Snap ik helemaal, voelt als een soort gemakzucht van hun kant (jou wel willen zien als je hun kant op komt maar andersom is het ineens een ondoenbare wereldreis). Vind het daarom niet gek dat je een teleurstelling voelt. Ik vond het zelf ergens ook wel ‘fijn’ om te weten ofzo? Zoals iemand hiervoor zei: de meer oppervlakkige vriendschappen verwateren wel op deze manier en ik vond dat uiteindelijk eigenlijk wel prima. Alleen maar extra fijn dat er ook genoeg vrienden/familie zijn die wel moeite doen om goed contact te onderhouden, dus idd daar lekker op focussen (en bv mooi die ontvangen lieve kaartjes uitstallen).
Jaa ik snap ook niet het doel van een nep verhaal. Als mensen leuk reageren ofzo dan haal je daar toch niet dezelfde voldoening uit als bij een echt verhaal. Ik heb veel liever dat mensen leuk reageren op mn saaie leventje dan op mn spannende niet bestaande leven.
Hoe kut is je huis als je het juiste handzeep merk nodig hebt om het te verkopen in de huidige verhitte markt waar iedereen sowieso een ton overbiedt?
Wie de hel gaat daar op inzoomen heeft ook geen leven
Diegene die zichzelf 0-100 geven, waarom is dat?
- Ik kom anders niet rond met vaste lasten
- Ik ben gewoon dik aan het stacken nu, dus kan niet zoveel uitgeven
- Ik leef heel minimalistisch, meer heb ik niet nodig
- Anders
0 stemmers
Niet te dure van een bekend merk zou ik denken. Dus ik zou sowieso niet gaan voor Jo Malone of Stella Maris. dat schrikt af want dan denken mensen dat je heel moet overbieden om het huis te kopen en dan komen ze niet kijken. Dus ik zou gaan voor iets gaan wat een beetje aesthetic heeft, maar dan van een onbekend merk. Dus bijvoorbeeld zoiets van de normal:
Als je kopers van middelmatige luxe verwacht zou ik voor de bezichtigingen ook gaan voor middelmatige luxe. Voor de foto’s geen moeite doen, de fotograaf haalt het waarschijnlijk weg.
Kijk jij naar handzeep op Funda foto’s? Of zou jij daarnaar kijken als je nog niet kijkt
- nee
- ja
- ja maar ik kijk ook naar alle troepjes
0 stemmers
Op de foto’s niet, maar kan me wel een bezichtiging herinneren waar het me opviel dat ze ooooveral Rituals hadden staan.
Eerlijk; ik gun mezelf niks nieuws.
De meeste mensen zijn dan ook tyfusnormalo’s
Ben een trotste tyfusnormalo
Het is niet echt een hype meer toch, maar voor velen gewoon te duur (en dus toch te exclusief) spul om op dagelijkse basis als handzeep te gebruiken, dus snap wel dat er mensen zijn die onder de indruk zijn als dat op het toilet en in de keuken staat. Ik heb zelf het geld er ook niet voor over, ik heb gewoon handzeep van de supermarkt.
Het nut van budgetteren is volgens mij vooral dat je overzicht hebt en houdt in wat er binnenkomt en uitgaat. Je kunt natuurlijk best schuiven in je potjes, het kan zo streng en strak als je zelf wilt.
Het voordeel is dat je ook gelijk ziet wat je dan moet laten. Dan kun je bedenken of je het er voor over hebt ja of de nee om dan niet naar een festival te gaan en die broek te kopen of om hem toch te laten hangen.
Verder denk ik dat de mensen die echt strak budgetteren het overgrote deel mensen zijn die puzzelen om rond te komen. Je word dan wel constant geconfronteerd met het weinige geld, maar je kan ook goed zien wat er wel goed gaat en dat je best veel wel kunt.
Budgetteren is trouwens voor iedereen handig. De Nibud raad nu ook aan om als je in de middeninkomens valt, een budget op te stellen en een jaarplan etc. gezien de huidige situatie nu en er steeds meer mensen in de knel komen. Better safe than sorry. Voor je het weet heb je schulden.
Zijn jouw vrienden goeie hypemen voor je?
- Ja!
- Nee beetje lackluster
- Nee beetje afgunstig
0 stemmers
Ongeveer 10x zo duur als supermarkt-zeep denk ik?
Ik heb een aantal cheerleader vrienden die alles fantastisch vinden. En een vriendin die alles eng vind dus me dan helemaal gaat ondervragen als ik weer met een dom plan kom. Uiteindelijk is ze wel altijd blij voor me of trots hoor haha.
deze discussie herinnert me eraan dat ik nieuwe handzeep moet kopen voor mijn handzeeppompjes.
Maar dat heeft meer met het bijkomende psychologische effect te maken toch? Die producten schetsen een bepaalde sfeer, die helpen bij het visualiseren hoe jij jezelf daar al helemaal ziet wonen. Op foto’s van villa’s staan ook altijd van die koelers met champagne erin. Zelfde reden. Dat terwijl mensen heus wel snappen dat die daar door de makelaar neer zijn gezet. Maar blijkbaar zijn we toch allemaal makkelijk te foppen.