Mét kind?
Ik vind treinen vaak ook leuk, landschap bekijken, beetje werken/lezen/chillen, niet bang zijn dat ik neerstort.
Zou ook aan de kosten liggen, als treinen goedkoper is zou ik wel sneller daar voor kiezen
Als je ‘studeren’ ziet als ‘leren’, dan natuurlijk, nee. Maar volgens mij werd van origine met de term studeren bedoeld dat je studeert om academische kennis te vergaren. En dan later dat weer te delen en daaraan bij te dragen door zelf onderzoek te doen enzo. Volgens mij is dat bij oprichting het idee van een universiteit geweest. Dus als je het vanuit dat kijkt, dan kan ik voorstellen dat mbo daar niet onder valt: het doel is geen academicus worden, het doel is opgeleid te worden tot een bepaald vak. Hbo zit daar een beetje tussenin denk ik?
Ik vind het vooruitgang dat gewoon iedereen zich student kan noemen, onafhankelijk van opleidingsniveau, het is inderdaad een ouderwetse, niet bijdragende, tweedeling. Maar ik heb dus wel het idee dat dat van origine niet ontstaan is vanuit neerkijken oid, maar gewoon dat het iets anders met een ander doel is. Dus als iemand hier noemt idd aan hbo of universiteit te denken bij student vind ik het te snel om dat meteen als negatief te interpreteren, is gewoon even ‘wennen’ dat het woord nu breder wordt gebruikt, niet meteen vanuit kwade bedoelingen. Denk ik
Hoeveel overstappen?
Ik heb een keer in een vergelijkbaar scenario de treinreis gekozen en 2x ontzettende stress gehad.
Als het een mooie en rechtstreekse route is zou ik de treinreis wel overwegen. Buiten de overstap-haal-stress was het wel een hele relaxte manier van reizen en wat iemand anders ook al zegt, met security enzo erbij kost vliegen toch ook veel tijd.
Dat wilde ik ook vragen. Zonder kind zou ik voor de trein gaan, met kind toch de korte vliegreis.
Vind de trein ook veel fijner, het onderweg zijn en niet ergens pats boem op je bestemming zijn vanuit Nederland.
De reistijd is niet persee het gene wat me tegen staat. Maar ik krijg al een zenuwpoep aanval bij t idee dat ik dan ergens op een random station met koffers enzo moet overstappen. Dan zit ik echt niet rustig in die trein.
Ik zat met dit dilemma en ben voor heenreizen met de trein en terug met het vliegtuig gegaan haha. Is trouwens wel iets langer treinreizen voor mij, 16 a 17 uur.
Sta je dan iig met koffers! Met het vliegtuig is het nog maar de vraag wanneer je koffers aankomen
Zijn jullie ook ongesteld?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik ben atm in Basel en twijfelde over de nachttrein naar de mede FFers in het reizen topic waren niet per se enthousiast. Aangezien ik hier ben om te leren ben ik toch maar overdag gaan reizen.
Heen vliegen, terug treinen! Beviel mij super goed.
Zeg me dat je over Parijs reist zonder Parijs te zeggen
Zo’n stom systeem
Ik heb die nachttrein een keer gehad!
Was comfortabel, maar had erna wel luizen dus maak je afweging.
Ligt aan de prijs en of er een stopcontact in de trein is en evt WiFi
Hm moeilijk moeilijk
Ik schaar slapen echt onder mijn talenten maar rechtop slapen gaat me echt te ver.
Niet leuk in Nederland
Als de overstappen ruim genoeg zijn, zou ik de trein doen! Had zelf een overstap van 5 minuten, uiteindelijk 2 uur later op bestemming omdat ik de hogesnelheidstrein voor mijn neus zag vertrekken .
Onthoud jij forummers eerder aan de hand van hun naam of profielfoto?
- Naam
- Profielfoto
0 stemmers
Oh en ik bedenk me nu nog iets haha: heb je weleens een afbeelding op je pinpas laten drukken?
- Ja, maar heb nu een standaard pinpas
- Ja, heb ik nog steeds
- Nee
0 stemmers
Zoiets dus: