dit m’n vriend cadeau doen om beide te gaan doen. Ik verzin wel wat anders :+1:t2:

2 likes

N.a.v. een post in het ergernissen topic, het is dacht ik wel eerder gevraagd maar:

Welke schoenmaat heb je? Ik ga geen halve erbij doen.

• 33 of kleiner
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45 of groter

0 stemmers

Ik zit zelf tussen 35 en 36 vaak in. Een vriendin van mij had op jonge leeftijd al maat 42 en kon toen altijd heel lastig leuke schoenen vinden. Geen idee of dat voor die maat is veranderd tegenwoordig.

1 like

oh wat vervelend! las dat ook sommige mensen een piep hebben gekregen na corona, mss beetje vergelijkbaar met wat jij hebt

3 likes

Gemiddeld 35. Met laarsjes kan ik wel eens smokkelen naar 36, maar open schoenen of hakken neig ik dus meer naar 34 :unamused:

1 like

Lol met open schoenen is het ook echt geen gezicht als het te groot zit. Had een keer mooie hakken, helemaal aangesnoerd zodat ze iig bleven zitten, maar de zool ja die was gewoon echt te groot. Mn tenen kwamen niet eens voorbij dat dingetje, geen idee hoe ik het moet noemen. Helaas had ik ze al gekocht en heb ik samen met anderen en keihard om gelachen. Echt geen gezicht gewoon :rofl:. Maar genoeg vrouwen op de wereld met jouw maat, dus ook schoenen, alleen in nederland al helemaal lastig te vinden.

1 like

Ja dat is iets veranderd. Maar nog steeds te weinig vind ik.
Als je bij Van Haren kijkt naar de schoenen van 43 en 44 zijn dat toch oubollige schoenen helaas. Dus ja, je kunt bij een reguliere schoenenzaak iets vinden, maar het aanbod is nog steeds beperkt.
Als je er snel bij bent met een nieuwe collectie dan heb je nog weleens mazzel.

Er zijn ook speciale merken die meer keuze hebben, maar waar de schoenen ook duurder zijn.
Ik heb mijn hele leven 42 gehad tot ik zwanger werd; als je zwanger bent kan de stand van je voeten veranderen en dat is bij mij ook gebeurd. Tegenwoordig ga ik dus met maat 43 door het leven.
Ik kijk trouwens meestal op de mannenafdeling voor All Stars voor mezelf.

Het is overigens ook een serieus probleem voor transmensen. Als je bijvoorbeeld als man geboren bent, is de kans groter dat je voeten groter zijn en dat je op de vrouwenafdeling nauwelijks terecht kunt. Daar is nog veel werk te doen voor schoenenwinkels vind ik.

8 likes

Ik heb hoop voor je voor de toekomst.
Mijn voeten zijn door mijn leeftijd wat groter geworden. Ik had een kleine 35 en nu 35,5!
Kan dus iets vaker maatje 36 aan

1 like

Sorry :sweat_smile: Het waren wel twee gesjeesde managers van in de 40 met een te groot ego als je dat wat minder bang maakt.

1 like

Ik vind open schoenen die (net) te klein zijn zo mogelijk nog lelijker. Van die bij elkaar geperste tenen die dan helemaal over die zool heen komen, echt :flushed:

10 likes

En zijn heel veel redenen waarom ik van Italië hou. Ik weet dat ze in italie voor vrouwen ook vaak die 36 altijd hebben. Oh @Era

Heb je hier boekentips over? Ik vind het een interessant onderwerp!

2 likes