Stel je persoonlijke vraag #38

Heb echt veel te lang hierover nagedacht, maar denk inmiddels toch rechten. Een combinatie van de kans om te bezwijken door de druk en omgebracht worden door of ambitieuze medestudenten, of een kennis die het zat gelul erover zat is. En door de ligging van sommige van die oude faculteitgebouwen zou je ook zo maar eens een vergrote kans kunnen hebben in een gracht te verdrinken. Al dan niet door opzet.

Ik vraag me ook af of tussen de rechtenstudenten naar verhouding meeste mensen zullen zitten die nadenken over het plegen van de perfecte moord

7 likes

Hahahaha same. Mijn moeder gaat toevallig dit weekend ook gewoon ā€˜even’ gordijnen maken. Me:

Moeders zijn sowieso echt supermensen ofzo.

20 likes

ik ben nu over die ramp aan het lezen op wikipedia en iemand schreef dit;

Om 18.35:45 uur meldde de luchtverkeersleiding in de verkeerstoren echter: Het is gebeurd .

5 likes

Lol mazen moest ik even opzoeken, maar kennelijk ben ik diep van binnen toch een oma :older_woman: het omatopic zit er ook vol mee.

Bij de talen laat ik wel ernstig liggen, maar de meeste oudere mensen die ik ken zijn juist niet echt goed met talen? Spreken nauwelijks Engels.

2 likes

Oh ik heb juist het idee dat die generatie in elke taal minstens 20 boeken moest lezen. Alle oudjes in mijn omgeving spreken veel beter Frans en Duits iig dan mijn generatie.

8 likes

Ik vond het op de basisschool niet zo’n uitdaging, in mijn herinnering werd ik daar wel goed in ondersteund maar jammer dat jij dat niet had. Maar wij hadden bijv. 2 linkshandige scharen in de klas, dat vind ik dan weer zo weinig en wat kost het nou?
Ja het zou idd kunnen dat ze daarom relatief vaak creatief zijn.

Een vriend van mij die links is moest op de middelbare school aan zulke tafels, vaak was er geen tafel voor linkshandigen. Nou dat is al helemaal a relaxed schrijven.

Maar in spiegelbeeld schrijven heeft niks met linkshandig zijn te maken toch??

1 like

Omdat ik buitensporig veel lees over Scandinavië (en dan vooral D😩n😩m😩rk😩n)

Woon(de) jij daar?

• Ja!
  • Nee mij niet gezien hoor
  • Nee maar wil ik wel

0 stemmers

Heb je ā€˜iets’ met die landen/cultuur/taal?

• Ja veel
  • Ja iets
  • Nee ben neutraal
  • Ja een grondige hekel
  • Ja een irritatie

0 stemmers

3 likes

Ik romantiseer het vooral. Niet denemarken maar wel bijvoorbeeld zweden of noorwegen. Dat ze daar in zo’n schattig mooi houten huisje wonen en allemaal een eigen bootje hebben en vaak gaan varen. Hout hakken lijkt me dan zelfs leuk.

7 likes

Ik zou dan eerder voor Finland of Estland gaan, maar snap wel dat Zweden en Noorwegen die beelden oproepen.

1 like

Als het goed is zijn mijn collega’s toch aan het werk en kom ik die dus niet tegen in de ap :wink:

3 likes

Ik zag een keer een documentaire over finland en dat daar depressiviteit veel voorkwam en mensen daar niet gewend waren om emoties te tonen etc. Daarna dacht ik echt oh god wat erg. Weet alleen niet meer hoe die heet en dan laten ze natuurlijk vooral 1 kant zien. Estland heeft volgens mij wel hele mooie steden om te zien ofniet?

1 like

Ik vond vroeger pipi langkous en adam en eva leuk leuk. Verder boeit scandinavie mij 0.

5 likes

Na het lezen van het leed dat daten heet (ik typte het date dat leten heet, goedemorgen):

Heb jij wel eens iemand geblokkeerd op whatsapp?

• Ja, voor altijd
  • Ja, maar later weer gedeblokkeerd
  • Nee, nog nooit

0 stemmers

1 like

Meer dan 100. Maar dat is wel opgebouwd over een periode van 10 jaar. Die nummers die je geblokt hebt blijven er altijd instaan. Het zijn trouwens alleen maar mannen lol. En een behoorlijk groot aantal geen idee wie het zijn. En ik weiger mn nummer te veranderen voor 1 of andere idioot.

5 likes

Ik ben nog nooit in de Baltische Staten geweest, maar van wat ik online zie denk ik van wel. Plus ik vind de geschiedenis super interessant en Estland is tegenwoordig echt een leider op veel gebieden omdat ze jonge en slimme politici hebben, dus zou daar graag heengaan.

2 likes

Ik heb vooral iets met hun bakcultuur. Bijv lekkere kardemombroodjes. Ik maak dan ook geregeld iets uit die regio

10 likes

Huh maar waarom?!? Wat is de reden erachter?

Oh ik begrijp het volgens mij verkeerd, ik dacht dat ze dat misschien voor de lol deden of een dutje gingen doen weetikhet :joy:

Mijn vader heeft hele specifieke en goede jeugdherinneringen daar dus ik vind het wel leuk om naar die plek te gaan. Verder vind ik de natuur mooi maar voor de rest vind ik het als vakantiebestemming een beetje saai. Weinig leuke steden ook en ik hou echt van stad en natuur afwisselen. Echt een boomer walhalla eigenlijk

1 like

Pffff dat is ook echt precies mijn beeld van de Scandinavische cultuur, lekker regeltjes volgen en binnen de lijnen kleuren. Ik hou van Noorwegen omwille van de natuur dus ik ben er wel vaker geweest, maar zou er om die reden nooit willen wonen. Oslo oogt ook zo absurd rijk (het centrum) dat ik er ongemakkelijk van wordt. Alles is zo keurig en net

3 likes

Precies waarom ik het zo fijn vind haha

5 likes