Stel je persoonlijke vraag #38

Een vriendin van mij wisselt ongeveer elk jaar van kledingstijl, ik heb pastel-goth, y’allternative, 70’s inspired en 90’s punk langs zien komen. Nu zit ze in een Whimsygoth fase.

Lijkt mij vermoeiend om elke keer een compleet andere vibe te hebben maar ze kleed zich wel altijd heel leuk!

Zelf had ik nooit echt een uitgesproken kleding stijl (geen geld en een grotere maat) maar de afgelopen paar jaar ben ik er wat meer lol in gaan hebben en nu ben ik blij met wat ik draag!

5 likes

Blijven die nummers er altijd in staan ja? Ook als je het nummer verwijderd hebt?

2 likes

Het heeft zelfs een naam blijkbaar haha de in the hands riffle shuffle with bridge :flushed:

3 likes

Oja goeie, ik vind het altijd zo’n gedoe om een contact te verwijderen vooral als je het nummer niet kent. Ik moet dat echt ff een keer goed bekijken want hoe moeilijk kan het zijn :joy: maar blokkeren is echt een seconde.

Maar als ik allemaal nummers die ik niet heb opgeslagen maar wel in mn bloklijst heb en wil verwijderen. Moet ik ze eerst opslaan onder een naam. Maar ja die nummers blijven altijd in je bloklijst! Dus nieuwe tefefoon, opnieuw whatsapp installeren etc. Dan staan ze er nog gewoon in. Kun je zien bij instellingen, account, privacy.

3 likes

Hoeveel escape rooms heb jij gespeeld?

• 0
  • 1
  • 2/3
  • 4/5
  • 6/7/8
  • 9/10
  • 10-20
  • Meer dan 20

0 stemmers

1 like

@Electric @August wat veel!! Wat zijn jullie favorieten?

Eerste die omhoog komen: de kamers van Locked in 013 zijn tof, vooral flight 815. En in Delft zit Darkpark en die zijn ook heeel tof. In België zitten ook toffe :heart_eyes:

5 likes

De meisjeskamer in Bunschoten vond ik ook heel vet! Wel een beetje horrorachtig dus daar moet je wel van houden.

5 likes

Ja die vond ik ook leuk!
Denk de leukste die ik heb gedaan

4 likes

Bij één helemaal geen last gehad en bij de ander echt bijna een week goed ziek geweest.

7 likes

Ja wat is last. Ik had een aantal dagen een zeurende pijn die wel te doen was met maximale paracetamol. Maar ik hoor vaak verhalen van mensen die echt een paar weken vloeibaar moesten eten, dus ik vond het nogal meevallen. Bij mij gingen wel alle verstandskiezen er in een keer uit, dus ik had me voorbereid op het ergste haha

1 like

Ik heb 2x 2 kiezen gedaan en ik vond het echt ellende, zelfs met pijnstilling echt veel last. De 2e keer hadden ze ook moeite met 1 kies eruit halen dus ik had een dikke blauwe plek op mijn wang :joy:

Vond de operatie zelf wel echt meevallen

4 likes

Bij mij zijn ze alle vier tegelijk getrokken onder narcose. Ik heb daar wel ff een week mee plat gelegen, ook omdat ik bijna niet kon eten.

De eerste 3 verstandskiezen konden super makkelijk eruit worden getrokken, toen had ik ook helemaal geen last ervan.
Maar de 4e verstandskies lag nog half onder het tandvlees en moest echt eruit worden gesneden en gebeiteld. Daar heb ik wel een week echt serieuze pijn van gehad die met paracetamol en ibuprofen niet goed te bestrijden was. Gelukkig was dat de laatste :sweat_smile:

3 likes

Mag ik mensen oproepen die nog niet lid zijn van de bibliotheek er toch lid van te worden? Mits je het geld kunt missen natuurlijk. Dit is iets van 5 a 6 euro per maand.

Niet alleen kun je er boeken lenen, maar ook e-books lezen die je niet hoeft in te leveren. Verder hebben bibliotheken ook een maatschappelijke functie omdat ze activiteiten verzorgen voor de gemeenschap zoals cursussen voor taal en digitale vaardigheden.

33 likes

Bij “mijn” bibliotheek is er niet de mogelijkheid om per maand te betalen, zo jammer want ik vind het bedrag in één keer zo veel maar als ik het verspreid door het jaar zou kunnen betalen zou ik zo lid worden. Al meermaals naar gevraagd maar ze doen het niet.

Dat is super lame. :frowning: Is de online bibliotheek (3.50 per maand) dan misschien iets voor je? Dan heb je toegang tot veel luisterboeken en e-books. online Bibliotheek: luisterboeken en e-books

4 likes

Of ipv een online abonnement vanaf elke maand 4 a 5 euro opzij zetten, dan een abonnement afsluiten en dan doorsparen voor de volgende keer? Wel echt raar van je bieb!

@anon43983847 en het is ook nog eens duurzaam! Samen doen met boeken. Je kan heel veel werelden ontdekken vanuit je stoel, over heel veel onderwerpen is wel een boek te vinden je kan kranten lezen en tijdschriften lenen. Dat kan ook zonder abonnement als je gewoon daar gaat zitten lezen. Dan kan je eventueel tijdschriften abonnementen opzeggen zonder iets te missen. Jonge kinderen kunnen hun hart ophalen met al die boeken. De bieb is ook zoveel meer up to date dan vroeger. Nieuwe boeken hebben ze super snel. Evenals films en series! De bieb is fantastisch :grin:

14 likes

Mja, onze bibliotheek is dat dus niet he. M’n kinderen zijn alle drie lid en we gaan weleens kijken maar er zijn zo weinig lees/prentenboeken. Daarom ben ik geen lid. Ik kan sneller een leuk boek vinden in zo’n mini bieb dan in onze bibliotheek.

1 like

Ja dat is een ander probleem ja. De overheidsbezuinigen in dorpen, op kleine scholen, de bieb etc. zijn wel funest geweest. Maar… Je kan in principe naar elke bieb in je provincie toe om boeken te lenen en die kan je in je eigen bieb inleveren. Ook zijn de reserveer systemen heel goed en snel. Ik geloof ook wel dat als meer mensen lid worden van de bieb, de bieb zelf ook weer meer gaat leven. Beetje omgekeerde wereld misschien maar ik denk dat het wel helpt.

Ik denk ook dat we zo gewend zijn aan heel veel keuzes hebben dat dat ook uitmaakt voor hoe je naar de collectie kijkt. Kinderen kijken ook vaak anders!

3 likes