Stel je persoonlijke vraag #36

Nee sommigen lopen op het water :crazy_face:

2 likes

afbeelding

srry jezus

14 likes

Ik neem het me iedere keer voor om zo te worden en dan het liefst met wit/beige maar het leven zit me in de weg iedere keer

14 likes

Maar daar is t toch ook juist voor? Om een baby/jong kind een reflex aan te leren waardoor ze drijven en hun gezicht omhoog draaien

Haar is het zo te zien ook pas in 2019 gelukt en toen was ze al 45+ dus ik neem het je niet kwalijk.

4 likes

Joh ze vond het gedoe om en kind en zichzelf om te kleden. En daarnaast lijkt het mij ook geen prettig gezicht om je baby naar de bodem zien zakken.

Dus ik zou zelf wachten totdat ze een beetje fatsoenlijk hun ledematen kunnen gebruiken. Maar voor iedereen is dat anders.

1 like

Ik heb het laatst toevallig nog geprobeerd in de zee toen ik op vakantie was, maar ik kan niet blijven drijven als ik zo languit in het water lig, zink gewoon naar de bodem (wel recht) haha maar ik ben sowieso een ramp in het water dus ja

1 like

Wij doen babyzwemmen met onze dochter (wel pas vanaf haar 2de) maar die gaat nu pas zelf naar de bodem. Eerst samen zitten en omhoog en nu alleen. Voor haar ā€˜diplomaā€™ volgende week moet ze dat kunnen. Maar ze is ook al bijna 3 nu en kan best redelijk zwemmen.
Als ik mijn baby gewoon in het water moest gooien zou ik ook niet gaan :joy:

1 like

Ik heb babyzwemmen gedaan, maar dat was niet zo duur vond ik en gewoon vrije inloop.

Volgens mij heb ik ook een keer ergens gelezen dat zwarte mensen moeilijker kunnen blijven drijven

1 like

Ja volgens mij is spiermassa de reden. Mijn vriend zinkt ook als een baksteen en is verder wel waterwijs.

Een instagrammer die ik volg heeft met haar baby van 1 zwemlessen gedaan waardoor die baby zichzelf omdraait met haar gezicht naar boven en blijft drijven. In allerlei situaties en met kleren + winterjas aan, in warm en in koud water. En daar hoort ook bij dat het kind ā€œuit het niksā€ in het water terecht komt. Waar zij woont heeft iedereen een zwembad en dit kan haar leven redden zei die instagrammer.

3 likes

Iets zegt me dat dit racistische kul is

23 likes

Zou kunnen, maar zij hebben over het algemeen toch sowieso meer spiermassa?

@Sensatie Dit klopt volgens mij wel! Ik ging met mijn vader duiken en hij moest ander soort gewichten omdat hij gelijk keihard zonk :joy: De duik instructeur (donkere man op de Antillen voor de context) zei toen ook dat veel poc dat hebben ivm de bot dichtheid die anders is.

4 likes

ik vind het leuk!

2 likes

Kijk ff de film Blacks Donā€™t Swim. Juist dit soort hardnekkige stereotypen dragen eraan bij dat veel mensen van kleur niet durven/kunnen/willen zwemmen omdat ze wordt wijsgemaakt dat ze er niet voor gebouwd zijn waardoor het een self fulfilling prophecy wordt

7 likes

Ik heb geen idee. Ik blijf iniedergeval ver weg van iedereen die beweert dat er fundamentele verschillen tussen witte en zwarte mensen bestaan die niet verklaarbaar zijn door de leefomgeving, maar verbonden worden aan huidskleur. Doodeng.

Of dat nou een witte wetenschapper is of een zwarte duikinstructeur op de ā€œantillenā€.

23 likes

Het was niet mijn intentie om daaraan bij te dragen. Puur een gedachte die ik had, omdat ik het een keer heb gelezen. Verder heb ik er ook geen oordeel oid bij of Ć¼berhaupt gezegd dat je dan niet kan zwemmen

4 likes

Ik heb een paar mensen in mijn omgeving die er daadwerkelijk blij van worden, dus daar koop ik het wel eens voor. Maar alleen als er specifiek om gevraagd wordt

4 likes

Dat blijven drijven heeft toch puur te maken met je vetpercentage? Daarom kunnen vrouwen vaak beter blijven drijven, over het algemeen een hoger vetpercentage. Ik heb er dus geen problemen meešŸ˜…

4 likes