Stel je persoonlijke vraag #35

Ben precies daar wezen paragliden, was super mooi maar vond het ook echt eng. :sweat_smile: En m’n vriend was gwn leuk halve loopings aan het doen.

1 like

Ik twijfel enorm! Ga zo die berg op, maar geen idee of ik dat ga durven/doen.
Sws best duur + doodeng + ik vind t beetje vreemd om bij zo’n man half op schoot te zitten in dat tuigje :joy: en ik weet zij doen dat 10 keer per dag, maar voor mijn eigen gevoel beetje eh

Haha, ik had precies hetzelfde! Maar ik vond het allemaal wel waard, het is eng, maar heel mooi en gewoon tof om zo in de lucht te hangen. En opzich voel je niet echt dat je op zo’n man z’n schoot zit, je hebt een soort stoeltje waar je op zit.

Geniet van het uitzicht! (Ook als je niet gaat paragliden, op die berg staan is al leuk)

2 likes

Kan je het op die berg nog beslissen/boeken of moet dat echt aan zo’n office in oludeniz?

2 likes
Samenvatting

Ik heb zelf geen ervaring met DMT, maar heb er ook veel over gelezen, YouTube-filmpjes gekeken en met iemand gesproken die het jaren geleden voor traumaverkwering heeft genomen, en heb me dit ook afgevraagd. Hoe kan het dat gebruikers dezelfde soort beelden zien? Ronddraaiende figuren, godachtige gezichten, mozaĂŻeken en meestal in dezelfde felle kleuren. Ik vind het bijzonder dat dit dus blijkbaar ergens in ons allemaal zit en dat als je DMT neemt je dat kunt ervaren. De stof is als ik het me goed herinner sinds enkele jaren verboden in Nederland, omdat er iemand was overleden tijdens een ayahuascaceremonie (?).

Maar die traumaverwerking kan ook zeker in je dromen, zoals jij zegt. Ik herken het van dat verwerken. Actief, maar ook wel eens ‘passief’ in een gewone droom en dat je bij het wakker worden denkt ja oke, dit was duidelijk een stukje verwerking. Ook al waren de situaties niet leuk wat je hebt meegemaakt, ik vind het wel mooi om te lezen dat je dit je dit kunt en dat het je ook heeft geholpen. Verwerken in je dromen is wat dat betreft een veilige manier en er kan echt een last van je schouders vallen. Zo mooi dat ons brein dit kan!

3 likes

Ik denk dat als je op Youtube zoekt op DMT icm shamanism dat je misschien wel wat vindt! Edit: boeken geen tip voor, maar ik zie dat als je dezelfde zoekwoorden gebruikt er wel wat boeken naar boven komen.

2 likes

Wij moesten echt aan zo’n office boeken en betalen, wat voor mij wel beter was want toen moest ik ook gewoon. Maar er zijn veel waar je kan boeken, mss kan je een vinden waar je op de berg nog mag beslissen.

Kan me voorstellen dat er mensen zijn die eenmaal op de berg niet meer willen. :grin:

1 like

Dat denk ik inderdaad. Heb je ook mensen in je omgeving die het hebben? Als het ondragelijk voor iemand is, dan is het natuurlijk raadzaam om naar de huisarts te gaan. Er is op dit moment volgens mij niet veel aan te doen, maar als het zo erg is dat iemand niet meer kan functioneren dan zou die persoon therapie kunnen volgen om er beter mee om te leren gaan. Soms gaat het vanzelf over en de meesten bij wie het niet volstrekt ondragelijk is, leren er wel mee leven. In het begin focus je je er ook heel erg op, maar je brein filtert het op een gegeven moment dus weg (vergelijkbaar met wanneer je aan het werk bent terwijl het raam open staat en er normale omgevingsgeluiden zijn. Als je gewoon geconcentreerd bent dan hoor je de geluiden niet, totdat je er weer op let).

1 like

Ik heb tinnitus door medicijngebruik, erg frustrerend want ik doe juist altijd mijn best om gehoorschade te voorkomen. Ik heb nog ijdele hoop dat het weg gaat als ik stop met deze medicatie, maar waarschijnlijk is het permanent.

2 likes

Dit doet me denken aan het feit dat EMDR therapie ook gebaseerd is op het nabootsen van je remslaap (je ogen bewegen dan heen en weer wat nagebootst wordt bij EMDR door piepjes horen links en rechts of iets van links naar rechts volgen met je ogen), het deel van je slaap waarin je dingen verwerkt, en die therapie natuurlijk ook gebruikt wordt voor trauma verwerking

9 likes

Ik heb een paar keer meegemaakt dat ik droomde over baby’s en iemand later in verwachting bleek te zijn.

2 likes

Nooh ik zie meiden die pap rika staan waar ik nog wel respect voor had
 maar inmiddels niet meer dus.

5 likes

Ik probeer ze te negeren. Want als ik ze ga aaien dan volgen ze je wel eens. En ik vind dat zo sneu om ze dan weg te jagen.

2 likes

Ja echt genant

1 like

Heb jij een bril?

• Ja
  • Nee
  • Nee wel lenzen

0 stemmers

5 likes

Kreeg gelijk dit spelletje in mijn hoofd bij deze vraag

25 likes

En lenzen dus @Schaakmat dr spelletje werkt niet bij mij :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Heb jij dan een snor? :crazy_face:

4 likes

Echt wel :man_beard:

4 likes

Vorig jaar gelaserd :raised_hands:t2: (nog steeds beste investering ooit)

1 like