Ik zie dit nu pas
Ja dit zeggen mensen altijd maar ik geloof het nooit. Waarom zou je relatief goedkoop verhuren als je ook meer kan vangen, en dan zeggen mensen āja maar zo ben ik gewoon nietā maar tegelijkertijd kopen ze wel een huis op op een overvolle markt. Dus ik geloof het nooit, soort hypothetische benevolent huisbaas, net als iedereen van ons in het verzet zou hebben gezeten.
Kunnen ze als klas niet iets winnen ofzo? Ik weet het niet precies eigenlijk⦠Heel vroeger was er wat te winnen voor degene die āt meeste verkochtā¦
Ze zijn aan de deur geweest en heb voor een donatie gekozen. Ik stuur nooit kaarten dus zoān velletje postzegels vind ik dan over 5 jaar weer terug in een lade en dan zijn ze niks meer waard/onhandig qua waarde.
Ja het eerste jaar dan he. Bij de huurverhoging schrikt iedereen zich de pleuris.
Het gaat dan hoogstwaarschijnlijk om een woning die nu ook al als vakantiewoning wordt verhuurd. Dus niet een woonhuis wat dan niet meer als woonhuis gebruikt kan worden. In een gebied waar vooral gerecreƫerd wordt, ver van steden waar mensen in en omheen wonen om er te werken etc.
Ik vind dat dus niet een huis van de markt halen. En mocht er tegen de verwachting in daar ook een woningnood ontstaan dan verkoop ik het met alle liefde hoor.
Haha ik denk idd dat ik zo ben maar jij zal het wel beter weten .
Ik zou er geen lol van hebben als iemand anders de volle mep ervoor betaalt of als het leegstaat.
Alleen als ik in geldnood zit ofzo maarja dan kan ik ook geen vastgoed kopen.
Leukste zou ik denk ik nog vinden als ik een kennis op die manier zou kunnen helpen (daar hebben we hem haha) zoals bijv mijn broertje die niet kan kopen ivm zzp.
Hoe kijken jullie aan tegen ouders die studentenpanden of āalvastā iets voor hun kinderen kopen in deze tijd?
Het ding is ook dat relatief goedkoop gewoon hetzelfde is als duur
Nouja die huurders zullen dan wel blij zijn met zoān prijs, dat bedoel ik.
Ik vind het leuk als ik op zoān kleine schaal iemand kan helpen en had niet direct het idee dat dat ten koste gaat van de echteā iedereenā.
Ja maar uiteindelijk koopt dat startersstel liever ook een huis dan dat ze voor diezelfde maandelijkse lasten huur betalen en er niks voor terug zien op de lange termijn.
Idd, doe niet alsof, own minimaal wat je doet. Degene in mān omgeving die dit zegt verhuurt een 40m2 medium afgewerkte studio voor 1800 per maand excl en vindt zichzelf echt Robin Hood
Wat is dan het bezwaar wanneer er geen tekort aan woningen is? Of vind je een huis verhuren altijd onethisch?
Ben nu in de oriĆ«nterende fase dus ik pas mān plannen graag aan, maar zie nu zelf geen morele bezwaren. Daarom ben ik op dit plan uitgekomen.
Edit: gaat dus om gebruiken + verhuren als vakantiewoning. Niet als woonhuis.
Ik heb trouwens 10 jaar gehuurd bij 8 verschillende verhuurders (allemaal particuliere sector). Ik kan van geen 1 van die mensen zeggen dat het ook maar enigszins een fijn persoon was. De verhuur trekt echt bepaalde mensen aan hoor, en je kan je inderdaad afvragen of je daar bij wilt horen. 2 van de 8 waren wel redelijk, en als je verhuurders hebt meegemaakt die er 1 grote shitshow van maken ben je daar al hƩƩl blij mee.
Oh ik zou liever onbekenden afzetten dan mijn eigen familie eigenlijk.
Bij dat laatste: die rijke ouders verneuken vaak de markt voor starters door woningen op te kopen die vaak helemaal niks met studenten te maken hebben.
En ergens denk ik als je echt wilt helpen, leen geld zodat diegene het zelf kan kopen ipv eigen winst te verpakken als een gunst?
Ja was die ring niet toen bij de action te koop en een EGF hype? Ik heb die toen iig ook door een forum gekocht haha.
Kut
Geen idee ik had hem op waterloo plein gekocht haha. Weet ook helemaal niet of ik toen een trend volgde of dat ik hem daadwerkelijk mooi vond. Ik vrees het laatste.
Als het om afzetten gaat wel idd!
Maar hoe zie je het dan? Is het helpen wanneer een naaste je vermogen opbouwt? Ik snap de behoefte van mensen om geld te verdienen aan een naaste echt niet. Voelt het dan lekker dat je iemand āhelptā.