Stel je persoonlijke vraag #38

Ik heb het 1 keer mee gemaakt in een sushi restaurant in Amsterdam. Was een smerige sushi en daarom niet opgegeten, daarna was een vriendin gaan betalen en zei ze achteraf pas dat het extra op de bon stond maar ze durfde er niks van te zeggen.

1 like

Nog nooit iets laten liggen. #bodemlozeput

8 likes

Ik neem altijd zakdoekjes mee en als we iets niet lusten stop ik het in een zakdoekje en dan in m’n tas en dan gooi ik het bij de toiletten in de prullenbak :+1:t2:

10 likes

Heb jij thuis een flessenlikker?

• Ja
  • Nee
  • Ik weet niet wat dit is

0 stemmers

Zo ja, gebruik je deze ook wel eens?

• Ja, vaak
  • Ja, soms
  • Nee nooit

0 stemmers

Ideaal voor de mayonaisepot

3 likes

Voor degenen met neefjes/nichtjes, noemen zij jou tante?

• Ja
  • Nee
  • Dat verschilt per neefje/nichtje
  • Ik ben geen tante

0 stemmers

Die van mij doen dat wel maar ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo leuk, voelt zo formeel of zo

1 like

Die kan nog niet praten joh

3 likes

Yep, ideaal voor mayonaise inderdaad maar ook voor bijvoorbeeld advocaat, passata, vla, yoghurt. Heel fijn ding en je staat versteld van wat je nog uit een fles krijgt als je eigenlijk denkt dat ie leeg is.

5 likes

Ik voel het aankomen bij grote hoeveelheden bloed maar dan is het ook al te laat. Dan kan ik niet snel gaan zitten maar denk ik enkel een seconde ‘shit daar ga ik’ en dan lig ik.

2 likes

Ik ben in groep 8 een keer flauwgevallen nadat ik tijdens verstoppertje op m’n eigen vingers stond (ik zat gehurkt zegmaar) en toen ging ik naar de wc om het bloed er af te spoelen en werd ik wakker tegen de kapstok aan

En ben een keer flauwgevallen toen een medewerkster van de juwelier een nieuw achterkantje achter m’n oorbel deed

En de meest beschamende keer was toen ik 's ochtends cola had gedronken en moest boeren maar de boer soort van vast bleef zitten ofzo? Kreeg toen geen lucht meer en ging knockie

Voelde het al die 3 keren niet aankomen

Daarna nog wel eens flauwgevallen (vorig jaar juni nog, heb toen foto’s gedeeld in 't TMI topic aangezien ik toen op m’n gezicht ben gevallen met veel bloed als gevolg) maar die andere keren voelde ik 't wel aankomen

9 likes

Ja echt geen idee meer hahaha, heb er toen een hersenschudding aan overgehouden doordat ik tegen een keukenkastje aangevallen was :joy:

Is idd erg lastig, heb twee keer een hersenschudding gehad door t flauwvallen en nu ook littekens in m’n gezicht door de laatste keer flauwvallen.

@Willem ja ik vond 't ook bizar toen ik hoorde dat heel veel mensen nog nooit flauwgevallen zijn! Nu kan ik dat van mij ook wel op 2 handen tellen hoor maar nooit flauwvallen kan ik mij moeilijk voorstellen

4 likes

Ben jij wel eens flauwgevallen

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ik ben vorig jaar flauwgevallen op de keukenvloer toen ik had geblowd met mijn vriend (geen nare val dus niets aan de hand). Was iets te enthousiast met die joint geweest. Was daarna trouwens helemaal prima en voelde me toen heel relaxed maar schaamde me eerst wel heel erg. Was toen pas een paar maanden samen met hem.
Heel soms heeft mijn vriend het er nog over, namelijk: “die ene keer dat je ging breakdancen” haha. Kan er nu zelf ook wel om lachen.

3 likes

Het is een fysieke reactie. Het is niet dat ik heel graag bloed zie, maar mijn lichaam reageert er een stuk sterker op dan ik zou verwachten.

Verder heb ik weleens dat ik flauw val bij te lang niet eten, te lang fysieke inspanning en te heet weer (en zeker bij een combinatie van die 3). En bij zware menstruaties of te lang staan bij concerten. Maar dan voel ik het veel meer aankomen, zie ik sterretjes en kan ik meestal nog gaan zitten of liggen.

3 likes

Ja echt vaak.
Heb ergens op mijn achterhoofd nog een litteken van die keer dat ik op een stenen vloer viel. Verder nooit blijvend schade aan over gehouden

2 likes

Ik val bijna elke keer flauw als ik moet overgeven :roll_eyes: Dan voel je je al rot en word je ook nog eens zo kwijlend wakker naast de pot

3 likes

Ik heb dit ook. Ik ben al zo vaak flauwgevallen, dat ik het meestal wel herken en vaak al op de grond ga liggen/zitten.

3 likes

Ik viel vroeger regelmatig flauw als ik ergens van schrok. Als ik op m’n fietsje zat en er opeens hard een auto de hoek omkwam, en ook een keer toen ik een bal tegen m’n hoofd kreeg (deed helemaal geen pijn, dus ook echt door de schrik en niet van de impact zelf zegmaar). Maar toen ik ouder werd nooit meer gehad. Wel een paar keer vasovagaal en 1x bij orthostase (zover ik weet).

2 likes

Toevallig afgelopen week nog. Ik kan niet zo goed tegen grote hoeveelheden bloed, hoewel het steeds beter gaat. Drie jaar lang niet voorgekomen, maar na een dag migraine en dagen niet slapen en heel veel stress dacht mijn hoofd blijkbaar: ja doei! Normaal voel ik het best wel goed aankomen en vaak kan ik mezelf dan nog wel redden dat ik niet helemaal out ga. Dit keer niet.

Ik was een beetje duizelig (kwam onverwacht in aanraking met een vrij heftige hoofdwond). Dus mijn vriend van: ga ff zitten en stop je hoofd tussen je benen. Naar mijn idee deed ik dat. Naar mijn vriend zijn verhaal klapte ik gewoon achterover. Wel geleerd dat hij uitstekende reflexen heeft, want hij heeft me nog gevangen. Ik weet nog dat ik zwart zag en een soort hele rare gedachten had, alsof ik bijna in slaap viel/droomde. En toen ik bijkwam zag ik een plafond en een vent die ik niet kende met een rare stem (ofwel mijn vriend). Trok heel snel weer weg en toen ging het wel weer.

Edit: ik vind bloed overigens totaal niet eng of vies. Ik denk totaal niks, maar als ik iets heftigs zie bloeden ga ik toch onderuit (vasovagale syncope heet dat dan, mega irritant).

4 likes

Als ik nu wel ineens flauwval is dat jouw schuld.

5 likes