Hahaha deze accurate beschrijving van hoe het precies mag van mij ja
Diegene kan toch even op een ander moment boodschappen doen? Of vergaat de wereld dan?
Daar gaat het toch niet om? Kan toch dat diegene bijv lunch wil kopen maar geen pinpas bij zich heeft
Laten we het erop houden dat Twents het aller ergste is
Eens
Dan nemen we Herman Finkers terug, jullie mogen Emma Wortelboer houden
Dat lijkt me overdreven!! En is Emma wortelboer limburgs? nee toch
Nee is een tukker. Maar die mag je hebben gratis en voor niets. Wij hoeven André Rieu er niet voor terug.
Omdat ik net zoiets in een boek las:
Ik zit in een relatie en ben tevreden over mijn sociale leven.
- Eens
- Oneens
0 stemmers
Ik zit niet in een relatie en ben tevreden over mijn sociale leven.
- Eens
- Oneens
0 stemmers
Echt een trend!
Ik hoor net iemand op tv dit zeggen en die komt uit de achterhoek dus ik stel voor dat we hen de schuld geven en ons onschuldige brabanders met rust laten
Voel jij angst bij zoân artikel?
- Ja
- Nee
- Een beetje
- Niet voor mijzelf, wel voor anderen
0 stemmers
- Londen
- Parijs
- Allebei niet
0 stemmers
Ja afschuwelijk het klinkt zo makkelijk inderdaad. Maar voor heel veel mensen kan het gewoon al niet armer.
Mooie vraag over de angst. Ik ben ook nog benieuwd naar andere reacties op dit artikel (en dan niet de facebook herrie schoppers). Wat roept dit artikel verder aan reacties bij jullie op?
Ik vind het heel vervelend en ben bang voor mensen om mij heen voor hun eerste levensbehoefte. Voor mezelf baal ik dat de stappen die ik nu eigenlijk zou willen nemen hierdoor misschien wel eens veel langer kunnen duren dan ik wil (huis kopen en dergelijke). Maar ik denk wel dat het de waarheid is en begrijp het wel. Niet alles kan gecompenseerd worden en we zijn echt wel een rijk land met rijke standaarden (vooral in mijn directe omgeving, meerdere keren per jaar op vakantie, materialistisch enzovoort).
Daarentegen wordt het verschil steeds groter en mensen onder de armoedegrens zouden echt gecompenseerd moeten blijven worden in mijn ogen.
Wat het ook oproept bij mij is natuurlijk de verschrikkelijke oorlog maar ook het wanbeleid van onze regering die gewoon zo goed als herkozen was vorig jaarâŠ
Net zoals we âsamenâ rijk zijn geworden zeker.
Ik vind het vooral een beetje schaamteloos van de huidige regering om dit zo te roepen terwijl alle basisvoorzieningen de afgelopen jaren afgebroken zijn en de vermogenskloof enorm is toegenomen door het beleid van de afgelopen jaren.
Ja precies dit zijn ook zoân beetje mijn gedachten erbij.
Was vooral benieuwd naar angstgevoelens. Ik ben zelf niet snel angstig, bijv met corona of oorlog nooit last van gehad, maar dit doet me wel wat merk ik. En ben dus niet de enige zo te zien.
Mocht de regering niks gaan betekenen dan hoop ik dat mensen zelf meer naar elkaar gaan omzien op dit vlak.
Bij al dit soort artikelen heb ik wel in mij achterhoofd het zijn verwachtingen, ideeën over de toekomst. En ja dit kan zeker gebeuren maar het hoeft niet. Angst is een slechte raadgever.
Oh en neem geen voorschot op je verdriet die ooit eens hier gedeeld werd door @June88 (toch?) blijft ook een goede gedachte. Wat heb ik wel, wat kan ik nog wel doen etc.