Stel je persoonlijke vraag #37

Nou ja, zo’n vlag is eerder een symbool van verzet dan van steun (tegen de overheid, tegen de EU, tegen de ‘elite’, etc.) en als je dan zelf in een riant koophuis woont en dus profiteert van het overheidsbeleid van de afgelopen decennia heb je nogal boter op je hoofd.

9 likes

Ik woon in Twente en werk in de Achterhoek dus zie op de weg van en naar werk al redelijk wat vlaggen, maar ik was afgelopen zondag in Drenthe en daar heb ik er echt tientallen gezien zo niet honderden😳

1 like

Hier (midden vh land) veel vlaggen maar ook liggen vandaag bij veel op- en afritten hier mest, zand, hooibalen en boomstronken op de weg.

1 like

De reden daarvoor is dat het sterkste element van de ontgroening de angst van de nieuwe leden voor het onbekende is, en het vaak erg meevalt wat er daadwerkelijk gebeurt, in ieder geval in de algemeen ontgroening/kennismakingstijd. Hoe de disputen het verder invullen verschilt natuurlijk en daar zitten vaker de excessen. Maar goed het is juist het omgekeerde van een doofpot; het is te saai om bekendheid aan te geven.

1 like

Nee misschien niet voor mensen die even gemist hebben dat het protest gesteund wordt door FvD, ultra-rechtse journalisten en complotdenkers, en Donald Trump.

1 like

Ik denk dat fvd, complotdenkers en ultra rechts sowieso alles steunen wat tegen de overheid ingaat dus om iedereen die een omgekeerde vlag buiten heeft hangen over dezelfde kam te scheren vind ik te kort door de bocht.

3 likes

M’n snackbar heeft opeens omgekeerde vlaggen aan de luifel. Nu weet ik niet of ik m’n Eierballen daar moet halen. :confused:

5 likes

Tuurlijk niet

7 likes

Ik zou mijn auto graag weg doen, maar ik kom gewoon niet op mijn werk op de dagen dat ik om 5.00 uur in de ochtend moet beginnen. Zo irritant.

1 like

Dan is het toch eerder luxe en handig dan noodzakelijk? Ik doe er ook veel langer over met het ov, maar het kan wel gewoon.
Ik kan alleen niet bij familie op bezoek die in dorpen wonen waar geen OV is, maar dat is eerder hun ongemak dan de mijne.

5 likes

Hoe lang is het met de auto dan?

2 likes

Mijn buurman heeft er een :sob:

2 likes

Ligt eraan wat nodig is. Ga ik dood zonder? Nee. Vind ik de ov reistijden naar familie zo kut dat daar een auto voor voor de deur staat? Ja. Is een deelauto zo kut dat dat voor deze luxepeos geen alternatief is: jup

5 likes

Het begint met dat ie dus niet voor de deur staat en belangrijkste: het is gewoon superduur. Ik kan slechts een fractie van de ritjes die ik nu maak maken voor hetzelfde bedrag met een deelauto.

3 likes

Ik vind een deelauto ook echt top! Naar familie en sommige vrienden gaan duurt met het ov langer dan met de auto. Dat is enerzijds irritant maar anderzijds geef ik toch vaak de voorkeur aan ov omdat ik dan lekker kan lezen oid. En als ik er geen zin in heb of echt ergens in de middle of nowhere moet zijn neem ik een deelauto. Doe ik maar zo’n 5 keer per jaar of zo dus de kosten daarvan zijn echt veel lager dan een eigen auto hebben. En er zijn steeds meer deelauto’s in m’n buurt te vinden, op maar een paar minuten lopen (dat die dichtbij staat vind ik wel een vereiste).

edit: plus soms een huurauto voor vakantie

2 likes

170 per maand of per week?

Voorbeeld van mijn laatste deelauto rit: 58 euro huur + kms voor een tripje heen en terug Utrecht - Leiden. Nog exclusief benzine. Dan moet je ook nog naar die auto toefietsen, je moet hem op tijd reserveren en die moet op een bepaald tijdstip terug zijn. Ik rij voor 249 euro per maand incl belastingen en verzekeringen een goedkope kleine leaseauto die altijd van mij is. Zou best over willen stappen op een deelauto, maar enkel als het gemak blijft en ik die beslissing in mijn portemonnee voel.

2 likes

Ah dat klinkt wel echt aantrekkelijk, het probleem met Nederlandse deelauto’s is denk ik vooral dat ze dus duur zijn op langere afstanden (binnenstedelijk kan het sneller uit)

4 likes

Ben jij avontuurlijk?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Met opzet deze 2 opties

2 likes

Stel je bent in een restaurant en de bediening praat geen Nederlands, dus je wordt gedwongen om Engels te spreken. Wat vind je daarvan?

• Helemaal prima, geen probleem
  • Eigenlijk wel een beetje irritant
  • Ronduit vervelend
  • Ik weiger, ik blijf stug Nederlands praten
  • Anders

0 stemmers

Ik vind het vooral irritant omdat het betrekkelijk weinig moeite kost om een paar Nederlandse termen te leren en zo je gasten al aardig te kunnen helpen in hun eigen taal. Laatst meldde ik me met “een reservering” maar dat was meteen paniek, ik moest toch echt zeggen dat ik een reservation had

1 like