Stel je persoonlijke vraag #37

Tot hoelaat is jouw dichtstbijzijnde supermarkt open?

Ik heb echt geen idee of sommige supermarkte al om 17u sluiten maargoed

• 17u
  • 18u
  • 19u
  • 20u
  • 21u
  • 22u
  • 23u
  • 24u
  • Dit verschilt per dag

0 stemmers

2 likes

Ik woonde ooit vlakbij een supermarkt die altijd pas om 9u open ging, ik vond dat zo laat.

1 like

Ik zou het vooral gewoon weer gezellig vinden als we collectief afspreken dat we op zondag lekker de economie laten voor wat het is en onze opties beperken tot lekker de natuur in gaan, bij elkaar op de koffie, rondje fietsen, naar een pannenkoekenhuis etc. Dat is hoe ik me de zondagen van vroeger herinner en kan daar echt nostalgisch van worden.

5 likes

Ik word echt verdrietig bij de gedachte alleen al. Ik vind door van die dode steden op zondag lopen ook helemaal niks. En je kunt alsnog die dingen op zondag doen toch? Ik vraag me trouwens af hoelang al in nederland de supermarkten op zondag open zijn? Al best een hele tijd volgens mij

10 likes

Ik vind je post echt pretentieus overkomen. De CoolCat heeft trouwens niet eens fysieke winkels meer :joy:.

Mijn persoonlijke ervaring: ik heb ook een tijd in een land gewoond waar alles op zondag dicht was (ook de supermarkt op 1 na). Ik kende daar in het begin niemand en zat op zondag dus echt op m’n kamertje te verpieteren. Het had voor mij zoveel verschil gemaakt als ik dan de stad in had gekund om een beetje onder de mensen te zijn. Nou begrijp ik dat je voor 1 eenzame student niet de hele stad kan open gooien, maar het is echt niet zo dat koopzondagen alleen maar nadelen hebben. Ik hou zelf sowieso van een levendige stad vol met mensen en bedrijvigheid.

11 likes

Ja de coolcat ook echt haha. Het gaat hier over supermarkten, en nu moeten we op zaterdag maar naar de coolcat.

4 likes

Dat kan toch nog steeds? Als iemand die vaak op zondagen moest werken (horeca) was het heel fijn om voor of na werktijd gewoon langs de supermarkt te kunnen gaan. Zelfde geldt ongetwijfeld voor mensen in de zorg en andere werkplekken die geen weekend kennen.

12 likes

Maar dit kun je toch gewoon zelf implementeren? Ik snap niet hoe een open winkel je daarin kan belemmeren. Of moet het hele land precies hetzelfde doen op die dagen?

Edit: oeps ik zag niet de posts boven mij die hetzelfde zeggen, pardon.

6 likes

Ik vind het ook echt niet meer van deze tijd
Vroeger werd zondag als rustdag gezien, waarin je je zondagse kleding aandeed. Niet ging schoonmaken, naar de kerk etc. Maar tijden veranderen gelukkig en als alles dicht gaat op zondag voelt dat voor mij terug in de tijd gaan
Wat niet per se negatief hoeft te zijn maar ik zie geen voordelen ervan in.

3 likes

Ik zeg toch ook niet dat ik dat niet doe? Ik heb het over het collectief, dus dat het voor iedereen normaal is om dat te doen omdat er geen andere opties zijn. Dat je het bos in loopt op zondag en het daar superdruk is ipv in de stad.

Zie ook wel het gemak in van de winkels open op zondag, maar word gewoon nostalgisch als ik denk aan de tijd waarin dat nog niet zo was. Ouderwets gezellig ofzo. Horeca was geloof ik wƩl open op zo dagen, vandaar het pannenkoekenhuis idee.

Maar het bos is toch ook druk op zondag? Tenminste hier in noord holland en dat vind ik juist ook weer afbreek doen aan de rust die je daar zoek.

Iets anders:

Gaan jullie wel eens op visite?

Ik ken dit namelijk alleen van mijn ouders van vroeger, maar dat doe ik nu echt nooit?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Ja horeca is altijd op zondag open geweest. Ik denk dat dit echt al eeuwen zo is?

Naja, ik ga wel eens bij vrienden langs. Maar bij visite denk ik echt aan zo’n geplande afspraak, op zondag om 2 uur momen piet en ik langs voor koffie! En dat ze dan allemaal koeken enzo in huis halen.

9 likes

Wat zie je als op visite gaan?
Als je daarmee bedoelt bij vrienden thuis afspreken, dan ja.

1 like

Ik noem bij mijn oma of moeder langs gaan wel op visite gaan. Maar bij vrienden ga ik ā€œetenā€ of ā€œborrelenā€ of gewoon ā€œlangsā€. Mijn ouders planden vroeger idd ook met vrienden die ze niet zo vaak zagen om bij elkaar op visite te gaan, dan werd aan het einde van die avond de kalender erbij gepakt om een afspraak voor over een half jaar te maken.
Mijn moeder was in charge, dus dan vroeg mijn vader naar de plannen voor het weekend en dan begon hij weer te mopperen over geen zin als het antwoord was " Truus en Henk komen op visite" :face_with_hand_over_mouth:

4 likes

Ja daar denk ik ook aan!

Ik ga ook langs, maar altijd met een doel. Dus bij mijn moeder vaak om iets op te halen/weg te brengen. Bij mijn zusje om te eten of met de hond te wandelen. Bij mijn oom en tante vaak voor spellen avond. Bij mijn opa en oma ook vaak om te eten of iets weg te brengen. Enz.

Terwijl als kind moesten we dan altijd mee naar een verre oma waar we dan een uurtje zaten in een huis met weinig speelgoed :stuck_out_tongue:

1 like

Ik denk wel dat je hierbij vergeet dat veel mensen juist op zondag willen werken omdat ze dan 150/200% toeslag krijgen en met de lonen in de retail is dat relatief veel. En in de huidige markt, waarbij personeel vinden echt heel lastig is, valt er bij veel bedrijven ook wel te onderhandelen over werken in het weekend, weekendhulpen vinden is makkelijker dan mensen voor doordeweeks dus als je echt graag in de retail wil werken maar niet op zondag, dan is er vandaag de dag best wat mogelijk.

2 likes

Het verschilt per dag maar doordeweeks tot 18.30, op zaterdag tot 17.00 en op zondag tot 13.00 uur. Het is ook maar een buurtsupermarkt.

Weet jij wie Gorbatsjov was?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Weet jij wat glasnost en perestrojka betekent?

• Ja
  • Nee
  • Ongeveer

0 stemmers

Dacht jij ook dat hij allang overleden was?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Was zelf behoorlijk verrast dat hij nog leefde tbh. Blijkbaar werd hij uitgekotst in Rusland en leefde hij in ballingschap.

2 likes

Weekenden alles open, en Ɣls er zo nodig een dag alles gesloten moet worden, doe dan lekker de maandag ofzo. Fijne dag nog.

17 likes