Met dikke ogen en al
Ja ik weet het, mijn partner heeft jaren in deze sector gewerkt als psycholoog en bemiddeling gedaan tussen ouders en pleeggezinnen en hij geeft therapie aan deze kinderen. Met kortstondig bedoel ik ook t/m 2 jaar. Natuurlijk zijn er ook hele verdrietige situaties waarin het niet gaat lukken om terug te gaan naar de ouders maar het is in principe wel altijd het hoofddoel. En mocht dat dus niet lukken is de voorkeur dat ze naar een familielid zoals oma of tante gaan.
Ik heb er ook wel eens over nagedacht maar het is wel heftig dus ik weet niet zeker of ik het aan kan en ik heb er op dit moment geen plek voor en vind mijzelf te jong. Maar ik hoor vaak hele negatieve verhalen over pleegouders van de pleegkinderen en dat vind ik zo erg. Dat ze gewoon van de ene mishandeling in de andere vallen. Ik zou het wel heel mooi vinden als ik een veilige plek kan bieden en ze ook zo veel mogelijk hun ouders kan laten bezoeken.
Ik heb soms echt oogpijn omdat ik nog aan het kijken ben terwijl mijn ogen dicht zijn, zooooo een kut gevoel
Hoe werkt dit? Ik herken dit niet maar ik beeld me in dat je dan naar je eigen oogleden tuurt ofzo? Dit deed ik altijd in de zon toen ik klein was, en dan zag ik helemaal dubbel daarna en pijn idd
Ja je hebt dan je ogen dicht omdat je probeert te slapen maar kijkt dan nog voor je uit. Dus je ziet dan gewoon zwart. En als je dan je ogen omlaag doet voel je die pijn niet meer. Als je nu je ogen dichtdoet en dan vooruit kijkt of naar boven kijkt, voel je het dan? Of denk je dan nog steeds meid waar hebben jullie het over haha
Haha nee dit is wel een goeie uitleg ik snap het nu beter!
Wij onderhouden een meisje uit Palestina. Haar vader is overleden en zo zijn er veel kindjes in Palestina die of wees zijn of een ouder missen, meestal de vader. Van ons geld kan ze naar school en hopelijk iets maken van het leven daar.
Gaat dit over Nederland of niet? Ik denk dat dat namelijk erg veel uitmaakt. Pleegouderschap als short-cut naar adoptie (her)ken ik namelijk niet en voor zover ik weet is er eerder een probleem met voortijdig afgebroken plaatsingen dan dat het ānaarā zou zijn als pleegouders voor de lange termijn beschikbaar willen zijn voor opvang.
Ja okƩ, we bedoelen hetzelfde. Ik heb al veel geleerd van Karlos Dillard en @intersectionaladoptee op TikTok (ik weet dat jij een mede millennial op tt bent ) over adoptie en pleegzorg. Zij noemen beide dat het grootste probleem is dat het kind niet centraal staat maar de wensen van de pleeg- of adoptieouders.
Oh ja ik denk dat we dezelfde mening hebben. Zij op tiktok is ook kritisch over adoptie en dat ben ik ook. En ook dat er meer gedaan moet worden om te voorkomen dat de ouders sowieso in een crisis situatie komen.
In de meeste gevallen gaat een kind niet naar een pleeggezin omdat het zwaar mishandeld wordt maar door andere redenen (in ieder geval in Amerika) en daar moet echt meer aan gedaan worden
Een treinreis van 45-60 minā¦
- Ja heerlijk mezelf installeren. Jas uit, koffietje erbij
- Ik zit al klaar om uit te stappen
- Ik reis nooit met de trein dus ik kan hier geen uitspraken over doen
0 stemmers
Heerlijk, maar alleen als ik die rit maar heel af en toe hoef te maken en het buiten de spits is.
Praat jij met je partner graag/vaak over eten?
- Ja!
- Nee alleen als het noodzakelijk is
- Mwah zo af en toe
0 stemmers
En met vrienden?
- Nee
- Ja
- Met een enkele
0 stemmers
Ik wou dat ik een partner had die ook de hele dag over eten kon praten en dat leuk vindt.
Mijn partner deelt mijn enthousiasme echter nooit
Hahaha same here. Het boeit hem helaas heel weinig en ik kan er niet over ophouden.
Dat mis ik ook echt zo erg bij mān vriend! Enthousiasme over eten. Vooral dat ik dan al helemaal enthousiast restaurantjes aan het opzoeken ben als we ergens heen gaan en hij het allemaal wel prima vind. Of toen we een stadswandeling deden in de lockdown en hij vooral meedeed voor de route terwijl ik meer interesse had in de horeca.
Wie is er een betere kok/chef?
- Mijn partner
- Ik
- N.v.t.
0 stemmers
Bij ons is het omgekeerd
Mijn vriend kan soms tien minuten praten of het soort vis dat hij van de markt heeft gehaald en hoe hij deze precies gaat bereiden. Of een speciaal soort tofu ofzo dat hij heeft gevonden. Zo saai maarja hou van al het eten dat hij kookt dus ik hoor het maar aan hahaha
Ja ook dit is heel herkenbaar. Hij ziet eten echt als enkel voedingsstoffen die hij nodig heeft om te functioneren. Lijkt me heel leuk als je dat samen kan delen. Gelukkig heb ik wel een aantal vrienden die ook best graag over eten praten maar dat is tich net iets anders. En hij is dan ook altijd wel tevreden met de restaurants die je uitzoekt? Ik moet het ook altijd uitzoeken.
@d12baby hahaha, ik laat hem vaak kookvideoās zien en na 5 seconden kijkt hij al weg dus heb het maar opgegeven nu.
Het is niet dat ik nou beter kan koken dan hij, want we volgen allebei gewoon een recept. Maar ik kan wel beter inschatten wat een goede vervanging is van bepaalde ingredienten