Kwam dit toevallig net tegen. Rekening van €7000 en geen fooi.
Is 5% normaal hier? Ik heb oprecht geen idee maar ik doe vaak minstens 10-15 en als het zo uitkomt 20.
Ik vond dat in Amerika wel chill dat je gewoon wat kon aankruisen en niet nog moet hoofdrekenen.
Wow wat kut! Ik was altijd blij met Amerikanen in de zaak, beetje slijmen en je had een goede fooi.
Ook als service prima is, hoeft fooi wmb niet. Want eigenlijk hoort service altijd prima te zijn. Het eten ook trouwens. En daarbij: voor veel mensen is uit eten gaan prijzig genoeg, nog meer in deze tijd.
Ja ergens vind ik het ook een beetje onzin net zoals klappen in het vliegtuig enzo.
Die gene doet gewoon zn baan waarom moet je daar als klant wat voor geven.
Ik vind dat wel weinig eigenlijk, ik vind 10% wel minimum
Kreeg horeca personeel maar net zoveel betaald als een piloot.
Ik geef wel zo goed als altijd fooi maar soms vraag ik me wel af waarom in horeca wel en ergens anders niet. Er zijn zoveel mensen die slecht betaald worden, die kan ik ook geen fooi geven
Ik geef niet altijd fooi, bijvoorbeeld niet als we allebei maar een koffie gedronken hebben ofzo. Maar ik vind 5% een belediging. Meestal gewoon drie of vier euro erbij, afgerond naar iets.
Ja precies, ik vind het vreemd dat hier blijkbaar een uitzondering voor geldt. Geven mensen die altijd fooi geven in de horeca ook fooi aan het kamermeisje, de pakketbezorger, de vakkenvuller, enz. en betalen ze hun schoonmaker een goed loon? Wat betreft de horeca zou ik liever zien dat de werkgever zijn personeel gewoon goed betaalt en dat ik als ik de kaart zie gelijk weet waar ik aan toe ben financieel gezien. Voor mijzelf geldt ook eigenlijk wel dat hoe duurder de rekening is hoe minder ik geneigd ben om fooi te geven, want het is al een rib uit m’n lijf.
ik krijg ook wel graag applaus van de klant als ik ze een dure zetel heb aangesmeerd hoor
Ik geloof echt niks van dat artikel, dat kost toch allemaal veel te veel moeite voor wat het oplevert?
Nee, echt zonde van je tijd dit. Winkel in en uit ben je toch 5 minuten verder voor 0,02 milliliter parfum of zo.
Ik heb een bijbaan als kamermeisje gehad, in al die tijd slechts 1 keer fooi gekregen. 5 gulden, ik had eerst niet eens door dat het fooi was haha zo bijzonder was het.
Ik geef hier in Zweden zelden fooi, in Nederland meestal wel (tenzij het alleen een kopje koffie was of de service echt heeeel slecht). Ik zou hier eigenlijk niet echt weten waar ik fooi voor geef: je moet meestal bestellen aan de bar, daar ook je eigen bestek etc pakken. Als je eten of koffie klaar is komen ze het soms brengen, maar meestal moet je het komen halen. En als je weg gaat moet je al je vieze vaat zelf wegzetten. Misschien hoort dit in het gierige topic, maar ik vind het over het algemeen geen fooi waard.
Ik ook! Man dat was echt slecht betaald werk, als je de kamers niet voor een bepaalde tijd af had moest je het gewoon in je eigen tijd afmaken. We kregen maar af en toe fooi inderdaad, en meestal was het dan van Amerikanen.
Geloof er geen klap van. Stiekem een geurtje opspuiten kan nog. Laten opmaken kost gewoon geld en doe je niet ‘‘even’’ op weg naar werk. Dan zit je een half uur tot een uur in de stoel.
En 9 van de 10x zie je er dan ook uit als Pipo de clown, echt maar een handjevol kan echt opmaken.
Waar ik werkte kwamen bijna alleen Nederlanders, heel soms ook Duitsers. Ik ging ook eerst aan de manager van het hotel vragen wat ik met die 5 gulden moest doen, was doodsbang dat ik van diefstal beschuldigd zou worden
Daarom laat ik het ook nooit meer doen. Twee keer vol schaamte snel naar huis geracet om die bende van mijn gezicht te kunnen wassen
Alleen bij MAC een keer echt mooi geholpen.
je hebt dan recht op compensatie van 400 a 600 + hotel. Ik had die optie 3 jaar terug ook toen ik naar Azie ging maar mijn reis was al niet heel lang.