Ik bied mensen die huilen een zakdoekje aan, ik heb standaard een pakje in mijn tas zitten. Als ze behoefte hebben aan contact beginnen ze daarna vaak wel te praten en anders blijft het bij het zakdoekje.
Ik deed het nooit, totdat ik zelf een keer huilend in de trein heb gezeten toen een familielid een dodelijk ongeluk had gehad en ik naar de andere kant van het land moest. Mensen keken me afkeurend aan, maar niemand zei wat. Was echt heel erg naar. Oh edit: ik las de vraag verkeerd.
Ik heb ze allemaal 10 minuten na mān break-up verwijdert haha. Onze enige fotoās samen waren vakantiefotoās en we kijken zo verschrikkelijk gelukkig nog daar dat ik die echt niet meer wilde zien. Zou ze nog wel terug kunnen vinden via WhatsApp, maar wilde ze niet binnen handbereik hebben.
En het gesprek op WhatsApp heb ik wel nog helemaal. Van begin tot eind.
- PathƩ
- Vue
- Kinepolis
- Doe mij maar een kleinere bioscoop/filmhuis
0 stemmers
4DX
- Ga ik heen als een film in 4DX draait
- Leuk voor een keertje, maar doe ik niet nog eens
- Lijkt me niks
0 stemmers
Nee eigenlijk niet maar mijn vriend heeft ze wel bier aangeboden toen ze om half twaalf ās ochtends klaar waren. Leken ze blij mee
Ben jij een goeie smalltalker?
- Ja joh ik kan een uur in de wind lullen
- Gemiddeld denk ik
- Minder dan gemiddeld
- Nee dan panikeer ik
0 stemmers
Ben jij een goeie bigtalker?
- Ja ik hype mezelf graag op
- Nee ik maak mān prestaties vaak kleiner
- Gemiddeld
- Ik panikeer laten we het over jou hebben
0 stemmers
Ben jij überhaupt een goeie talker?
- Nee ik ben een mompelaar
- Nee ik praat heel zacht
- Nee ik praat niet graag
- Ja ik mompel niet
- Ja ik praat normaal volume OF LUIDER
- ik praat graag
0 stemmers
Ik doe zoveel smalltalk op mān werk dat ik er inmiddels pro in ben geworden. Krijg ook veel levensverhalen te horen want dat krijg je er gratis en voor niets bij haha
Ik moet met dementerende ouderen gesprekken voeren daar heb je echt veel fantasie en uithoudingsvermogen voor nodig
Ah heerlijk PRAAT JE DAN OOK ALTIJD ZO HARD
vind dat altijd heerlijk als ik bij mān oma ben en de verzorging langskomt en dan schreeuwend vertellen wat ze gaan doen. Heerlijke types
Ik bied het elke keer weer aan, maar ze hebben nog nooit geaccepteerd. Smoothies in de ochtend accepteren ze wel vaak.
Ik zorg elke dag voor koeken oid, en bied aan om op de laatste dag de lunch te verzorgen. Lekkerbekjes van de visboer of broodjes kroket ofzo. Dat wordt vaak wel gewaardeerd. In mijn ervaring hebben werkmannen zelf altijd wel boterhammen mee namelijk, waardoor ze nee zeggen als je het niet van tevoren vraagt.
Bij mij valt en staat alles met mijn gesprekspartner. Voel ik mij op mijn gemak en hebben we gedeelde interesses dan kan ik non stop lullen. Het tegenovergestelde als we gewoon nul chemie hebben.
Ben soms wel jaloers op mijn vriend, die kan echt met elke dweil zonder persoonlijkheid praten alsof het zān beste vriend is. En dan ook nog mensen herkennen plus attente details (oh hoe is met Annika, je vrouw, of hoe was die reis naarā¦)
Terwijl ik mijn eigen moeder nog voorbij loop op straat als ik even niet op let.
Ik praat heel vaak tegen mezelf. Of nouja, mompelen dus. Waardoor een ander regelmatig vraagt wat ik zeg, nee niks belangrijks. Op werk moet ik daar bewust van zijn, want vind het zelf ook raar staan als mensen zo tegen zichzelf zitten te praten/mompelen. Alsof ze ze niet allemaal op een rijtje hebben (klopt in mijn geval).
Hoewel qua smalltalk alles rondom corona/lockdowns/thuiswerken wel echt een gouden onderwerp is gebleken om eindeloos met iedereen over te kunnen praten. Ging me echt 100x makkelijker af bij de kapper etc dan ouwehoeren over geboekte vakanties of wat voor werk ik doe.
Nog anders: ik praat wel op een normaal volume en mompel niet maar struikel wel heel vaak over mijn woorden.
Dan begin ik een zin en weet ik plots niet meer hoe ik m af moet maken
Heb je weleens per ongeluk een dubbele bestelling gehad, een gratis extra item, je geld terug terwijl je niet om een refund had gevraagd of iets in deze richting en dat gewoon gehouden?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik wel, maar alleen bij een heel groot bedrijf. Bij een heel klein bedrijf dat niet miljoenen winst maakt zou ik dat denk ik wel terugsturen/melden.
Ik bestelde ooit bij victoriaāa secret. Pakket leek kwijtgeraakt. Geld terug. Ik bestelde daarna opnieuw en toen gebeurde weer precies hetzelfde⦠Maar toen kwam het pakket ineens 2 weken later alsnog, geld was al retour. Was ook allemaal steeds superveel moeite want alleen klantenservice in de VS blabla. Heb āt gehouden en niks laten weten doeiii
Als je op je laptop/computer aan het internetten bent, vergroot je dan de letters? of hoe zeg je dat, zoom je in?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Misschien even langs de opticien?
Snoeptrommel
- Hadden we vroeger thuis, heb ik nu niet
- Hadden we vroeger thuis, heb ik nu ook
- Hadden we vroeger thuis niet, heb ik nu wel
- Hadden we vroeger thuis niet, heb ik nu ook niet
- Je bent een optie vergeten, namelijkā¦/ik wil iets vertellen
0 stemmers