Stel je persoonlijke vraag #37

ik krijg ook wel graag applaus van de klant als ik ze een dure zetel heb aangesmeerd hoor

1 like

Ik geloof echt niks van dat artikel, dat kost toch allemaal veel te veel moeite voor wat het oplevert?

19 likes

Nee, echt zonde van je tijd dit. Winkel in en uit ben je toch 5 minuten verder voor 0,02 milliliter parfum of zo.

2 likes

Ik heb een bijbaan als kamermeisje gehad, in al die tijd slechts 1 keer fooi gekregen. 5 gulden, ik had eerst niet eens door dat het fooi was haha zo bijzonder was het.

Ik geef hier in Zweden zelden fooi, in Nederland meestal wel (tenzij het alleen een kopje koffie was of de service echt heeeel slecht). Ik zou hier eigenlijk niet echt weten waar ik fooi voor geef: je moet meestal bestellen aan de bar, daar ook je eigen bestek etc pakken. Als je eten of koffie klaar is komen ze het soms brengen, maar meestal moet je het komen halen. En als je weg gaat moet je al je vieze vaat zelf wegzetten. Misschien hoort dit in het gierige topic, maar ik vind het over het algemeen geen fooi waard.

3 likes

Ik ook! Man dat was echt slecht betaald werk, als je de kamers niet voor een bepaalde tijd af had moest je het gewoon in je eigen tijd afmaken. :smiling_face_with_tear: We kregen maar af en toe fooi inderdaad, en meestal was het dan van Amerikanen.

1 like

Geloof er geen klap van. Stiekem een geurtje opspuiten kan nog. Laten opmaken kost gewoon geld en doe je niet ‘‘even’’ op weg naar werk. Dan zit je een half uur tot een uur in de stoel.

24 likes

En 9 van de 10x zie je er dan ook uit als Pipo de clown, echt maar een handjevol kan echt opmaken.

17 likes

Waar ik werkte kwamen bijna alleen Nederlanders, heel soms ook Duitsers. Ik ging ook eerst aan de manager van het hotel vragen wat ik met die 5 gulden moest doen, was doodsbang dat ik van diefstal beschuldigd zou worden :laughing:

3 likes

Daarom laat ik het ook nooit meer doen. Twee keer vol schaamte snel naar huis geracet om die bende van mijn gezicht te kunnen wassen :sob:
Alleen bij MAC een keer echt mooi geholpen.

1 like

je hebt dan recht op compensatie van 400 a 600 + hotel. Ik had die optie 3 jaar terug ook toen ik naar Azie ging maar mijn reis was al niet heel lang.

2 likes

Ook laat ik me weleens opmaken. Daar heb ik ’s ochtends soms gewoon Ă©cht geen zin in en bovendien kunnen de dames in de winkel het toch veel beter.

Heel benieuwd naar welke winkel deze persoon dan gaat.

4 likes

Ik zou het mss wel doen met parfum maar dan niet om een testertje te krijgen want die gebruik ik niet. Als die dan een week later bij Douglas goedkoper is en ik heb geroken bij Ici dan wordt het toch Douglas. Maar nooit echt heel bewust, bijv proefrit met een fiets en dan online kopen oid. Neen.

2 likes

Nee klappen in een vliegtuig gebeurt toch nooit meer? Ik heb 1 keer een verschrikkelijke harde landing gehad, we moesten allemaal op een bepaalde manier gaan zitten enzo. Toen heb ik volgens mij nog bibberend van angst geklapt.

Maar misschien gebeurd dat juist wel veel.
Als jij gaat vliegen, klappen medepassagiers dan als je geland bent?

• Ja vaak wel
  • Nooit
  • Soms

0 stemmers

2 likes

Naam en rugnummers aub waar het lellek is geworden. (@Bunnyslippers )

2 likes

Ik vond dat altijd zo raar. Vroeger werd dat vaker gedaan, klappen voor iemand die zijn of haar werk doet.
Mensen klapte vaak ook als het vliegtuig net op de grond kwam, terwijl het vliegtuig nog niet stil staat.

Echt niet dat er ooit geklapt is toen ik bij McDonald’s werkte en een hamburger maakte voor een klant.

5 likes

Haha ja het is ook wel gek als je er bij stilstaat. En hoort die piloot het uberhaupt als mensen klappen? :sweat_smile: ik had een vlucht een keer en er werd zo keihard BRACE BRACE BRACE gescheeuwd, toen was het halve paniek met hier en daar gegil toen doodstil. En toen hoorde ik geklap en ging ik meeklappen lol.

4 likes

Ik snap dat gehaat op klappen na landen echt nooit, is toch gewoon een leuk, positief gebaar. Waarom doen mensen daar altijd zo zuur over.
:heart:Klappen na het landen till I die :heart:

18 likes

Waar ik wel mee gestopt ben is elke busschauffeur bedanken. Sommige zijn echt klootzakken of kunnen niet rijden.
Ik bedank alleen nog maar de aardige hahaha

15 likes

Ze horen het meestal niet (heeft een piloot gezegd in een Belgisch tv programma dat het werk op de luchthaven volgde) maar is idd een mooi gebaar!

3 likes

Hahaha ik moest ook ineens aan de bus denken, maar daar zit ik echt heel zelden nu nog in. Maar ik zei altijd DOEEEEI!! Wel aardig bedoelt overigens niet een : doei :fu:

2 likes