Stel je persoonlijke vraag #35

Dus… die klinken mee met de klinkers? :hushed: Nooit over nagedacht

Ja zo onthou ik t idd altijd! Misschien komt de naam daar ook wel vandaan maar dat weet ik niet zeker eigenlijk

Ja blijkbaar wel!
Samenstelling van mede ‘met’, zie → mee , en klinker , gevormd als leenvertaling van Latijn consonāns , verkorting van littera consonāns , letterlijk ‘de (met een klinker) meeklinkende letter/spraakklank’.
Zoekresultaten.

Wat geinig, meteen handig ezelsbruggetje voor iedereen die het moeilijk vindt

2 likes

Ik onthou het altijd als “klinkers” is korter dan “medeklinkers” en van klinkers zijn er ook minder dan van medeklinkers.

5 likes

Klinkers geven klank en een ‘m’ geeft geen klank en een ‘a’ wel.

7 likes

Als ik op stedentrip ga naar een stad waar ik nog niet eerder ben geweest

• Wil ik zoveel mogelijk van de stad zien en vind ik het zonde als ik niet ben toegekomen aan sommige dingen die nog op mijn to do list stonden
  • Wil ik voldoende van de stad zien, maar wil ik ook relaxte momenten hebben zoals heel lang brunchen of uren in een park chillen als ik daar behoefte aan heb
  • Doe ik waar ik zin in heb. Als dat uitslapen tot 13:00 betekent en uren borrelen op een terras, vind ik dat prima. Niet erg als ik uiteindelijk weinig van de stad heb gezien, zolang ik er veel van heb genoten.
  • Anders
  • Ik ga nooit op city trip

0 stemmers

• Ik doe voorafgaand veel research en vraag ik tips aan mensen. Ik neem dan een lijstje met allemaal to do tips, winkels, restaurants etc mee.
  • Ik Google weleens over de stad en/of kijk een vlog ofzo en onthoud of noteer enkele dingen die me leuk lijken
  • Ik kijk pas als ik er ben wat er te doen is of welke restaurants me goed lijken
  • Ik ga helemaal onvoorbereid en laat me door de stad verassen
  • Anders
  • Ik ga nooit op city trip

0 stemmers

Voor een stedentrip van 4 dagen/3 nachten

2 likes

dat is toch ook de vraag

5 likes

Ze bedoelt denk ik dat ze nooit een stedentrip doet en ingevuld heeft wat ze zou doen in dat geval

5 likes

Als het een stedentrip is met hotelovernachtingen t/m 5 dagen, dan past alles gewoon in zo’n middelbare schooleastpaktas.

5 likes

Ik doe meestal op de eerste dag een free walking tour. Dan heb je meteen de highlights gezien en kan je daarna lekker relaxed rondlopen, eten en drinken. Echt een aanrader!

Vaak neem ik een handbagage koffertje mee, maar soms rugzak. Beetje afhankelijk van de bestemming en hoe ik er heen ga

8 likes

Of je leert ff Latijn, dan is het meteen duidelijk.

3 likes

Ja da’s een stuk minder moeite idd dan even googelen

3 likes

Wel leuker :smile:

Ik was er na 3 jaar wel klaar mee

1 like

Als je nu terug mocht gaan naar je school / studietijd, had je dan andere keuzes gemaakt wat betreft school-/studieloopbaan?

• Ja, ik zou tijdens mijn middelbare schooltijd al andere keuzes maken (ander profiel, meer/ minder mijn best doen voor een ander niveau bijvoorbeeld)
  • Ja, ik zou een andere studierichting kiezen
  • Ja, ik was niet / wel gaan studeren of had anderszins een ander pad gekozen
  • Ja, ik had een (extra) tussenjaar genomen
  • Nee, ik had alles hetzelfde gedaan
  • Ik zou heel stoer zeggen dat ik andere keuzes had willen maken maar dat had ik uiteindelijk toch niet gedurfd
  • Ik heb geen idee

0 stemmers

Volg jij de zaak rondom Johnny en Amber?

• Ja, op de voet
  • Ja, een beetje
  • Nee, want boeit me niet
  • Nee, want ingewikkeld en heb geen zin om er zo veel tijd aan te besteden
  • Nee, want pijnlijk onderwerp

0 stemmers

Ik zou niet met verschrikkelijk veel tegenzin beginnen aan natuurstroom om na een halfjaar tóch over te stappen naar maatschappijstroom. Dat was echt verspilde tijd en moeite aan scheikunde/natuurkunde terwijl ik wist dat ik daar toch niks mee wilde doen

1 like

Ik lees hier wat Miep erover vertelt, zoek het verder niet op.

8 likes

Niet het advies dat ik moest afstromen serieus nemen en gewoon doorgaan met vwo. Beperkingen moeten niet de reden zijn om niet het maximale eruit te mogen halen.

3 likes

Ik zou niet perse streven naar een hoger niveau maar ik zou wel echt meer aandacht besteden aan informatica. Destijds zag ik het gewoon als een chill vak waar je geen examen in hoefde te doen maar als ik wat meer mijn best had gedaan dan had ik daar zoveel aan gehad :smiling_face_with_tear:

Zou willen dat ik een andere studie had gekozen maar denk dat ik uiteindelijk toch hetzelfde zou kiezen want ik wist ook geen alternatief en nu nog steeds niet

Ik had mijn ouders keuze om voor middelbare school X te gaan niet gevolgd als dat een optie was. Daardoor de minst leuke schooltijd gehad die je kan wensen.

1 like