Ligt er wel echt een beetje aan waar. In grotere steden ben ik er nu wel aan gewend maar als het in het durp waar ik woon zou gebeuren kijk ik wel even gek op denk ik.
Het is qua begrijpen geen probleem maar ik vind het wel een beetje irritant dat je in het Nederlands begint en dan zonder âsorry ik spreek alleen Engels oidâ een Engels antaoord kriigt
In Nederland kan je ook autoâs huren van particulieren! Heb dat met busjes weleens overwogen, maar toen was de bouwmarkt toch iets goedkoper.
Ik heb een tijdje een deelauto gebruikt, maar onder de streep is een (kleine) auto voordeliger voor mij.
Vind jij het op kermissen in Nederland het over het algemeen?
- Gezellig
- Ongezellig
0 stemmers
Zou je het gemoedelijk noemen?
- Ja
- Nee het tegenovergestelde
0 stemmers
Ja ik heb dus ook altijd grimmige ervaringen op de kermis hier in mân eigen stad
Alsof er dan hele andere mensen zijn en alsof het elk moment âmisâ kan gaan.
Ik associeer het in de eerste plaats met outdoorsy avonturen. In ruige gebieden gaan trekken / klimmen / packraften. Een zuidpoolexpeditie, dat soort zaken.
Vooral in en rondom de botsautoâs
Hahaha ja
Daar kreeg ik platte hand
Attractie-kermissen: grimmig
Tentfeest-kermissen: gezellig
Al ligt het bij de attracties een beetje aan welke. Bij skeeball en die trappenhuizen is het meestal best gezellig. Botsautoâs ronduit creepy. Ook vind ik het sfeertje rondom van die touwladders waar je geld mee kan winnen niet fijn
Hahaha die overgang tussen de eerste en tweede zin
Maar is goed, ik kan wel weer een klap gebruiken
Nou ik wil niet als een boomer klinken maar ik was dus laatst met mijn oma (og Amsterdammer en spreekt geen woord Engels) even in Amsterdam centrum en in letterlijk geen van de winkels/horeca waar we waren spraken ze Nederlands. Best wel gek dat je jezelf als oudje dan in je eigen stad niet eens verstaanbaar kan maken
In een klap is heel mn beeld van jou veranderd
Nee, ik woon in de stad vlakbij treinstation en mijn werk bevordert OV-gebruik en bij locaties die niet OV-proof zijn regelen ze iets anders.
Ik wil ook.
Ik liep maandag naar kantoor vanuit het station en dus over de kermis. Toen waren ze net zoân pisdingen aan het legen . Lijkt me verschrikkelijk om in de binnenstad te wonen tijdens kermis
Zou je je ogen durven te laseren?
- Ja
- Nee
- Al gedaan
0 stemmers
Ik vind kermis echt heel leuk, het eten en de attracties, de kleuren en lichtjes en de muziek! Maar heb wel het gevoel dat je mensen niet te lang aan moet kijken.
Sowieso je door de kermis heen moeten worstelen om op je werk te komen en weer naar huis te kunnen
Ben blij dat ik dat niet meer hoef, wat een ellende.
Krijg je als het regent ook gelijk zin in dingen met kaneel?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Als je jody bernal op straat zou tegenkomen, wat zou je dan doen?
- Niks
- Hoi zeggen/groeten
- Stukje que sĂ que no zingen
0 stemmers
nee ik zou niks doen, echt wat zielig dat mensen dat 20 jaar na dato nog zingen.