Stel je persoonlijke vraag #35

Ik ben nog nooit in Kopenhagen geweest, dus nee, dat ben ik niet :smile: Dan had ik hem ook wel in het Deens gehad :wink: Maar leuk om te weten dat ik niet de enige ben!

2 likes

Ik kwam een keer ‘s avonds beneden en toen zat mijn moeder heel ernstig de rubriek “Vrijen en zo” in de Fancy te bestuderen om te kijken of het een beetje in de haak was (hopelijk was dit niet de editie met de curryworst of het afgebroken bierflesje).

4 likes

Dat boek verzamelen is blijkbaar een veelvoorkomend iets want ik ken meerdere mensen die ze in alle talen verzamelen. En allemaal vertelden ze dat alsof het iets heel bijzonders is haha.

2 likes

Goede vriendinnen die na 3 weken op kraambezoek komen.

• Lijkt mij prima
  • Vind ik een beetje laat
  • Vind ik heel erg laat
  • Vind ik een beetje vroeg
  • Geen mening
  • Iets anders:

0 stemmers

1 like

Wat is het verhaal achter deze vraag? :face_with_monocle:

2 likes

haha! Discussie met vriendin a over het kraambezoek bij vriendin b.

Vriendin a gaat rustig na 5 weken een keer, dat vind ik wat laat dus kwamen we op 3 weken uit, maar de nieuwe moeder (vriendin b) vond zelfs dat nog wat laat.

1 like

O mijn god moet ik me daar al druk om maken. 5 weken na 9 maanden wachten is toch ook niks.

31 likes

Ligt toch aan wat de moeder zelf wilt denk ik? Voor goede vriendinnen vind ik 5 weken laat ja :thinking: maar mijn baby lag 5 weken na zijn geboorte nog in het ziekenhuis :stuck_out_tongue:

3 likes

Ik ben zelf moeder, tante etc maar ik snap niet waarom kraambezoek zo belangrijk gevonden wordt. Ze zien dat kind toch vanzelf wel een keer.
In het begin lijkt een baby toch nog op een aardappel en zijn de anekdotes bij het kraambezoek vooral over hechtingen, op wie de baby lijkt en of er al doorgeslapen wordt. Vind ik niet boeiend van een ander en vond ik van mezelf ook niet interessant om te delen met een ander.

36 likes

Vind ik echt afhankelijk van wat de ouders willen. En ook wel aan hun om dat goed uit te spreken om teleurstellingen te voorkomen. Ik wilde geen vriendinnen, ook niet de goede vriendinnen, voor 6 weken over de vloer. Was als de dood dat m’n pasgeboren baby Corona zou oplopen of een andere virus infectie. Terwijl ik bij m’n eerste kindje niet kon wachten totdat ze langskwamen (en zij ook niet). Gelukkig vond niemand dat erg en hield iedereen rekening met de pandemie.

7 likes

ja deze moeder wilde liefst iedereen in de kraamweek, en dat iedereen dan eten meeneemt en lekker mee eet.

het is idd wel heel afhankelijk van allerlei factoren, maar wat in dit geval zwaarstwegende factor lijkt te zijn, is de aard vd vriendschap. De buurvrouw is al wel geweest en wij nog niet. ons is dat nog niet gelukt, we wonen op 2u rijden.

2 likes

Is het kindje er al? Sommige veranderen na geboorte van de baby nog van hun mening wanneer iemand welkom is.

1 like

Hier moet ik niet naar informeren hè?

Misschien beter van niet, maar het waren in beide gevallen zogenaamd ingezonden brieven van meisjes die iets hadden geprobeerd in te brengen met onfortuinlijke gevolgen. Het valt vast wel te googlen :laughing:

1 like

Helder.

2 likes

Ik ook! Mensen gaan er dan ook automatisch gewoon vanuit dat je een stel bent.

Verder mannelijke vrienden (gehad) waarmee ik nooit iets gehad heb (en niet op viel) en mannelijke vrienden waarmee dat wel het geval was/is. Maar ik heb ook weleens een crush op een vriendin gehad (die overigens al eeuwen bezet is), dus voor mij zegt het niet zoveel.

@Roguee Vriendin van me was blij dat ik pas na 4 weken kwam want dan had ze ‘nog wat bezoek om naar uit te kijken’ omdat iedereen vrijwel meteen kwam.

4 likes

Ik heb tegen mn beste vriendin die zwanger was gewoon gezegd van joh als het zover is geef zelf maar aan wanneer het jou uitkomt. Of wanneer jij het fijn vind dat ik kom. Wil je me gelijk een uur na de bevalling je aardappel laten zien dan ben ik daar. Of wil je eerst een maand rust dan wacht ik wel.

60 likes

Heb je de bijbel in huis?

• Ja 1 bijbel
  • Ja Meerdere bijbels
  • Nee

0 stemmers

Ben je ook gelovig?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

ja goeie!

@Broodrooster ja kindje is bijna 3 weken nu. Ik ga binnenkort gewoon langs, helemaal prima!

3 likes

Kreeg er eentje toen ik ging huren bij een christelijke woonstichting na een paar weken in de brievenbus!

3 likes