Stel je persoonlijke vraag #36

Had je toen je nog studeerde (of ervoor/erna, voordat je ging werken in ieder geval) een bedrijf waar je later graag wilde gaan werken? Een droombedrijf zeg maar.

• Nee, geen specifiek bedrijf
  • Ja

0 stemmers

En ben je daar ooit in je leven ook gaan werken?

• Ja
  • Nee/nog niet
  • Ik had geen droombedrijf

0 stemmers

Zou je dat nog steeds willen?

• Ik werk er nu en ben er blij mee
  • Ik werk er nu maar wil weg
  • Ik heb er gewerkt maar zou wel terug willen
  • Ik heb er gewerkt en ben blij dat ik weg ben
  • Nog niet gelukt, maar wil het nog steeds
  • Nee
  • Ik had geen droombedrijf

0 stemmers

Ik werk niet eens in de sector die ik voor ogen had tijdens mijn studie :joy:

3 likes

Vind droombedrijf wel een groot woord, maar ben een opleiding gaan volgen met het specifieke idee dat ik daarmee graag bij een specifieke organisatie wou werken. En daar werk ik nu ook al een paar jaar! Wou een bepaalde sector in en daar zijn niet zoveel opties voor.

1 like

Ik was er heilig van overtuigd dat ik ooit bij een groot bekend magazine zou werken. Was echt m’n droom.

Niet gelukt en helemaal vrede mee, ben niet gemaakt voor de grote stad en enorme werkdruk :nerd_face:

4 likes

Geen droombedrijf maar ik had wel al redelijk snel een bepaald soort bedrijf in gedachten en daar werk ik nu.

Heb ook in een ver verleden wel eens bij mijn huidige werkgever gesolliciteerd voor een stage. Maar ik vond een ander bedrijf in deze sector ook altijd wel prima

2 likes

Ik had geen droombedrijf, maar mijn huidige werkgever kan ik inmiddels wel mijn droombedrijf noemen.

4 likes

Ff een testje. De vragen zijn anoniem. Ik ga even uit van Nederland omdat dit een discussiepunt tussen een collega en ondergetekende is.

Stel jij bent in het bos ofzo aan het wandelen, zeg jij “hoi/hallo/goedemorgen” tegen (vrijwel) iedereen die je tegen komt?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Als je ja hebt geantwoord, in welk deel van Nederland woon jij?

• Noord
  • Oost
  • Zuid
  • West
  • Ik woon niet in NL/heb verkeerd gestemd

0 stemmers

Als je nee hebt geantwoord, in welk deel van Nederland woon jij?

• West
  • Zuid
  • Oost
  • Noord
  • Ik woon niet in NL/heb verkeerd gestemd

0 stemmers

Volgens mijn collega is dat namelijk typisch iets wat in het noorden en oosten van Nederland gebeurd, en gebeurt dat in andere delen van Nederland niet/minder. Net zoals dat je hier “dankjewel” tegen de buschauffeur zegt als je uitstapt en dat volgens haar ook niet in andere delen van Nederland gebeurt. Dus ben ff benieuwd of ze gelijk heeft hahaha

1 like

Ik woon in het westen, maar ik kom wel uit het noorden, dus het zou wel kunnen dat ik het van daaruit meegekregen heb.

2 likes

Ik zeg hallo of dit:

afbeelding

98 likes

Hahaha ja dat ben ik wanneer ik twee mensen tegen kom die aan t praten zijn en ik dus niet weet of ik wel of niet wat moet zeggen :joy::sob:

5 likes

Ja same. Woon nu in de randstad en merk wel dat het hier veel minder vaak gedaan wordt door anderen, ben opgegroeid op de Veluwe en daar doet echt iedereen dit. Maar ik heb t dus wel beetje ‘meegenomen’ denk ik

3 likes

Woon in het westen, hier begroet ik eigenlijk nooit mensen en dat voelt na 9 jaar nog steeds gek. Maar mensen kijken me gek aan als ik ze wel eens begroet. :sweat_smile:

Ik kom uit het noorden, daar begroette ik iedereen. Nog steeds als ik er ben en vind het ook leuk, haha.

4 likes

Ik was heel lang niet met OV geweest en vond het zo aso dat niemand meer dankjewel zei tegen de chauffeur?!

Dit was in leiden trouwens en ik kom ook uit het westen

4 likes

Ik krijg deze week te horen of ik idd bij mijn droombedrijf aan de slag kan :crossed_fingers:t2:

12 likes

Hier Midden en ik zit er ook middenin: ik zeg alleen gedag tegen oude mensen en leuke mannen.

4 likes

In het zuiden ook wel denk ik. Althans toen ik in Maastricht studeerde groette ook iedereen de buschauffeur bij het uitstappen en werd ik vaker gegroet dan nu in de randstad

4 likes

Dit is ook echt een onderwerp waar ik door gefascineerd ben. Ik zeg iedereen gedag maar de helft van de mensen zegt niks terug of kijkt mij zelfs boos aan. Als ik niks zeg, dan zeggen 9/10 mensen ook niks. Laatst toen ik terugkwam van een maandje Zweden, waar die twee of drie mensen die je in een week tegenkomt je heel enthousiast groeten, was ik er echt helemaal klaar mee. Van het weekend zei ik per ongeluk weer gedag tegen twee oudere dames die vervolgens keken alsof ik ze iets aandeed door te bestaan
Vraag mij af of het door Corona erger is geworden of dat het mij de laatste tijd meer opvalt.

(Woon in het midden van het land trouwens)

2 likes

Ik woon in het midden van het land in een klein dorp waar iedereen elkaar wel altijd groet op straat. Ik denk dat het dus plaatsafhankelijk is.

2 likes

Ik wel, maar heb niet gestemd waar ik woon (westen) omdat dat niet eerlijk is, gezien ik uit ‘het oosten’ kom en het vanuit daar heb meegekregen. Merk wel echt verschil. Ook in het ov inderdaad.

4 likes

Ik woon in het westen en dit gebeurd nu veel meer sinds we een hond hebben :joy: voel me nu af en toe echt zo’n buschauffeur

3 likes