We hadden ckv 3: drama. Soort toneel. Echt lang leve de lol, heel leuk.
Latijn en Grieks ben ook klassieke talen gaan studeren daarna
Ckv hadden wij dacht ik ook, of het heette anders? We hebben een keer een aflevering van bassie en adriaan nagespeeld en er ook veel moeite ingestoken. Ik vond het geweldig. Moesten we allemaal zelf monteren blabla. Alleen ik werd vermoord, volgens mij is dat niet echt wat bassie en adriaan deden maarja. I.p.v. op zoek naar de schat was het dus meer op zoek naar het lijk en dat vonden wij als pubers heel cool.
@Hippe_kikker doe je daar nu nog iets mee?
Nee, heb het helaas niet af kunnen maken. En het was ook nogal een verschil met middelbare school klassieke talen
Edit: ik vond grammatica leuk maar kon niets met interpretatie en dat was juist tijdens de studie belangrijker
Ja ik vraag me zelf af wat voor baan je bijvoorbeeld daar tegenwoordig in kan krijgen namelijk.
Vooral docent op middelbare school, zelf had ik een droom om Grieks te geven op een theologie opleiding voor aanstaand dominees vrij specifiek
Ga jij een nieuwe winterjas aanschaffen voor de komende herfst/winter?
- Dat weet ik nog niet hoor
- Ja
- Nee
0 stemmers
@kali heb je al een idee wat voor soort jas? Ik ben nl benieuwd want volgens mij heb jij best wel een specifieke smaak.
Wel een een tussenjas want die is gescheurd, maar kan niet wachten om mân winterjas aan te doen. Net een dekbed, zo lekker!
Ik vond de meeste vakken wel in meer of mindere mate leuk geloof ik! BĂštavakken sowieso, biologie wat minder, Frans en Nederlands leuk, Grieks heel leuk (waren ook maar met 4 in de klas dus heel gezellig), KCV ook heel leuk. Minder leuk: gym.
Nerdalert haha
Nee want ik heb er vorig jaar al 2 aangeschaft
Ik stem ja maar ik twijfel nog. Mijn oude, echte dikke winterjas is aan vervanging toe (vulling versleten en kleur verschoten) maar afgelopen winter vond ik de temperatuur zo mild dat ik ook met tussenjassen en sjaals weg kon komen.
Denk je dat mensen op het mbo niet hoeven te studeren dan? Ik vind het echt jammer dat dit soort gedachtes nog bij veel mensen spelen. Wist je dat mboâers ook pas sinds 2020 officieel studenten genoemd worden? Daarvoor werd de term deelnemer gebruikt. Dan snap ik wel dat ze zich ondergewaardeerd voelen, terwijl iedereen gewoon op zân eigen niveau een studie volgt. Onze maatschappij kan niet draaien zonder mensen met verschillende opleidingsachtergronden.
Ik begrijp dat je dit niet direct zo bedoelde, maar kennelijk speelt dit toch op de achtergrond. Dus af en toe een beetje bewustwording op dit gebied kan geen kwaad.
Omg hahaha dat eerste is echt al wat ik dacht en wat ik misschien ook wil! Ik zat al er al op te zoeken. Maar het lijkt me niet praktisch op de fiets zoân lange jas. Of het moet weer een rits hebben aan de onderkant, anders fiets je praktisch in een slaapzak. En ik denk ook dan weer aan dingen als, dit is meer voor pubers bladibladibla en het maakt je optisch kleiner enz. Maar ze lijken me heel chill zitten. Vorig jaar wilde ik echt van die hele âvolwassen vrouwenâ mantels whatever dat ook mag zijn. 1 beweerde wol te zijn, nouuuu neh. Vorig jaar werd het beweerd een heeele strenge winter te worden. Nou de eerste keer dat ik niet de winterjas die bij mn ouders in de kast hangt en ergens in zweden is gekocht, met nog zelfs ijzerdraad in de capuchon tegen weer en wind is gemaakt niet heb opgehaald.
Ik woon nog in een studentenhuis. Dus sinds mijn relatie uit is ligt mijn extra huissleutel in de gezamenlijke woonruimte in de kluisjes. Er is altijd wel iemand die de algemene voordeur in een halfuur open kan doen en ik ben dan al ergens binnen. Dus die max 30 minuten wachten overleef ik wel.
I Can See Your Voice
- Leuk
- Als het echt moet
- Stom
- Ken ik niet
0 stemmers
Mét kind?
Ik vind treinen vaak ook leuk, landschap bekijken, beetje werken/lezen/chillen, niet bang zijn dat ik neerstort.
Zou ook aan de kosten liggen, als treinen goedkoper is zou ik wel sneller daar voor kiezen
Als je âstuderenâ ziet als âlerenâ, dan natuurlijk, nee. Maar volgens mij werd van origine met de term studeren bedoeld dat je studeert om academische kennis te vergaren. En dan later dat weer te delen en daaraan bij te dragen door zelf onderzoek te doen enzo. Volgens mij is dat bij oprichting het idee van een universiteit geweest. Dus als je het vanuit dat kijkt, dan kan ik voorstellen dat mbo daar niet onder valt: het doel is geen academicus worden, het doel is opgeleid te worden tot een bepaald vak. Hbo zit daar een beetje tussenin denk ik?
Ik vind het vooruitgang dat gewoon iedereen zich student kan noemen, onafhankelijk van opleidingsniveau, het is inderdaad een ouderwetse, niet bijdragende, tweedeling. Maar ik heb dus wel het idee dat dat van origine niet ontstaan is vanuit neerkijken oid, maar gewoon dat het iets anders met een ander doel is. Dus als iemand hier noemt idd aan hbo of universiteit te denken bij student vind ik het te snel om dat meteen als negatief te interpreteren, is gewoon even âwennenâ dat het woord nu breder wordt gebruikt, niet meteen vanuit kwade bedoelingen. Denk ik