Stel je persoonlijke vraag #36

Of je hebt nog nooit goede verse andijvie stamppot gegeten. Mijn niet Nederlandse vrienden vinden het oprecht lekker maar misschien dat als je het als kind heeft vaak kreeg (zoals een vriendin vroeger, dat je het dan echt vies gaat vinden ) Je moet het wel vers hebben etc. Aan andijvie an sich zit niet eens zoveel smaak? Dus heel vies? Naja smaken verschillen.

Ik vind birria tacos wel geweldig, maar ook van die goed gevulde arepas. En sowieso enorm veel eten uit de authentiek mexicaanse keuken. En dit noem ik zelf anders maar het heet volgens mij bolinha. Maar dat vind ik meer een snack maar heb me er wel eens kapot in gevroten. Ik kan niet kiezen!

2 likes

Ik heb bij 2 banen echt een vreselijke mannelijke manager gehad. Eentje was bij mijn allereerste echte baan na mijn studie (hij was ook de baas van het bedrijf) en ik heb er nu gewoon nog steeds last van in mijn werkende leven (9 jaar later, echt wtf). Sommige situaties trek ik nu nog steeds niet door hoe hij toen met mij omging. Ik vind dat het echt verboden moet worden dat sommige mensen manager worden. Leip hoeveel schade je iemand kan aanrichten (en dan te bedenken dat er keer op keer mensen daar de dupe van worden).

3 likes

Ja en stamppot is ook makkelijk te maken en volgens mij wel voedzaam. Vroeger heb ik echt wel eens gedacht als ik meer aardappels had gegeten was ik nu langer geweest lol.

Maar ik vind vooral andijviestamppot lekker. Dat wortelen is echt niet mn ding.

Welke stamppot van deze vind jij het lekkerst?

• Boerenkool
  • Andijvie
  • Wortelen

0 stemmers

Ja er zijn meer maar ik ben niet zo goed thuis in de stamppotten.

1 like
  • :two_hearts: Zuurkoolstamppot :two_hearts:

0 stemmers

4 likes

Haha HANDig :sweat_smile:

1 like

Oja! Dat is de favo van mn zwager. Maar ik ken zelf eigenlijk alleen die 3 in mn poll. Maar ik sta open voor alle stamppotten. :sunglasses: er zijn waars heel veel stamppotten die ik nog nooit heb geprobeerd.

2 likes
  • Hete bliksem ( stampot appels)

0 stemmers

1 like

Nou als er hier een ekte stamppot kenner is. Iemand had ooit een stamppot kookboek? Maar toen ik daar in bladerde dacht ik nou, nee.

Oke ik doe nou die andere 2 er ff bij, welke stamppot vind je het lekkerst van deze ?

• Andijvie
  • Boerenkool
  • Wortelen
  • Hete bliksem
  • Zuurkool

0 stemmers

3 likes

Noem het Pls even hutspot oké dankjewel

34 likes

Stamppot eet je alleen in de winter

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Nee maar dan maak een nieuwe poll aan oke dankjewel. Wij zeggen dit thuis zo. Ik wist ook pas zillion jaar later wat hutspot was. Stamppot wortelen is toch duidelijk? Ik vind het als mensen het maken naar zweet stinken, waarschijnlijk door alle uien. Maar toen ik het uiteindelijk probeerde juist best wel oke.

1 like

Wat zeg jij

• Wortels
  • Wortelen

0 stemmers

1 like

Ik kende boerenkool vroeger ook alleen maar als Mous :rofl: ( groningen) kwam er echt eeuwen later achter dat dit boerenkool is

5 likes

Zeg jij snert of erwtensoep?

• Ertwensoep
  • Snert

0 stemmers

Maar snert schijnt dus erwtensoep te zijn die buiten moet hebben gestaan?! Aldus de moeder van Dee (die youtuber) .

1 like

Vorige week nog andijvie stamppot gegeten :grin:

1 like

Maar dat kan je denk ik ook het best het hele jaar door eten. Boerenkool sowieso niet en wortelen(oke wortels) /hutspot wordt wel beide meestal alleen in de winter gegeten toch. Ik vroeg een aantal jaren geleden aan iemand of die wel eens stamppot had gegeten, ik had het over boerenkool. En toen zei hij, ja die met spinazie haha aw.

2 likes

Ik heb nu net een nieuwe die ik het voordeel van de twijfel zou willen geven maar hij is er nog niet lang genoeg om er zeker van te zijn dus durf geen ja te zeggen

1 like

Ik heb volgens mij ook zon kookboek.
Mn favo zijn zuurkoolstamppot. Boerenkool met ipv spekjes stukjes coriso worst. En uienstamppot (zonder wortelen!!) Met balsamico azijn.

Godver ik heb honger rn nu wil ik stamppot.

6 likes

Ik realiseer me bij het invullen van deze poll dat ik (op het bijbaantje in de supermarkt op mijn zestiende na) nog nooit een man als leidinggevende gehad heb.

4 likes