Stel je persoonlijke vraag #38

Ja maar mensen moeten dan niet gaan vragen hoe het gaat

16 likes

Wel een beetje maar ik kan leukere afleidingen bedenken

10 likes

Same. Ik vind daar wel iets van. Door het afsluiten van een contract voor langere tijd (in mijn geval is dat zo iig) zet je ook een bepaald financieel risico vast. Ik kan niet zomaar naar een goedkopere aanbieder maar ik vind ook dat mijn abonnement dan niet zomaar duurder zou moeten kunnen worden tijdens de looptijd. Maargoed zal inderdaad in de algemene voorwaarden staan.

10 likes

Ik kan echt niet werken dan, maar ligt misschien ook aan de aard van je werk. Ik moet me wel redelijk lekker in mijn vel voelen om goed te kunnen functioneren, en dat is wel belangrijk op zich. Anders huil k straks omdat ik word uitgescholden, of omdat ik een zielig verhaal hoor, of whatever.

2 likes

klopt, staat dus in de voorwaarden…

2 likes

Oja dit bericht kreeg ik een tijdje geleden. Ik zit ook bij Vodafone maar gaan alle providers dit doen of?

Ja en nee? Wel om daar te zijn en te horen/praten over heel andere dingen, maar krijg qua werk zelf niet veel voor elkaar

5 likes

Dit inderdaad. Heb ook veel meer tijd nodig voor dingen die ik normaal snel kan doen en kan geen druk hebben. Maar verschilt ook een beetje per keer/dag/week/hoe slecht het nieuws was etc.

Dit doet T-mobile bij mij ook al jaren. Meestal is het alleen maar een laag percentage dus dan merk je er niet zoveel van. Betaalde ik een paar cent meer in het tweede jaar van mijn abonnement. Daarna weer nieuwe afsluiten dus het gebeurt maar eens in de twee jaar.

2 likes

Huh elk jaar? Ik zit er al 6 jaar met een unlimited abbo maar betaalde tot vorig jaar altijd 25 euro. Nu 25,49 sinds de ophoging vorig jaar maar heb net een nieuwe afgesloten en betaal gewoon weer 25.

2 likes

Hoe vaak ga jij naar musea in Nederland?

• Maandelijks of vaker
  • 9 tot 11 keer per jaar
  • 5 tot 8 keer per jaar
  • 2 tot 4 keer per jaar
  • 1 keer per jaar
  • Minder dan 1 keer per jaar
  • Nooit

0 stemmers

Heb/had jij een museumkaart?

• Ja heb 'm op dit moment
  • Ja heb 'm als volwassene wel eens gehad, op dit moment niet
  • Ja heb 'm als kind gehad
  • Nee
  • Nee, heb wel een andere kaart waarmee ik gratis/met korting naar musea kan

0 stemmers

Nu een museumjaarkaart, dus dit jaar wat vaker.
Er zijn ook jaren dat ik helemaal niet ga

Ik heb dit ook nog nooit gehad bij t-mobile en ik zit er nu iets van 4 jaar.

4 likes

Ik vind musea heel leuk maar waar ik woon zitten er maar weinig in de buurt helaas, dus een kaart kan eigenlijk niet uit. Als we een weekend weg gaan bezoeken we weleens een museum, maar zou eigenlijk wel vaker willen dan de 1/2 keer per jaar die we nu gaan.

2 likes

Tegenwoordig zijn de meeste grote musea 15-20 euro, dus met 3-4 bezoeken heb je een kaart er al uit! Vind zo’n kaart ook heel chill voor kleine musea, ik bezoek zo’n random museum sneller als ik er met een museumjaarkaart naar binnen kan.

2 likes

Gewoon eens nemen! Ik vind de museumkaart in Nederland echt goedkoop voor wat je ervoor terug krijgt, zeker als je het vergelijkt met opties in het buitenland (landen waar musea gratis zijn daargelaten).
Een museum kost tegenwoordig al gauw 15-20 euro intree, bij 3 of 4 keer per jaar heb je hem er al uit.
Ik merk zelf dat ik ook veel vaker ga omdat ik die kaart heb, omdat ik veel sneller ‘even’ binnenloop. Als ik 20 euro zou betalen voor een bezoek wil ik er wel meer tijd aan besteden dan een uurtje en zou ik niet zomaar even gaan als ik in een andere stad was, of er 2 op een dag bezoeken.
Ik vind het trouwens ook echt leuk om te geven/krijgen als cadeau (of een bijdrage eraan)

Ik vind de site museum.nl trouwens wel dramatisch slecht, kan nooit goed tentoonstellingen of musea vinden.

Edit: wat @Quinoa zegt dus :sweat_smile:

Edit: ik bedoel goedkoop als je het bijvoorbeeld vergelijkt met een pas in Berlijn waar je voor 35 euro binnen 3 dagen een aantal musea kan bezoeken, in plaats van in een heel land een heel jaar. Of 50 euro voor 2 dagen in Parijs.

4 likes

Pakketkosten voor m’n bankrekening gaan met ruim 30% omhoog :upside_down_face::upside_down_face::upside_down_face: flinke inflatiecorrectie joh

1 like

Maar dat zijn kaarten voor toeristen, die kort op bezoek zijn in de stad. Die heb je ook voor Amsterdam bijvoorbeeld, daar gaat 'ie vanaf €65 voor 24 uur… Ik woon in Berlijn en we hebben hier ook gewoon een versie van de museumjaarkaart, die kost vanaf €25/jaar in de goedkoopste versie (dan kun je wel alleen buiten de drukste tijden).

4 likes

Ja inderdaad. Of naar iets obscuurs zoals een pijpenmuseum of klederdrachtmuseum, waar je dan niet los steeds 8 euro voor neer moet tellen maar wat wel leuk is om te zien, en ook heel veel kastelen die je kunt bezoeken.

4 likes

Ja dat zijn kaarten voor toeristen, maar de museumkaart kan ook gewoon gekocht worden door toeristen terwijl je in het buitenland vaak in een stad of staat of land moet wonen om van zo’n kaart gebruik te kunnen maken.

1 like