Stel je persoonlijke vraag #38

Zo eens!! Ik heb twee feestjes dit jaar, eentje is de Halloween-editie van Emo Night hahaha en voor de andere moet iedereen literair :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Kun jij je de Bijlmer ramp herinneren?

• Ja
  • Nee
  • Ik was nog niet geboren / ik was heel jong

0 stemmers

Als je nee of nog niet geboren / heel jong hebt ingevuld, heb je dit op latere leeftijd wel mee gekregen?

• Ja
  • Nee
  • Weinig

0 stemmers

Ik zit helemaal in de serie en de podcast, maar ik ben er eigenlijk verbaasd over dat ik zó weinig wist/weet van zo’n ramp in ons kleine land.

4 likes

Welke van de totally spies ben jij?

• Clover
  • Sam
  • Alex
  • Jerry

0 stemmers

1 like

Vraag het niet aan mij, ik ben met pensioen.

51 likes

Gladis? :joy:

3 likes

Heb er toevallig laatst wat mwer van meegekregen door de serie. Maarja er is zoveel in de doofpot gestopt nu.

4 likes

afbeelding

22 likes

Will do! :grin:

@Kultakala hahaha goeie lifehack wel om niet te wachten voor de wc (en tevens de enige dag per jaar dat dat daadwerkelijk werkt en niet fucking raar is ook :’) )

1 like

Whahahahah deze uitspraak is hier thuis echt vastgeroest. Mijn broer gebruikt hem vaak tegen zijn kinderen :joy:

7 likes

Vroeger was Sam mijn favoriet omdat ze lang haar had, echt een domme reden eigenlijk :joy:

10 likes

Ik ben helemaal verbaasd dat ik 1 van de weinige ben die hier iets van weet. Ben ik echt zo oud?

Weet nog dat mn oom en tante bij ons op bezoek waren, het was avond en er kwam ineens een extra bulletin. Mijn oom en tante woonden ook in ZO, dus enorm geschrokken en wilden meteen naar huis. Sfeer was meteen helemaal omgeslagen. Later bleek een klasgenootje van mijn nichtje te zijn overleden tijdens deze ramp.

4 likes

Ik kom er door jouw post pas achter dat dit bij mij ook het geval was! :eek: Post ik net nog lachend dat ik meerdere keren gezakt was, blijkt gewoon weer eens de rechtshandige maffia de oorzaak. Nu ben ik boos dat ik het nu alleen op de rechtshandige manier kan en wil ik m’n diploma voor de linkshandige alsnog gaan halen

11 likes

love dat er met koeienletters makeagif staat maar t geen gif is

4 likes

Als jij een bordspel doet, zeg maar iets minder straightforward dan ‘mens erger je niet’, dus met redelijk wat regeltjes. Snap jij dan door de regels te lezen wat je moet doen?

• Ja
  • Meestal wel
  • Meestal niet
  • Nee

0 stemmers

En als je met een groep van ~6 bent die het spel allemaal niet kennen, dan

• Lees ik ze door en leg het de rest uit, makkie
  • Lees ik ze door maar leg ik het niet uit
  • Lees ik ze niet door en wacht ik tot iemand anders het uitlegt

0 stemmers

Snap je na de mondelinge uitleg wel wat je moet doen?

• Ja
  • Meestal wel
  • Meestal niet
  • Nee ik wil nog een testrondje doen want ik snap het alleen in de praktijk

0 stemmers

2 likes

Ik heb totaal geen geduld voor bordspellen :grimacing:

14 likes

Ik speel dus sinds kort met mijn kinderen bordspellen aangezien zij daar nu de leeftijd voor krijgen en dat levert veel te veel stress op aangezien ik de regels 9/10 keer zelf ook niet snap😂

Dus maar stap voor stap met de uitleg op schoot spelen haha

3 likes

Denk jij dat bomen hun kinderen herkennen? (Dus de boompjes die uit hen zijn ontstaan?)

• Nee tuurlijk niet
  • Zou best kunnen
  • Ja sws
  • Geen idee

0 stemmers

Is volgens de docu die ik nu kijk dus wel zo: fantastic fungi

2 likes

Meestal snap ik geen zak van de mondelinge uitleg, omdat de persoon die het vertelt de helft vergeet of overslaat. Dan begin je met spelen en dan is het weer ‘ohja, dit moest ik ook nog erbij zeggen’. ZEG DAT DAN METEEN!
Zit dus meestal op m’n handen om de spelregels niet bij iemand weg te gaan trekken en te controleren of die wel alles vertelt. En stel uiteindelijk toch nog tig controlevragen.

Tltr: voor iedereen gezelliger om mij het spelregelboekje meteen maar te geven

7 likes

Ah wij moeten samen spelen.
Ik kan het namelijk alleen begrijpen als iemand anders het me uitlegt, ik weet niet waarom maar geschreven instructies vind ik altijd heel lastig te begrijpen.

1 like

Ja maar ook vanwege die docu haha. Had het uit mezelf niet gedacht. Maar wel een vet idee