Stel je persoonlijke vraag #38

Toen ik door @FrauHelga geïnspireerd raakte om hele zoute drop te halen :heart_eyes:

3 likes

Ik leef echt voor manneke pis en bielzen drop. Die kun je niet in de supermarkt kopen en ik kan ze zelden weerstaan als ik in de Kruidvat loop.

5 likes

Oh dat van je kuiten aanpassen ga ik ook eens proberen. Ik heb hetzelfde als jij, rijen, drukte, (grote) temperatuurwiselingen. Ik ben al meermaals in een bus flauwgevallen omdat het dan én heet én druk is, zonder airco. Wat een ellende. Heb je nog meer trucjes? Ik kom inderdaad niet verder dan me tegenwoordig sowieso liever te koel kleden en laagjes uit kunnen doen.

2 likes

Vandaag nog :smirk:

2 likes

Ik ben zelf nog nooit flauwgevallen, maar toen ik tijdens mijn bevalling een ruggenprik kreeg keek mijn partner toe en die vond dat zo indrukwekkend eruit zien (lees lange naald) dat hij stijl achterover viel!

De anesthesist was ook heel droog zo van oh dat maak ik zo vaak mee, geef die man een stoel😂

11 likes

Ze noemt me alleen tante op een spottende manier of als we onderling lopen te kutten, toen ze jonger was heeft ze me nooit zo genoemd. Vind dat inderdaad veel te afstandelijk en formeel klinken.

1 like

Billen aanspannen en drop eten, moet lukke! Haha nee ik ga het zeker proberen. Nu met de winter in aantocht waardoor we weer ingepakt zitten in warme kleding en dan volle vervoersmiddelen komt het vast snel van pas!

2 likes

giphy-4

6 likes

Huh zo raar is het toch niet dat je met een hoofdwond oplopen duizelig wordt? Wel fijn dat je vriend toevallig in de buurt was dan.

2 likes

Ik had zelf geen hoofdwond inderdaad! Misschien een beetje vaag opgeschreven haha. Ik zag dat bij een ander en daar ging ik even niet zo goed op.

2 likes

Bij de Dirk hebben ze wel Manneken Pis!
Dat was ook altijd mijn favo en was zo blij toen ik die vond haha.

Moet je wel een Dirk in de buurt hebben natuurlijk. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Ik heb dit ook gehad, maar wat minder heftig. Vond het zo raar, maar de HA zei toen ook dat het een vaker voorkomende lichamelijke reactie is.
Viel niet helemaal flauw gelukkig, maar ik zag sterretjes en werd helemaal duizelig toen ze een klein plekje bij me wegbrandde.

Ook eens bij het verwijderen van een ander plekje, daar moest echt voor worden gesneden en zag ik dus een wond met mijn bloed erin, en ook toen werd ik duizelig en voelde ik het bloed uit mn hoofd wegtrekken. Het is dat ik al op de doktersbank lag, dus ik kon niet omvallen.

Maar ik vind het wel heel raar aanvoelen, omdat ik heel goed tegen bloed of gruwelijke gore video’s online kan, maar als er dan een kleine ingreep aan mijn eigen lijf gebeurt, reageert je lijf uit zichzelf toch vrij heftig. Heel apart gevoel!

2 likes

Toen ik voor het eerst een keizersnede zag als 16 jarige bij een meeloopstage van een week :joy::joy:

3 likes

Dat laatste is ook echt bizar idd, dat heb ik ook. Ik kan prima zelf bij iemand bloed prikken, maar ik ga onderuit als het bij mij wordt gedaan. Ik werk zelf ook in een ziekenhuis (wel op een afdeling waar ik eigenlijk bijna nooit met bloed in aanraking kom, en zo wel dan iig nooit met ‘verse’ wonden), maar als het ‘verwacht’ bloed is, dan gaat het helemaal prima. Maar als het bij mezelf is of in een onverwachte, acute situatie ga ik out. Echt zeer bijzonder hoe dat werkt.

3 likes

De naam Pol’s Potten…

• Kan prima
  • Vind ik raar/ongepast
  • Boeit me nul
  • Waar gaat dit over?

0 stemmers

Ik verbaas me er namelijk elke keer weer over.

4 likes

Heb je wel eens een kiwibes op?

• Ja, lekker
  • Ja, niet lekker
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ik had er zelfs een plant van in mijn tuin.

4 likes

Ik heb echt al zoveel mensen geïntroduceerd met kiwibessen en allemaal vinden ze het lekker en allemaal zijn ze verbaasd dat je dit gewoon kan kopen bij Lidl :joy::joy::joy:

5 likes

Ik denk omdat mensen misschien denken dat het gewoon grote druiven zijn? Haha geen idee. Maar het lijkt me vooral irritant dat het dus zo’n klein ding is en dan moet je er nog de schil vanaf halen. Vind normale kiwi’s vaak al teveel gedoe om snel te eten.

Het is een bes, die hoef je niet te schillen!

1 like