Yes in twee, maar Rocinha met een soort Free Tour (en das natuurlijk ook wel een ‘toeristische’ favela het deel waar je dan komt dus dat was prima veilig) en nog eentje in het noorden met iemand die daar vandaan kwam maar dat was een rustige en vrij kleine. Ik val daar zeker wel op dus ik zou nooit zomaar gaan, zeker niet naar de echte gevaarlijke gebieden. Maar hoorde eigenlijk vooral dat Copacabana en Ipanema gevaarlijker zijn dan je denkt (als normale buurten) juist omdat daar rijke mensen komen en er dus veel te halen is.
@kali ja reaggaton is niet on-populair want het is overal ter wereld populair maar eigenlijk een beetje zoals in NL is het niet super veel beluisterd. Sowieso 95% van wat je hoort is in het Portugees. Brega (pop), sertanejo (levenslied soort van maar dan ook wel pop achtig), allerlei soorten funk (zijn heel veel soorten van) zijn wat je heel veel hoort maar uit het noorden heb je ook wel steeldrums achtige muziek maar daar weet ik niet zoveel van, ben alleen in het zuiden van Brazilië geweest en ken ook alleen maar mensen uit het zuiden.
M’n fave artiest (naast Anitta maar die is inmiddels global) is Iza, maar meest populair nu is wss Pedro Sampaio, Luisa Sonza, Pabllo Vittar (een dragqueen) en heel veel Mc blablinho’s haha die dan ineens een mega hit hebben. Qua sertanejo was het Marilia Mendonça, maar die is helaas twee jaar geleden oid neergestort in een vliegtuig. Dat was wel echt de koningin van de pop daar en heeft veel mooie nummers.