Stel je persoonlijke vraag #36

Mijn kind gaat nu met tegenzin naar z’n zwemles dus A is is prima.

2 likes

Klopt, het is echt aan te raden om het volledige zwemabc te halen. Als je ziet wat ze nu alleen al bij A moeten kunnen, dan is mijn A-diploma echt niks meer waard.

3 likes

Wat wel heel erg jammer en kwalijk was is dat mijn dochter met schoolzwemmen zwemvaardigheid 1 zou leren (ze was 5 met ABC)

Uiteindelijk mocht ze in groep 4 afzwemmen
Maar ze had zoveel niet geleerd met schoolzwemmen dat ze echt geen diploma konden geven!
Zo slecht! Laat dat kind dan niet een heel jaar oefenen en zeggen dat ze mag afzwemmen als je haar 40% van het vereiste niet leert!
Zelfde zwembad notabene.

Dus zij heeft ABC+ zeggen we nu dan maar :grin:

2 likes

Is een ander zwembad of andere leraar dan ook geen optie? Kinderen hebben wel vaker ergens geen zin in, en ben er ook op tegen om bepaalde hobby’s op te dringen die wenselijk zijn in de ogen van de ouders. Maar goed kunnen zwemmen lijkt me, als het geld er is, wel echt een onmisbaar iets.

Ben het ook volledig eens met compensatie/ subsidie voor onvermogende ouders. Zoveel ongelukken ook in zee etc.

8 likes

How, dat zeg ik ook hoor. Ik zit er alleen niet meer in, die van mij is zolang geleden. En in de tijd van mijn zus hadden ze dus van die stangen wat @grace zegt. Misschien dat met school zwemmen het minder angstig maakt. In mijn tijd waren de regels voor A en B vrij streng. En C was dan reddingszwemmen.

En als onderwijs verplicht is, ook leren zwemmen daarbij hoort in een land als nederland, gewoon de basis.

1 like

Minstens A en B. Ik heb zelf alleen A en ben echt een slechte zwemmer. Kan me nog herinneren dat ik op m’n 11e ofzo in zo’n golfslagbad zwom en moeilijk boven water kon blijven. Toen zijn m’n ouders in paniek naar de badmeester gegaan die het zwembad snel stilzette. Ik zou hierom ook nooit in zee zwemmen waar ik niet kan staan.

Dat laatste zou ik niemand aanraden, met alle stromingen. De zee is gevaarlijk, ook voor goede zwemmers.

4 likes

Ja ik ging in het buitenland vaak tegen de lijn aan, waar het dus afgezet is. En dus zegt mn vader nog steeds je bent een goede zwemmer. Maar het vertrouwen erin is belangrijker. En nog veel erger, hoeveel mensen zich juist overschatten in de zee is onvoorstelbaar en soms helaas dodelijk.

1 like

Ik denk van niet, we wonen in een klein dorp en een ander zwembad is rondom minstens 20 min met de auto.

1 like

Zou jij je partner stimuleren om zwemles te nemen? Als hij zegmaar gewoon niet kan zwemmen.

  • Nee
  • Ja

0 stemmers

Vond het ergens wel opmerkelijk om te zien dat die lamar odom bang was om te zwemmen.

Toevallig kan mijn vriend niet zwemmen! Komt uit een land waar dat gewoon niet normaal is. Daar is ‘ie op jonge leeftijd ooit ook nog bijna verdronken en nu dus een beetje angstig voor water. Snap ik helemaal, maar gezien we zo’n waterrijk land zijn vind ik het wel belangrijk dat hij zichzelf kan redden mocht er ooit wat gebeuren! Dat vindt ‘ie zelf gelukkig ook dus hopelijk dit jaar ergens nog een eerste zwemles

4 likes

Oppassen op kleine kinderen?

  • Leuk!
  • Mwah
  • Niet mijn ding

0 stemmers

Laatste keer dat je hebt opgepast?

  • Vorige week
  • Vorige maand
  • 3 maanden geleden
  • Een half jaar-jaar geleden
  • Langer dan een jaar geleden
  • Nooit

0 stemmers

Wel alleen op m’n neefje en toekomstige baby van m’n beste vriendin, verder is het echt niet mijn ding. Een ander stel in de vriendengroep heeft ook een kind maar daar heb ik geen zin om op te passen.

3 likes

Wij komen uit dezelfde regio volgens mij.
Ik heb zwemles via mijn ouders gehad en later ook schoolzwemmen.
Zwemles ging lastig omdat ik steeds oorontstekingen en buisjes had. In groep 7 zou ik toen eindelijk mogen afzwemmen maar dat werd steeds uitgesteld.
Toen is mijn moeder in haar extreem nette outfit met blauwe zakjes om haar hakken verhaal komen halen en toen mocht ik afzwemmen.
Ik zou de juffen nog kijken van woooow you go girl.

2 likes

Jaa ik ben echt een waterrat. Een relatie met iemand die niet van zwemmen houd of t niet kan gaat voor mij echt niet werken.

2 likes

Ja toen ik A moest halen hoefde je daar echt nog vrij weinig voor te kunnen. Alleen schoolslag, rugslag, watertrappelen en een stukje met kleren aan. Voor B moest ik 7 meter onder water zwemmen en ik denk de andere dingen misschien wat langer/verder maar dat weet ik niet meer. Tegenwoordig moet je voor diploma A ook al onder water door zo’n gat zwemmen en borst-en rugcrawl doen. Ik heb dus ondanks dat ik A en B heb nooit borstcrawl geleerd en dat vind ik soms best jammer. Ik zwem namelijk wel graag maar kan dus alleen schoolslag. Ik zou eigenlijk wel eens een cursus willen doen maar meestal is het of zwemles voor volwassenen (die dus helemaal niet kunnen zwemmen) of echt voor mensen die hun techniek willen verbeteren (voor mijn gevoel dus pro’s) en niet voor mensen die nog geen enkele techniek hebben als het op borstcrawl aankomt.

1 like

Ja mijn moeder heeft toen ook bij de 5e keer gevraagd or ze misbruik van haar goedheid maakten, want geen enkele andere ouder had vol de lol zoveel betaald. Toen mocht ik wel afzwemmen.
Toevallig hoor

Ik vind kunnen zwemmen echt heel belangrijk. Mijn ouders hebben geen diploma’s maar bv mijn vader kan prima zwemmen en zich goed redden dus dan vind ik het ook prima.

Zelf heb ik jaaaaren over mijn A diploma gedaan ivm lichamelijke ‘beperkingen’. Daarna wel B en C en op mijn eigen niveau ook nog voor de lol een aantal jaar gezwommen. Mijn vriend en ik wonen nu, net als onze ouders, in een omgeving met veel water dus ik vind het echt van belang dat mijn toekomstige kind minimaal A en B heeft zodat hij/zij echt de basis heeft. Mochten we onverhoop het geld niet hebben voor zwemlessen, zoek ik een school met schoolzwemmen of leer ik het mijn kind zelf.

1 like

Overnachten in dit gebouw met max. 2 personen?

  • Ja, is goed joh
  • Ik weet het niet
  • Nee, over mijn lijk

0 stemmers

Geloof jij in geesten? (Sorry ik zit the Conjuring te kijken)

  • Ja
  • Misschien, ik weet het niet
  • Nee, sowieso niet

0 stemmers

2 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Stel je persoonlijke vraag #36 (Deel 17).