Ik ben opgenomen op de eerste hart hulp (nu helpt het niet dat ik een hartafwijking heb) en dat bleek mijn eerste paniekaanval De dokter in kwestie vertelde toen wel dat het vaker voorkwam maar ik schaamde mij zo erg. ‘gelukkig’ weet ik dan nu wel wat het is wanneer het weer voorkomt.
Ben ik al, maar niet omdat ik dat nou zo graag wilde. Meer een gevolg van andere omstandigheden. Het is overigens door zijn baan dat ik niet werk op het moment, dus beter dat hij daar geen oordeel over heeft, zou ik heel slecht tegen kunnen.
Ah
Ik de laatste tijd meerdere keren per week
Laatste half jaar regelmatig, zeker met die coronagekte en vaccinaties. Het beste werkt goed op je ademhaling letten, andere prikkels zoeken (koud water op je pols bijvoorbeeld) en bedenken dat er niks kan gebeuren.
Ergste ter wereld, heb er nu zelfs een psychiater en therapeut voor. En ik haat de godgandse wereld die het maar afdoet als niks.
Wat merkte je? Dacht je dat je dood ging? Naja misschien is dit ook niet het juiste topic ervoor.
Ql vraag ik me wel af wat iemand onder een paniekaanval vindt vlaken. Net zoamd dat iemand zegt “oh ik ben zo depri” wtf. Een echte paniekaanval is walgelijk en gin je niemand. Je raakt zo enorm angstig dat je het weer krijgt en je komt in een neerwaartse spiraal blabla. Mensen die letterlijk nog zeggen in tota normale toestand " ik heb een paniekaanval ". Ok ja. Rot op.
Luister je podcasts?
- Vaak
- Soms
- Nooit
0 stemmers
Hij zou het prima vinden als er kinderen in het spel waren, maar hij weet dat ik dan wil dat hij dat financieel compenseert en dat gaat nooit gebeuren. Andersom trouwens ook.
Maak jij wel eens in je eentje een wandeling? Dit telt in deze poll alleen vanaf 45 minuten en niet omdat je ergens naartoe moet, puur om het wandelen.
- Nee nooit
- Regelmatig
- Soms
- Anders?
0 stemmers
Na bijna een jaar krijgt mijn therapeut dat nog niet bij mij voor elkaar omdat ik dan te bang ben. (Hoef uiteraard geen tips heb genoeg hulp).
Waarom vanaf 45 minuten is het anders geen wandeling
Ik moest zelf iig om vanaf mn paniekaanvallen te komen van mn therapeut die samenwerkt met de psychiater iig 45 minuten lopen. Vandaar, vanuit mijn eigen ervaring. Dus nee, het is anders nog steeds een wandeling.
Mag ik vragen waarom je dan bang bent? Is het het alleen buiten zijn, of heb je er geen moeite mee als je korter alleen buiten bent/met een doel ergens naartoe gaat?
Vaak als in altijd voor het in slaap vallen, maar niet op andere momenten
Ik vind wandelen stom. Ik ga liever fietsen.
Ja dat mag je vragen haha maar daar ga ik natuurlijk niet op in. Waar de angt en paniekaanvallen vandaan komen vind ik echt heel erg persoonlijk. Maar ik kan wel zeggen dat ik nooit in mn leven had verwacht dat het zo hard terug zou komen. Hoelang het duurt al pff, hoe geduldig je er mee moet zijn. Ik heb wel vertrouwen, en ik denk dat dat heel erg belangrijk is.
En ja buiten zijn alleen vind ik soms extreem eng, ik kan dan bellen etc. Maar dat is meer vermijden. Ik qlweet niet of ik daar nog ooit overheen kom.
Geen idee, nooit echt over nagedacht.
Ik weet dat je niet om tips vroeg dus die wil ik niet geven, maar ik heb ook heel lang gestruggeld met angst en paniekaanvallen en ik ben daar wel weer vanaf gekomen. Het is moeilijk maar zeker wel mogelijk!
Ik bedoelde ook niet letterlijk ‘waar komt de angst vandaan’, maar of het enge erin zat in het alleen buiten zijn of bijvoorbeeld in de tijdsspanne, omdat je het zo specifiek op die manier beschreef.
Maar je hoeft uiteraard helemaal niet te antwoorden als je dat te persoonlijk vindt, daarom zei ik het ook op die manier!
Heel vervelend om te horen dat je er zoveel last van hebt, ik hoop dat er toch verbetering in zal zitten voor je.
Kun jij een powernap doen van 20 minuten (waarna je je beter voelt)
- Ja
- Nee
- Weet niet
0 stemmers
same haha
En als ik echt maar 20 minuten heb lig ik 20 minuten wakker, te denken, nu heb ik nog 19 minuten, nu nog 18, nu nog 17