En als je het hebt over ‘de tweede week van september’ bedoel je in het geval van 2022 dan:
- De week van 5 t/m 11 september
- De week van 12 t/m 18 september
0 stemmers
(Omdat de eerste week niet een volledige is)
En als je het hebt over ‘de tweede week van september’ bedoel je in het geval van 2022 dan:
0 stemmers
(Omdat de eerste week niet een volledige is)
Het is soms lastig maar na mijn idee, kan het wel werken na mijn idee. Aangezien mijn zus christen is, en haar vriend niks/weinig heeft met het geloof. Ze zijn nu ongeveer 6 jaar samen en gaan volgend jaar trouwen. Mijn toekomstige vriend hoeft ook niet perse christen te zijn, zolang hij het maar respecteert. Al denk ik idd wel dat het ligt aan in hoever jij je geloof praktiseert zoals je al zegt.
Zou je dan wel een god willen zijn?
Ik neem pas verlof op als ik weet wat ik ga doen.
Mijn man zegt dat de week op zondag begint, dus ik zeg expres volgende week om nog meer verwarring te zaaien in dit huis.
Ja meer mensen zeggen dit maar dat kan toch niet! Zondag is nog het weekend!!
Eigenlijk “aanstaande week” en “aanstaande of komende dinsdag”
Ik ben christelijk opgevoed, en heb geleerd dat de nieuwe week op zondag begint, want dat is de belangrijkste dag van de week. Misschien komt het daar vandaan?
Nu we het toch over religie hadden. Mijn strenggelovige ouders geloven dat de week op zondag begint (beginnen met rusten… maar uitrusten waarvan dan?) en kopen uit principe geen agenda’s of kalenders die met maandag beginnen
Wat bedoel je precies met ‘uitrusten, waarvan dan?’ dat is toch niet zo vreemd op zich, dat je de zondag of (een andere dag in de week) neemt om te rusten van de afgelopen week en je op te laden voor een nieuwe?
Dit inderdaad, volgens mij is het niet zozeer uitrusten maar meer de week vanuit rust beginnen.
Ja maar soms ook uitrusten, toch? Van werk, school, of huishouden, clubjes waar je op zit, mentale belasting, wat dan ook. Mensen met en zonder baan hebben het soms nodig om lekker (uit) te rusten.
Zeker waar, maar volgens mij ging dit meer over ‘de week begint net, waarom nu al uitrusten?’
Nee precies, uitrusten van afgelopen week. Daarom vind ik het de laatste dag van de week. En zo staat het ook gewoon in de bijbel. Na 6 dagen het scheppen van de aarde rustte God de 7e dag uit en genoot van wat hij afgelopen dagen had gemaakt. Daarom is het mij echt een raadsel waarom juist strenggelovigen vinden dat de week met zondag begint. Want dan begin je met rusten ipv dat het een beloning is voor de afgelopen 6 dagen werken.
Maar God was er al voordat hij de wereld schiep dus misschien heeft Hij al wel maanden uitgerust. En moet zeggen dat het ook wel lekker calvinistisch klinkt, rust verdienen met 6 dagen hard werken
Volgens mij zijn het twee losse dingen. Dus het is de rustdag na 6 dagen werken/ de wereld scheppen. En het is volgens sommigen de eerste dag van de week omdat het ook de opstandingsdag is uit het paasverhaal. Jezus overleed op vrijdag en stond op zondag op (die dagen hebben we er wss zelf aan gehangen maargoed). Dat hij opgestaan is = nieuw begin/nieuw leven. Dus zondag = nieuw begin? Kweenie of het klopt maar zo zat het in mijn hoofd.
Eens, maar mijn man is buitenlander en kan er niks aan doen.
Waarom zo weinig bij de Romeinen?
Heb jij ooit een potje nagellak opgemaakt?
0 stemmers
Ik ben dus heel snel een kleur nagellak zat.
Meerdere keren maar dan wel gewoon basics als zwart of lichtroze ofzo.