Stel je persoonlijke vraag #35

Het is super heet in huis en nu het eindelijk iets koeler is doe je je raam open om te luchten en de temperatuur binnen hopelijk iets omlaag te brengen. Na een uur gaat het regenen. Doe je je raam dicht?

• Ja, ik wil geen risico lopen op regendruppels die naar binnen vallen
  • Nee, zoveel mogelijk dat raam open houden nu het eindelijk iets koeler is en binnen nog heet is

0 stemmers

Ik hou m’n raam dus echt altijd gewoon open en heb er nog nooit last van gehad haha, maar als ik dit vertel wordt dat altijd raar gevonden

3 likes

Echt JANKEN om die panini tweet. Is dit de jeugd van tegenwoordig :sob::sob:

6 likes

Ik wou dat gisterenavond doen, hoorde onweer dus toch maar weer dicht gedaan maar had er vanochtend spijt van :sweat_smile:

2 likes

Maar dat ligt er toch heel erg aan wat voor raam je hebt

@mikselke Nee volgens mij is hij het zelf gewoon hoor, onder die tweet heeft hij zelf ook een poll staan waar 95% gewoon weet wat panini is

2 likes

maar ook echt die opmerking ā€˜ehhh hallo het ligt aan jullie want NIEMAND in mijn dorp weet wat een panini is’
denk toch echt dat het aan jou ligt jongen

6 likes

Zag al wel dat hij uit een bepaalde regio komt en zijn dorpsgenoten het woord ook allemaal niet kennen?! Woon er gelukkig zeer ver vandaan.

Maar zelfs al ken je het woord niet. Je kunt letterlijk later lezen dat het om een sandwich gaat. Mag lijen dat een beetje havist of vwo’er toch zeker het woord sandwich kent. Ook echt het LAKS tweeten. Ga een leven zoeken knul :smiling_face_with_tear:

4 likes

Ik denk dat die jongen ook niet weet wat een punani is

85 likes

Wat is Barthil in godensnaam voor naam

Hoog Annemiekel gehalte. Of misschien heet zijn vader Bart en zijn moeder hilda

9 likes

Vernoemd naar 2 mensen in zijn XXXL-familie vermoed ik, omdat anders niet alle 17 broers en zussen van zijn ouders en grootouders vernoemd konden worden. :sweat_smile:
Mensen in relidorpen komen dan vaak met bizarre combinaties van 2 (of meer :smiling_face_with_tear:) namen.

2 likes

Zijn tweede derde vierde (enz) namen niet goed genoeg dan?

1 like

Wisselt. Ik ken veel gevallen waar het niet ā€˜telt’ als het niet in de roepnaam zit.

1 like

Misschien is het pools. Daar heb je ook de naam Barteck.

Maar je mocht blijkbaar wel een Engels en Nederlands woordenboek erbij houden; daar staat gewoon het woord ā€œpanino mv: paniniā€ in.

1 like

Jawel,

Foto van Twitter

3 likes

Oke laatste vlieg-gerelateerde vraag

Stap jij wel eens energiek uit een vliegtuig of ook altijd zo uitgeput? In principe zit je de hele tijd, je kan wat lezen of kijken of sommige mensen zelfs een dutje, maar toch altijd moe als ik van het vliegtuig kom.

• Ik ben ook altijd moe na het vliegen
  • Ik ben wel eens energiek uitgestapt hoor
  • Nooit gevlogen idk
  • Ertussen in, meestal niet moe maar ook niet energiek

0 stemmers

1 like

Ik niet om hoe ie zich gedraagt en omdat ie een anti-abortus SGP’er is

6 likes

Ja plus naar je examen Engels neem je en-ne en/of ne-en mee en niet ne-ne toch? @Teigetje

1 like

Ja je mag EN-NE en NL meenemen blijkbaar. En in het Engelse woordenboek stond ook panini.

@Diplodocus nou ja maar dan is het wel dikke eigen schuld hahaha.

1 like

Eerlijk: ik ken panini denk ik vooral van de broodjes bij de V&D. En die kennen deze jongeren waarschijnlijk ook niet meer. RIP

Edit: Of iets in een woordenboek staat, hangt overigens wel af van de versie / editie.
Edit 2: Barthil lijkt me ook wel een kandidaat voor de Baudet spruit overigens.

1 like

Niet zozeer moe, maar wel helemaal gaar en ben het dan helemaal zat.

4 likes