Stel je persoonlijke vraag #36

Ik laat het in het plastic potje en als ik water geef dan zet ik dat plastic potje in de gootsteen zodat het uit kan lekken.

Als de plant aan verpotting toe is haal ik hem uit het plastic potje en doe hem in een pot met een gat aan de onderkant en een schoteltje eronder :+1:t2:

2 likes

Wil/heb jij slimme apparaten in je huis?

• Ja, het liefst heb ik een volledig slimme woning
  • Ja, maar niet voor alles. Een paar dingen
  • Nee, ik wil niks

0 stemmers

1 like

Nee want dan heeft Ziggo weer een keer storing en kan ik m’n lampen niet aan doen, gordijnen niet dicht doen en werkt de deurbel ook niet. 🫠

15 likes

Ik heb een verzameling plastic binnenpotten van alle binnen- en buitenplanten die ik door de jaren heen heb gehad dus kan idd bij elke keer verpotten zo de juiste grotere maat erbij pakken. Wie wat bewaart, heeft wat :potted_plant:

6 likes

Heb jij wel eens echt afscheid genomen van een dierbare toen hij of zij nog leefde, omdat diegene kwam te overlijden?

• Ja
  • Ik was me er niet bewust van dat het echt afscheid was op dat moment
  • Ik heb dit moment ontweken en heb daar spijt van
  • Ik heb dit moment ontweken maar heb daar geen spijt van
  • Ik heb dit nog niet meegemaakt

0 stemmers

Ik ga vanmiddag afscheid nemen van mijn opa die heel erg slecht ligt. Ik heb het er zo ongelofelijk moeilijk mee. Hij wilt ook echt nog dingen zeggen voordat hij komt te overlijden en heeft dit een soort van voorbereid…

17 likes

Zou allereerst uitzoeken of je zelf überhaupt veel lagere lasten zou hebben als je nu koopt

8 likes

Toen ik afscheid nam van mijn opa na een bezoek bij hem in een (ver) buitenland, wist ik wel dat het gezien zijn hoge leeftijd waarschijnlijk de laatste keer zou zijn dat ik hem zou zien.

1 like

Wat verdrietig, veel sterkte vanmiddag.

1 like

Heb je een rijbewijs? Anoniem voor het geval mensen hun leeftijd niet willen onthullen

• Ja
  • Nee, en ik ben jonger dan 16
  • Nee, en ik ben tussen 16 en 20 jaar oud
  • Nee, en ik ben tussen 21 en 25 jaar oud
  • Nee, en ik ben tussen 26 en 30 jaar oud
  • Nee, en ik ben 30+

0 stemmers

Ik heb hem wel maar ik raak zwaar gestrest van autorijden.

2 likes

Al langer wel dan niet :older_woman:

8 likes

Ik heb dit afgelopen maart ook moeten doen en ik kan je zeggen dat ik er heel goed op terugkijk. Ik vond het heel moeilijk om te doen. Maar het was heel bijzonder en ik zal het niet gauw vergeten

1 like

Oh mijn god, ik ook bijna.
Had ook eerst zo’n papieren, maar die portemonnee is vrij snel na introductie van de plasticen gejat en dat vond ik echt kut, want dan zag niemand meer dat ik nog een origineeeele had

4 likes

Ik heb ook bewust afscheid genomen van mijn oma, voor ze een zware operatie in moest. Ze heeft de operatie overleefd, maar is kort daarna overleden (en is ook niet meer bij bewustzijn geweest). Het afscheid was toen zwaar, we waren allemaal aan het huilen en mijn oma besefte heel goed dat de kans klein was dat ze dit zou overleven. Maar ik heb er achteraf heel fijne herinneringen aan, we hebben door ons verdriet heen ook gelachen en ik ben heel blij dat we de kans hebben gekregen om afscheid te nemen. Het is fijn om toch een moment te hebben gehad waarop de dingen uitgesproken zijn die je anders in het dagdagelijkse leven wel voelt, maar die niet per se altijd luidop gezegd worden.

Heel veel sterkte :heart:

5 likes

Ja echt. Mijn eerste rijbewijs (2001) was zo’n slap roze ding dat je op moest vouwen. Heel onhandig in je portemonnee. De eerste keer dat ik moest verlengen kreeg ik een pas. Die inmiddels ook weer vervangen is. :sweat_smile:

1 like

Ik zing dit nog met enige regelmaat tijdens het schoonmaken:

2 likes

Ik heb dit afgelopen voorjaar ook moeten doen en het is echt het kutste/verdrietigste maar tegelijkertijd het mooiste wat ik ooit gedaan heb. Ik koester de laatste woorden die we (zo bewust) tegen elkaar hebben kunnen zeggen heel erg. Heel veel sterkte :bouquet:en wat mooi dat hij nog heel graag iets specifieks tegen je wil zeggen!

Misschien een ongevraagde tip maar ik heb mijn laatste gesprek met mijn opa op papier staan, misschien kan je ook zoiets overwegen of een opname maken? Alleen als je daar behoefte aan hebt natuurlijk, ik vind het heel fijn dat ik het terug kan lezen.

3 likes

Ik zou met mijn moeder naar mijn oma gaan (er werd al gewaakt door de kinderen) en mijn vader zou iets later komen. Op het moment dat wij zouden gaan kreeg ik een naar gevoel en ben ik toch niet meegegaan.

Kwartier later gingen m’n ouders dus samen en ze waren echt nét na het overlijden van oma aangekomen.

Aan de ene kant vind ik het dus heel kut dat ik niet mee ben geweest maar aan de andere kant, dan zou ik ook bij haar overlijden zijn geweest en ik denk ook echt dat mijn oma mij tegengehouden heeft.

In ieder geval heel veel sterkte voor jou en je familie! Ik hoop dat je goed afscheid kan nemen van je opa.

2 likes

Ik had ja gestemd en daarna besefte ik pas dat ik alleen m’n solo nog wist maar niet de musical naam. Tekst googelen gaf geen resultaat maar toen vond ik Afscheidsmusicals groep 8 2022
Musical naam op YouTube gezocht en nu een mega nostalgie ochtend :smiling_face_with_three_hearts:

Je kan gewoon nog met de knop werken bij de meeste smart producten. De smart bediening is daar extra overheen.

3 likes

Ik heb dit vorig jaar meegemaakt met m’n vader. Ik heb meerdere keren een geluidsfragmenten gemaakt met m’n telefoon, nog niet teruggeluisterd maar het is mij zo dierbaar. Ik heb gezegd dat ik heel veel van hem hield en hem heel erg zou gaan missen. Wij zeggen in ons gezin nooit zulke dingen. Hij hoorde het maar kon het niet terugzeggen (vanwege hersentumor reageerde hij heel anders) maar toen drukte hij z’n vinger op m’n wang en dat is me zo dierbaar. Heel veel sterkte en doe wat goed voelt.

22 likes