Als het goed is zijn mijn collega’s toch aan het werk en kom ik die dus niet tegen in de ap
Ik zag een keer een documentaire over finland en dat daar depressiviteit veel voorkwam en mensen daar niet gewend waren om emoties te tonen etc. Daarna dacht ik echt oh god wat erg. Weet alleen niet meer hoe die heet en dan laten ze natuurlijk vooral 1 kant zien. Estland heeft volgens mij wel hele mooie steden om te zien ofniet?
Ah ik was het alweer vergeten maar liep vanmorgen op straat en toen vroeg een man of ik Duits sprak (dat is echt best uitzonderlijk voor een Duitser eigenlijk). Ze wilden naar de haven geloof ik nou ik kreeg een dikke error terwijl mijn Duits echt best ok is
Ik vond vroeger pipi langkous en adam en eva leuk leuk. Verder boeit scandinavie mij 0.
Na het lezen van het leed dat daten heet (ik typte het date dat leten heet, goedemorgen):
Heb jij wel eens iemand geblokkeerd op whatsapp?
- Ja, voor altijd
- Ja, maar later weer gedeblokkeerd
- Nee, nog nooit
0 stemmers
Meer dan 100. Maar dat is wel opgebouwd over een periode van 10 jaar. Die nummers die je geblokt hebt blijven er altijd instaan. Het zijn trouwens alleen maar mannen lol. En een behoorlijk groot aantal geen idee wie het zijn. En ik weiger mn nummer te veranderen voor 1 of andere idioot.
Ik ben nog nooit in de Baltische Staten geweest, maar van wat ik online zie denk ik van wel. Plus ik vind de geschiedenis super interessant en Estland is tegenwoordig echt een leider op veel gebieden omdat ze jonge en slimme politici hebben, dus zou daar graag heengaan.
Ja waarom moet ik iedere dag over Denemarken lezen hier terwijl er misschien twee forummers wonen?
Ik heb vooral iets met hun bakcultuur. Bijv lekkere kardemombroodjes. Ik maak dan ook geregeld iets uit die regio
Huh maar waarom?!? Wat is de reden erachter?
Oh ik begrijp het volgens mij verkeerd, ik dacht dat ze dat misschien voor de lol deden of een dutje gingen doen weetikhet
Mijn vader heeft hele specifieke en goede jeugdherinneringen daar dus ik vind het wel leuk om naar die plek te gaan. Verder vind ik de natuur mooi maar voor de rest vind ik het als vakantiebestemming een beetje saai. Weinig leuke steden ook en ik hou echt van stad en natuur afwisselen. Echt een boomer walhalla eigenlijk
Pffff dat is ook echt precies mijn beeld van de Scandinavische cultuur, lekker regeltjes volgen en binnen de lijnen kleuren. Ik hou van Noorwegen omwille van de natuur dus ik ben er wel vaker geweest, maar zou er om die reden nooit willen wonen. Oslo oogt ook zo absurd rijk (het centrum) dat ik er ongemakkelijk van wordt. Alles is zo keurig en net
Precies waarom ik het zo fijn vind haha
Nou het werkt niet kan ik je vertellen!
Ik vond Oslo echt een ongekende kuststad, deed me denken aan Zwitserland. Vond de hoofdsteden van Z en D wel prima trouwens, maar ook niet mijn soort steden.
De natuur was wel mooi ja.
Ik ben vorig jaar een paar weken met de camper door Zweden getrokken. Daarna hadden we zo’n heimwee dat in het voorjaar weer een maand naar Zweden geweest zijn. (En ook een beetje in Noorwegen en Denemarken). Ik was al redelijk obsessed omdat ik een paar jaar bij Ikea heb gewerkt en daar word je geïndoctrineerd met de Zweedse cultuur. Maar de laatste tijd draaf ik echt door als ik eerlijk ben We kijken heel vaak op de Zweedse Funda en ik ben ook Zweeds aan het leren. Kan echt uren vertellen over wat ik er zo geweldig aan vind (don’t get me started).
Wel mooi dat we nu allemaal gaan uitleggen waarom we Scandinavië eigenlijk best kut vinden terwijl het punt was dat er zo veel over die landen wordt gepraat
Iedere gek z’n gebrek haha
Nee ben hier voor de bashingggg!! Scandinavië is het equivalent van een hoogopgeleide witte hetero boomerman als je het vergelijkt met andere landen dus alleen maar goed dit.
Ja inderdaad, Denemarken is een van de strengste landen qua migratiebeleid, en Zweden heeft onlangs verkiezingen gehad waarbij extreemrechts héél groot is geworden.
Mooie natuur en mooie meubels, betere verlofregelingen en iets meer gendergelijkheid dan hier, verder (net zo goed) een kutzooi.