Vanmiddag gekocht en toen ik ja zei sprong dat meisje omhoog en begon ze gewoon te juichen en ‘yessssssss yes yes’ te roepen. Echt nog nooit iemand zo blij gezien Dus ik zei: zo je bent wel heel erg blij! Zei ze ja want ik ben al zoooooo lang aan het lopen en je bent de eerste die ja zegt. Dus ik ohhh wat vervelend hoe lang dan al? ‘Ja echt alle huizen hier beneden al ik denk wel echt al een kwartier!!!’ (Het zijn 5 appartementen hahaha). Love deze dramaqueen dus nu ben ik extra blij met de postzegels.
Met jaloezie
Ik zou vooral investeren in vastgoed als verzekering van een leuk pensioen, niet om rijk van te worden aan maandelijkse inkomsten. Hoef sowieso niet rijk te worden en wil gewoon blijven werken dus daar gaat het mij helemaal niet om. Ik weet natuurlijk dat ik vaste huurders er niet zomaar uit kan gooien als ik besluit m’n geld nodig te hebben en het huis te willen verkopen dus ik zou het dan steeds tijdelijk willen verhuren. Ik snap dat je valt over “relatief” want hoe laag is dat dan. Geen idee want het is totaal niet aan de orde maar zou zeker een stuk lager gaan zitten dan anderen in de vrije sector.
Dus niet de ‘zelfde vaste maandelijkse lasten’ waar @Lula het over heeft.
Ik bied mensen dan zeg maar de keuze tussen bij je ouders blijven wonen en op jezelf wonen ipv huren of kopen voor dezelfde prijs.
Verder heb ik het ook allemaal nog niet zo uitgedacht vind alleen alles rondom vastgoed interessant en ben echt een goed mens
Oké dus jij zou een huis kopen met bv. maandelijks een hypotheek van 1000 euro en je huurders minder rekenen? Want dat is wat ik bedoel. Een stel starters betaalt liever 1000 aan hypotheek dan 1000 euro aan huur. En ik neem aan dat jij er niet op zit te wachten om uit eigen zak bij te leggen.
Oh nee ik zou never een 2e huis kopen als ik daar een hypotheek voor nodig heb, alleen als ik het geld op de plank heb liggen.
Heb ik iets gemist
Oooh ik was dus helemaal die hypotheek enzo vergeten haha eh ja nee ik word toch geen vriendelijke goedkope huisjesmelker.
Naast de morele bezwaren zou ik ook echt geen zin hebben om een huurbaas te zijn en te moeten dealen met dingen die kapot gaan. Dan maar wat minder rendement en écht passief beleggen in indexfondsen. Kun je weer allemaal andere morele bezwaren tegen hebben overigens, want in die fondsen zitten ook bedrijven die niet zo goed voor de wereld zijn.
Wat een moeite. Gewoon rijke vent aan de haak slaan.
Ik had precies dezelfde gedachte. Ik mag jou wel. Jij hebt precies de juiste kracht en wijsheid.
Ik ging daar ook totaal niet vanuit. Heb op een notariskantoor gewerkt en heb veel mensen een 2e huis zien kopen als appeltje voor de dorst of voor hun kinderen maar 9 van de 10 deed dat zonder hypotheek.
@Lula bedoelde dan denk ik meer die gasten uit dat artikel hierboven, dat is weer een heel andere tak van sport. Dat zou ik niet doen.
Toch zijn er heel veel mensen op zoek naar tijdelijke en liefst lage huur toch? Ik snap de bezwaren voor het grote plaatje wel maar je kan niet zeggen dat je er niemand blij mee maakt.
Ik bedoel vanuit de verhuurder gezien, daar zou ik geen zin in hebben.
Andere tak van sport omdat je geen lage huur kunt vragen als je hypotheek moet betalen.
Als je met spaargeld investeert in vastgoed voor bijv je pensioen zijn de maandelijkse inkomsten bijzaak en kun je die laag maken.
Tuurlijk zijn die er ook.
Maar jeetje kennen jullie geen mensen die tijdelijk willen huren omdat ze nog even niks kunnen kopen of omdat ze echt eigen ruimte nodig hebben en bij de woningbouw nog niet aan de beurt zijn?
Alleen als het familie betreft toch?
Ja dat zijn gewoon dezelfde mensen die ook willen wonen voor een normale prijs. We moeten niet doen alsof tijdelijke huur een oplossing is, het is het probleem
In welke realiteit leef je als je denkt dat starters bewust tijdelijk willen huren.
Voor een lage prijs. In de realiteit van 2022.
I see you and I raise you this
Had uiteraard ook de ketting in verschillende tinten. Peak millennial lol
Hahahahah nice.