Mag je champignons überhaupt rauw eten? (voedselveiligheid enzo?)
Serieuze vraag overigens, nooit hiervan gehoord.
Mag je champignons überhaupt rauw eten? (voedselveiligheid enzo?)
Serieuze vraag overigens, nooit hiervan gehoord.
Ik kwam er ook pas laat achter dat je bloemkool, broccoli rauw mag eten. Maar dat had ik echt never ooit van mn moeder gemogen, terwijl dat volgens mij wel weer veilig is?
Dat is juist mn favoriete topic
Vind het zo’n chill topic voor inspiratie voor het avondeten
Haha ik ken iemand die allemaal hele rare uitslag kreeg op zijn lichaam en in paniek naar de dokter ging, en dat bleek dus te komen door het eten van rauwe shitakes.
Echt niet aan te raden.
Maar wat heeft het dan voor smaak? Of eet je dat puur zegmaar om groente binnen te krijgen? Mijn oppaskinderen mochten toen rauwe bloemkool uit de la trekken. Ik wist als kind zelf toen niet wat ik zag. Maar ik gaf ze later dan ook maar braaf dat als uit of het allemaal ja is of 1, dat telt al.
Maakt niet uit of het 1 is of allemaal
Heb jij wel eens rauwe bloemkool, broccoli, of champignons gegeten?
0 stemmers
Ook lekker om te dippen in kaasfondue
Ja het zal vast ook niet altijd gebeuren (dan zou het wel bekender zijn), maar het is echt nasty.
Google maar eens op ‘shiitake rash’.
Sowieso zou ik het zelf ook niet snel rauw eten omdat champignons gekweekt worden op paardenmest en je ze niet mag wassen. Verhitten vind ik dan wel een veilig idee (maar het is natuurlijk vooral dat: het idee)
Bij die mensen was het puur en alleen om 2 kinderen op gewicht te houden. Want stel je kinderen in oud zuid zouden overgewicht hebben. Dat was de angst van die moeder.
Ja een tante had eens allemaal rauwe groente op tafel gezet tijdens haar verjaardag
Durfde het eerst niet te eten maar ze bleef aandringen, haha
Wat is het nut daarvan? Dat wij ze zielig gaan vinden, omdat ze moeten wachten voor ze op vakantie gaan? Ik vind de medewerkers van Schiphol toch zieliger
Ik vind sponzig viezer klinker dan bite. Ik denk dat juist veel mensen champignons sponzig vinden. Ik kan me niet voorstellen dat ik dat ga proberen. Dit moet een grap zijn. Ongekookte mineraalachtig smakende champignons met een bite. IM OUT.
Haha willen jullie mij vergiftigen. Ik kan dit gewoon ff niet verwerken…maar ik kom er misschien later op terug.
In films/series zie je heel vaak dat mensen (meestal vrouwen) moeten overgeven als ze heftig nieuws krijgen (vreemdgaan, iemand blijkt toch niet dood, moord van een geliefde etc.) en nu vraag ik me dus af of dat eigenlijk wel ergens op gebaseerd is.
Dus, is dit jou wel eens gebeurd?
0 stemmers
Oh per ongeluk anoniem…
Nee maar ben er wel eens getuige van geweest dus het kan zeker.
Ik heb het vorig jaar gehad. Iemand die heel dicht bij mij stond en ik als familie beschouwde (hij heeft mij zien opgroeien) gaf aan over mij te fantseren en vroeg of ik open stond voor seks met hem. Hij dacht namelijk dat ik wel een heel geil m.eisje kon zijn. Ik ben 25, hij tegen de 60 en had dat nooit zien aankomen. Ik werd heel naar van en wilde alleen maar overgeven. Ben een week van de kaart geweest omdat ik het zo erg vond. Heb er geen contact meer mee want ik ben ook verhuisd maar jeetje. Ik had nog nooit zo’n heftige lichamelijke reactie gehad op zoiets. Voelde echt alsof een vaderfiguur iets heel ranzigs zei.
Jezus wat heftig zeg! Kan me voorstellen dat je daardoor flink van de leg raakt inderdaad.
Ik val zelf dus echt in de categorie ‘nog nooit zoiets schokkends meegemaakt’, gelukkig. Dus ik kan me zo’n heftige fysieke reactie niet zo goed voorstellen, maar het gebeurt dus wel echt.
Ja was echt heel naar! De lichamelijke reactie verbaasde mij trouwens wel hoor. Als ik het in flims zag vond ik het altijd zo overdreven en kon me haast ook niet voorstellen dat het mogelijk was.
Mijn schoonmoeder heeft een eigen restaurant gehad en gebruikte àltijd alleen maar witte champignons. Tot ik haar zei dat ik kastanje champignons veel meer smaak vind hebben en ze die in huis heeft gehaald en nu ook alleen nog maar die koopt ![]()
Goed nieuws maar ik denk toch dat ik ze niet rauw ga eten ![]()