Stel je persoonlijke vraag #36

i-Deal-liter

7 likes

Ik vertelde een keer aan een bezoeker op mijn werk dat iets op pagina x van de caTAlogus stond. Het was even stil en toen zei hij meesmuilend ā€œOh, je bedoelt in de cataLOgusā€ :crazy_face:

2 likes

spiegeloog

14 likes

Spiegehater :rage:

Waar bewaar je je pyjama overdag?

• Ik slaap naakt
  • Onder mijn kussen
  • In mijn kast
  • Op de stoel
  • Ik was hem na 1 keer dragen
  • Anders

0 stemmers

gewoon op bed, niet onder mn kussen

23 likes

Opgevouwen onder het dekbed.

1 like

Ergens in huis waardoor ik hem weer eens kwijt ben.
Soms de badkamer, dan weer onze walk in closet en dan weer de slaapkamer. Geen peil op te trekken

10 likes

Slechte poll dit als iedereen Anders stemt.

Nog een paar opties dan:

• Gewoon op bed
  • Op de grond
  • Op een tafel
  • Ik had al gestemd
  • Nee nog iets anders

0 stemmers

3 likes

In de badkamer :joy: daar doe ik hem 's morgens uit en 's avonds weer aan.

8 likes

Overal en nergens zodat ik altijd 10 min moet zoeken en uiteindelijk maar een shirt uit de kledingkast pak.

4 likes

Ik gooi m gewoon uit. Kan op de grond eindigen, over de rand van het bad, op het voeteneind, op de trap naar zolder… alles is mogelijk hier in huis

7 likes

Ik hoor luikemie wel eens haha

1 like

Die eerste 4 allemaal wel met de ui inderdaad. Komt uit het Grieks, toch? Zoals de oppergod Zeus [Zuis].

Leukemie met een ui wist ik dan weer niet. Ook nog nooit gehoord.

In het verlengde hiervan: weet iemand waar het vandaan komt dat sommige mensen (ik noem geen namen, Matthijs van Nieuwkerk en Erica Terpstra) Olumpisch ipv Olimpisch zeggen?

6 likes

Op mijn werk vaak gehoord: legimitatie

1 like

Zo spraken ze de y uit in het oudgrieks, dus waarschijnlijk zeggen snobs die willen laten zien dat ze gymnasium hebben gedaan het daarom nog steeds als u uit

5 likes

Oh kijk aan, dat verklaart het! Dan ben ik met mijn [uithanasie] dus eigenlijk net zo’n aansteller.

2 likes

GoedenavEnd? Nee joh goedenavUnd

7 likes

Omdat Surinaamse Nederlanders de klemtoon bij bepaalde woorden wel eens anders leggen.

1 like

Ja maar dit is niet de klemtoon anders leggen toch. Maar van een O een U maken. Deed Peter r de Vries ook.

3 likes