Stel je persoonlijke vraag #35

wat sneu :angry:

maar het is nog wel open zie ik, thanks voor de tip

1 like

Nou wel in die zin dat ik het soms wel heel fijn vind om ‘af te zien’, wat dus mezelf in een oncomfortabele positie brengen is. En dat is dan inderdaad om een soort van te voelen dat ik leef haha, en mezelf uit te dagen. (Is trouwens vooral sportief gebied dit)

2 likes

Ik ben van plan om met Pasen met babka te maken. Wel met kaneel, want ik vind chocolade te overheersend.

5 likes

afbeelding

ik houd echt van kaneel maar voor mn eerste babka zou het n no go zijn voor mij

4 likes

Kaneel is traditioneler dan chocolade. Maar ik vind chocolade croissantjes ook niet te nassen.

2 likes

wejo i have been lied to

Ach, maakt het uit. Er zijn ook recepten voor babka’s met pesto. Zolang jij het maar lekker vindt.

2 likes

Ik weet niet wat babka is maqr ik lees chocola dus ik wil het.
Ik heb het gegoogled ik wil het!

1 like

Het is easy peasy en superlekker

3 likes

Een vlechtbrood van briochedeeg gevuld met chocolade, Nutella of kaneel. Het is, volgens mij, een Joods Ashkenazi lekkernij.

Visueel voorbeeldje van ome Google:
afbeelding

16 likes

Het klopt wel dat vliegen ongezond is maar meer voor mensen die constant op zakenreis zijn en voor de flight crew zelf. Jet lag (door naar verschillende tijdzones te reizen steeds) heeft lange termijn effect op je.

En als flight crew heb je zelfs hogere kans op bepaalde vormen van kanker.

1 like

In Duitsland is hij vaak ook met noten (Krantz kuchen) en dat is wat mij betreft de superieure versie.

Heel vaak zien ze er trouwens lekkerder uit dan ze zijn want veel mensen/ bakkerijen maken ze veel te droog.

6 likes

Jam!

3 likes

De eigenaar is wel net overleden dus weet niet of dat iets verandert. Maar in Buitenveldert zitten er ook koosjere delicatessenzaken! HMU als je op tour wilt :v:t2:

3 likes

Had jouw school een foster parents kind?
Wij hadden ‘Joshua van de Filipijnen’ van wie een foto op school hing. Ik heb nog vaak gedacht aan hoe het verder met hem is gegaan, we wisten verder ook niets van hem behalve dat hij ver weg woonde en arm was :no_mouth:

  • Ja, dat hadden we
  • Ik weet het niet zeker
  • Nee, dat hadden we niet
  • wij hadden ook Joshua!
  • Wat :face_with_raised_eyebrow:

0 stemmers

1 like

Zou jij een pleegouder willen zijn?

  • Ja, maakt niet uit welke vorm
  • Ja, maar alleen weekend/vakantie
  • Ja, maar alleen crisis/kortdurig
  • Nee, niks voor mij
  • Weet ik nog niet
  • Anders


0 stemmers

1 like

Ik denk dat ik het wel zou willen, maar dat ik mijn man niet meekrijg. Daarnaast zou ik het ook te heftig vinden voor mijn jonge dochter. Misschien als zij al wat ouder is.

4 likes

Beetje ertussenin. Van 7 tot 20 uur licht ofzo, lijkt me het beste.
Te vroeg licht is niet fijn, gelijk bij het opstaan die zon in je smoel :expressionless:
En te laat licht is gewoon onnodig en irritant als je wil slapen. 'S avonds buiten zitten met schemer en daarna donker terwijl het nog wel warm is vind ik juist gezellig en doet denken aan vakantie.

9 likes

Jazeker, ik heb het leven van een random kind in Ecuador veel beter gemaakt met af en toe een sponsorloop ofzo :sparkles::luxembourg: En andersom moest zij ons steeds brieven over haar leven schrijven en hoe dankbaar ze was ofzo

De jaren ‘90 waren crazy man

21 likes

Ja dan voel je toch dat je echt een steentje bij hebt kunnen dragen in de wereld he :pray: :innocent: We moesten volgens mij ook wel eens bidden voor hem dus ik denk dat het sowieso helemaal goedgekomen is met Joshua.
Volgens mij kwam bij ons de directeur wel eens in de klas en zei hij dan ‘Joshua heeft een brief geschreven dat hij heel dankbaar is voor het geld’ maar kregen we verder niet echt details of zo. Toch jammer.

5 likes