Stel je persoonlijke vraag #37

Ik kies voornamelijk plantaardige melk omdat ik niet wil bijdragen aan dierenleed. Ik vind duurzaamheid ook wel belangrijk maar dat is niet reden 1.

16 likes

Same hier

Heb jij vroeger lieveheersbeestjessieraden gehad (bijvoorbeeld oorbellen, of een ring)

image
image

• Ja
  • Nee

0 stemmers

6 likes

En jaloers dat ik was op de mensen die dit wel hadden.

20 likes

Ja ik moest er ineens aan denken, dat was echt een ding he? Ben benieuwd of dat echt jaren 90 was of dat dat nu nog steeds zo is/eerder ook zo was?

2 likes

Same, voelde het nu ik er langs scrollde nog

3 likes

Oh jaaa en van die vlinder klemmetjes

36 likes

Ik wil deze weer.

1 like

Ik had het laatst over een vriendin waar ik nu bij a wekelijks mee afspreek. Een keer konden we niet afspreken want ik had wat anders en toen zei ze later dat ze het wel moeilijk vond om mij zo lang niet te zien. Daarna hebben we we weer bijna wekelijks afgesproken die ik een paar maanden heb gezien en nu heb ik dit weekend met een andere vriendin afgesproken. Nu heeft Ze gevraagd of ze mee kan dat weekend. Wat vinden jullie ervan? Opzicht zou ze mee kunnen maar die twee vriendinnen kennen elkaar niet. Is dat niet heel raar?

Vind die andere vriendin dat wel leuk?

Ik vind het lastig want ik weet zelf niet of ik nee wil zeggen om een punt te maken van ik wil ook met andere mensen afspreken. Of dat ik gewoon overdrijf en dat het best gezellig kan zijn om met zn drieen af te spreken. Recent heeft ze het nog gehad over dat ze weinig vrienden heeft en graag meer vrienden zou willen, en dat ze zag dat ik veel vrienden had. En ik weet dat het lastig is om op volwassen leeftijd vrienden te maken. Ik ben gewoon bang dat ze afhankelijk wordt van mij war betreft afspreken. Een tijd geleden vroeg ze of ze mee mocht naar de verjaardag van mijn nichtje. En toen heb ik nee gezegd dat is een familieding. Ben straks bang dat ze mee wilt naar ons familiekerstdiner, samen sinterklaas vieren etc. En aan de andere kant voel ik mij weer niet sociaal en hard dat ik zo mijn grenzen aangeef

3 likes

Dat moet ik nog vragen, ik had bedacht om het te vragen als ze bij mij langskomt (ze blijft een weekje) omdat ik dan een beetje aan wil voelen wat ze ervan vindt. Via de app vind ik dat lastig beoordelen: het kan twee kanten op namelijk. Of ze zegt jaaa gezellig joh met meer mensen afspreken. Of ze is stiekem beledigd dat ik iemand uitnodig

3 likes

Als je ene vriendin een hele week bij jou blijft, zou ik wel overwegen om een dagje je andere vriendin ook uit te nodigen. Dan heb je daarna ook nog genoeg tijd om alleen met je ene vriendin door te brengen. Maar ik zou het zeker ook eerst bespreken met de vriendin die een week blijft, of zij het wel leuk vindt

3 likes

Ik zou eerst voor jezelf nadenken of je het ziet zitten. Ze komt een beetje claimerig over. Vervelend natuurlijk dat ze zelf niet zo veel vrienden heeft maar daar kan jij ook niets aan doen.
Als je denkt ja ik vind het ook gezellig om met z’n drieën wat te doen dan kan je het voorstellen aan je vriendin. Als je denkt nou ik wil liever dat weekje gewoon met mijn vriendin samen zijn dan zou ik dat zeggen.

Je mag best je grenzen aangeven hoor. Met iemand bevriend zijn en afspreken moet leuk zijn en niet als een verplichting voelen omdat die ander weinig vrienden heeft denk ik. Daarnaast vind ik elkaar 1 weekje niet zien en dat moeilijk vinden ook wel heftig maar misschien ben ik ook niet zo sociaal hahah.

21 likes

Nee en ik neem dit mijn moeder nog steeds kwalijk haha. Ze vond het te lelijk. Net als een babyborn pop en veel meer van die andere hypes. Ik mocht na lang zeuren lakschoentjes maar er alleen binnen in huis mee lopen of in de tuin. Ik vond het het allermooiste wat ik ooit had gekregen. Zelf noemde ik het klik-klak schoenen.

Heb jij ooit dit soort schoenen gekregen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

4 likes

Haha ik weet niet waar we ze gekocht hadden maar mn moeder wilde ABSOLUUT niet dat ik met die dingen aan ergens gespot werd. Dus kerst al helemaal niet, oh ik vond ze zo mooi :pleading_face:

Heb jij een baby born pop gehad vroeger?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Barbies kreeg ik dan wel weer volop. Die waren niet zo lelijk, woorden van mn moeder :upside_down_face:

1 like

Lakschoenen wilde ik heeeel graag maar kreeg ze niet, tot ik bruidsmeisje werd en toen mocht ik ze wel. Heb ze echt afgedragen, was apetrots op die schoenen :smile:

Een gewone pop had ik wel, maar wij mochten juist geen Barbies van mijn moeder. Die vond ze niet goed voor je zelfbeeld en een onrealistisch beeld van vrouwen geven. Ik ben het wel met haar eens nu (toen vond ik het uiteraard heeeeel stom).

6 likes

Barbies waren juist echt mn leven en die van mn vriendinnetjes. We kleedden ze altijd aan, haren kammen, invlechten, naar de zogeheten disco gaan, met Ken tongen etc. Ik denk juist achteraf gezien dat ik zelfs best veel heb geleerd van samen spelen met de barbies. Maar ik was dan ook wel een meeega fan.

3 likes

Speelde jij graag met de Barbies?

• Nee
  • Ja
  • Weet ik niet meer

0 stemmers

Hahaha met Ken tongen
Mijn beste vriendin op de basisschool had wel een Barbiehuis met allemaal Barbies, daar lieten we Barbie en Ken ook van alles uitspoken samen. Ze deden het vooral vaak in de cabrio kan ik me herinneren :laughing:

19 likes