de situatie: op mijn werk (hotel in een klein bergdorp) vroegen gasten die ik al 5 dagen had bediend of ze mijn ID mochten lenen om bij de automaat sigaretten te halen. je hebt bij deze automaat een ID of pinpas nodig ivm leeftijd, en hij accepteert alleen binnenlandse passen voor de controle. de gasten kwamen uit het buitenland en daardoor deed de automaat het dus niet. ik gaf aan mijn ID niet te hebben, maar wel m’n pinpas. ik heb ze toen mijn pinpas gegeven waarmee de vrouw sigaretten heeft gehaald, ze heeft alleen mijn pas gebruikt en zelf betaald. binnen 5 minuten was ze terug en kreeg ik 20eu fooi voor de fijne bediening en voor uitlenen van m’n pinpas. ik vind dit echt helemaal oke, geen bedenkingen bij. nu vindt mijn vriend dit dus echt niet oke en heel raar. dit kan je niet zomaar doen, heel raar etc. wat als ze geld gaan opnemen etc, weet ik veel. nogmaals, klein dorpje in de bergen, ze kan nergens heen, haar man bleef zitten, ik heb al hun gegevens mocht er iets gebeuren etc etc. in een stad zou ik dit natuurlijk niet doen.
jullie mening:
- ik vind dit niet raar
- ik vind dit raar
- ik zou dit zelf ook gedaan hebben
- ik zou dit zelf niet gedaan hebben
- ik vind dit naïef
- ik vind dit niet naïef
- ik snap dat je het gedaan hebt, maar zou het zelf niet doen
- ik snap dat je het gedaan hebt, ik zou het zelf ook doen
0 stemmers