Wij hadden allemaal een tuintje en dan moest je je naam zaaien in tuinkers 🥹
Ja ik heb tuinieren aangeklikt maar eigenlijk mochten we in de kleuterklas kiezen tussen tuinkers? Of afrikaantjesplant. Ik had als enige samen met een ander meisje die laatste gekozen en ik was helemaal trots dat ik wel bloemen had en de rest maar een beetje groene sprietjes in een bakje haha. Ik weet alleen niet of dat nou onder tuinieren valt.
Nouja, les is een groot woord voor de paar keer dat we met de klas wat geschoffeld en gezaaid hebben in de schooltuintjes. In schaken heb ik wel echt naschoolse les in gehad, en dat werd gegeven door zo’n ontzettend rare man! Heb het daar nog steeds wel eens over met leeftijdsgenoten die in dezelfde omgeving zijn opgegroeid, die hebben allemaal dezelfde ervaring.
Muziekles was niet standaard bij ons op school, maar ik kreeg vioolles voor mijn rol in de kerstmusical en ik vond het vreeeselijk want ik kreeg een hele dure viool te leen en mijn lerares was als de dood dat ik hem stuk zou maken. Dat speelde niet zo handig
Haha wij zitten in dezelfde provincie, ben wel benieuwd, was het een Wim? (nu twijfel ik of hij wel zo heette)
Hahah nee, Hildo volgens mij! Of Hilco? Ik weet het even niet zeker meer, verdrongen waarschijnlijk.
Krijg jij ook zo weinig gedaan door deze aanhoudende warmte? Op werk/studie/huishouden etc.
- Ik krijg ook weinig gedaan
- Nee hoor nergens last van
0 stemmers
Vond ik leuk om te doen, deed het ook wel eens met m’n oma maar kan me dat akelige gevoel van dat spul aan je handen nog helemaal voor de geest halen
Wel iemand die het had en heb daar eens gelogeerd. Verschrikkelijk
Wij moesten dit spul van thuis meebrengen, maar wij hadden dat niet, dus ik kreeg een bak klei mee.
Werkte ook.
En velen met jou in de winkels.
Zag volgens mij vorig jaar ergens een blok met een bordje erbij dat mensen hierin mochten prikken zodat ze de rest vd blokken met rust zouden laten. Volgens mij bij de Intratuin. Snap wel dat ze daar veel last van hebben
is dat een tomatenplant?
Viool is wel heftig zeg haha, ik vond het al spannend als ik op de juf haar blokfluit moest spelen.
maar alleen door het nos artikel wat ik vanmorgen las
Weet jij zonder te googlen wie dit zijn en/of hoe ze heten? Gwn ja of nee
1
- Ja
- Nee
0 stemmers
Saddam Hussein
2
- Ja
- Nee
0 stemmers
Muammar al-Qaddafi
3
- Ja
- Nee
0 stemmers
Yasser Arafat
4
- Ja
- Nee
0 stemmers
Gamal Abdul Nasser
5
- Ja
- Nee
0 stemmers
Mohammed 6
Ik ben beter in dictators dan royals, blijkbaar.
Het is op de basisschool wel genoemd en we hebben toen de film Gandhi gekeken. We hebben het toen ook over Nederlands Indië/Indonesië en de politionele acties gehad. Op de middelbare school nooit iets over gehoord.
Edit: lol die film is ook gewoon voor 12 jaar en ouder, zou tegenwoordig vast niet meer gebeuren
Tot voorkort zat ie los en ik had het al bijna niet meer door, maar mijn ouders hebben hem vastgezet terwijl ik op vakantie was. Kreeg helemaal een trots filmpje van ze
Ik vond dit echt heel erg leuk. Ik kon er natuurlijk niks van maar mn moeder zette hem wel uit solidariteit 2 dagen ofzo op tafel. Het was echt afzichtelijk volgens mij.
Voor de moeders, hang jij wel eens een tekening op wat je kind heeft gemaakt?
- Nee
- Ja
0 stemmers
Ik kan me niet voorstellen dat ik dit ooit zal doen
Ik heb wel een tekening van mn nichtje in de slaapkamer hangen. Oerlelijk maar ik vind het ook heel lief.