Stel je persoonlijke vraag #36

Ik gooi m gewoon uit. Kan op de grond eindigen, over de rand van het bad, op het voeteneind, op de trap naar zolder… alles is mogelijk hier in huis

7 likes

Ik hoor luikemie wel eens haha

1 like

Die eerste 4 allemaal wel met de ui inderdaad. Komt uit het Grieks, toch? Zoals de oppergod Zeus [Zuis].

Leukemie met een ui wist ik dan weer niet. Ook nog nooit gehoord.

In het verlengde hiervan: weet iemand waar het vandaan komt dat sommige mensen (ik noem geen namen, Matthijs van Nieuwkerk en Erica Terpstra) Olumpisch ipv Olimpisch zeggen?

6 likes

Op mijn werk vaak gehoord: legimitatie

1 like

Zo spraken ze de y uit in het oudgrieks, dus waarschijnlijk zeggen snobs die willen laten zien dat ze gymnasium hebben gedaan het daarom nog steeds als u uit

5 likes

Oh kijk aan, dat verklaart het! Dan ben ik met mijn [uithanasie] dus eigenlijk net zo’n aansteller.

2 likes

GoedenavEnd? Nee joh goedenavUnd

7 likes

Omdat Surinaamse Nederlanders de klemtoon bij bepaalde woorden wel eens anders leggen.

1 like

Ja maar dit is niet de klemtoon anders leggen toch. Maar van een O een U maken. Deed Peter r de Vries ook.

3 likes

Of het woord ‘relevant’

• Rullevant
  • Reelevant

0 stemmers

4 likes

Politie geeft mij geen onveilige gevoel, maar ik heb een witte huidskleur. Ik gok dat wanneer je niet wit bent, je toch een andere perspectief hebt op de politie.

8 likes

Op ik werk zelf bij de politie na kan ik ze allemaal aanvinken.

4 likes

Ben ik neutraal over. Sommigen zijn klootzakken, maar ben ook een paar keer goed door ze geholpen.

2 likes

Ik heb ook bijna alles aangevinkt.
Heb slechte en goede ervaringen met de politie, en me zowel veiliger als onveiliger gevoeld door het bestaan ervan.
Toen ik zelf aangifte deed, hebben ze dat goed opgepakt, en was ik blij dat ik mijn verhaal kon doen.

7 likes

Toen ik aangifte ging doen voor seksueel grensoverschrijdend gedrag werd ik ge-victimblamed (door een vrouw dan nog) en mijn broertje die een donkerdere huidskleur heeft heeft ook verschillend slechte ervaringen met de politie.
Dus ik ben niet echt positief over ze :upside_down_face:

5 likes

Ik heb heel recent nog de politie (niet-spoedeisend nummer) gebeld omdat een jongen me een kilometer achtervolgd had, incluis allerhande seksuele opmerkingen / dreigende taal.

Signalement gegeven en ik had het gevoel dat de man aan de telefoon het wel serieus nam. Hij zei namelijk meteen dat hij een wagen ging sturen om te kijken of ze die jongen nog konden lokaliseren.

Hij sloot alleen het gesprek af met “Ja dit soort gedrag kan niet meer hè tegenwoordig. We krijgen steeds meer van zulke meldingen. Zou dat komen doordat vrouwen bij minder erge dingen al bellen of doordat er nog meer van dat volk rondloopt in de stad”.

Dus dat bevestigde wel weer wat (voor)oordelen die ik heb over de politie.

11 likes

Wel deels afhankelijk van hoe snel de verkoper het opstuurt. Als daar dagen overheen gaat heb ik vaak ook wat minder haast met ophalen. Maar meestal wel dezelfde dag nog of de dag erna.

Edit: dat gaat dus over Vinted aankopen. Als het van een keten is doe ik het wanneer het me uitkomt.

1 like

Ik zeg dit allemaal met de ui, ook luikemie, en hoor het juist allemaal nooit met de eu. Maar ben opgevoed door ouders die de juiste uitspraak HEEL belangrijk vinden. Laatst nog met mijn vader over gehad hoe ergerniswekkend het is als mensen cataLOgus zeggen haha.

2 likes

Zodra het me uitkomt. Ik ga er bijvoorbeeld wel speciaal voor de deur uit, maar er is hier ook een DHL punt die van 8-17.30 open is doordeweeks maar dan ga ik er niet speciaal voor eerder van werk weg. Dan haal ik het zaterdag pas op, ook al ligt het vanaf maandag al klaar

6 likes

Maar ik ben meestal ook gewoon heel enthousiast over mijn aankopen :joy:

5 likes